Az 1300-as modell volt a legnagyobb méretű autó a cég kínálatában az 1970-es évek elején, coupe és limuzin kivitelben is kapható volt, 1.3 literes motorral.
Honda 1300 és 145
1969 - 1974
1300
145
Az 1300 a Tokyo Motor Show-n mutatkozott be 1968 Októberében, ám a gyártás csak 1969 Májusában kezdődött meg. Motorja kétféle teljesítménnyel. Az egyik a "Series 77" egy karburátoros 95 lóerős, a másik pedig a "Series 99" 4 karburátoros változat 110 Lóerővel. A motorok léghűtéses rendszerűek voltak, úgynevezett DDAC (Duo Dyna Air Cooling), azaz kettős léghűtéses motor. Ezzel kívánták a motor zaját csökkenteni. A főtengelyről egy ventillátorral is hűtötték a motort, valamint a motor oldala bordázott volt, hogy a menetszél is hűtse. Az eladások nem igazán hozták az elvárt szintet, így a modell 1972-ben átalakult.
145-ös modell váltotta, mely külsőre nem sokat változott, viszont már 1433ccm vízhűtéses motort kapott. Szintén elérhető volt szedán és coupe formában egyaránt. Sajnos a 145-ös modell sem aratott sikert, mindössze 9736db készült belőle. Ez után a Honda nem is adott ki coupe-t egészen a Prelude első generációjáig.
Technikai adatok
1.3l 7/9 széria | 1.4l | |
Motor | Soros 4 hengeres 8 szelepes SOHC | Soros 4 hengeres 8 szelepes vízhűtéses SOHC karburátoros |
Kapacitás | 1298cc | 1433cc |
Sűrítési arány | 9.0:1 / 9.3:1 | 8.6:1 |
Teljesítmény | 95Le/7000rpm | 110Le / 7300rpm | 80Le/5500Rpm |
Maximális Nyomaték | 118nm | 123nm |
Önsúly | 900kg | 880kg |
Legnagyobb sebesség | Manuális:175km/h Autómata: 155km/h 9-es széria: 185km/h | 160Km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4140 / 1495 / 1320 mm | 3995 / 1465 / 1360 mm |
Fogyasztás | 5.4 liter /100km |
5.6 liter/100km |