Az 1300-as modell volt a legnagyobb méretű autó a cég kínálatában az 1970-es évek elején, coupe és limuzin kivitelben is kapható volt,  1.3 literes motorral.

 

Honda 1300 és 145
1969 - 1974

  1300



145


 

Az 1300 a Tokyo Motor Show-n mutatkozott be 1968 Októberében, ám a gyártás csak 1969 Májusában kezdődött meg. Motorja kétféle teljesítménnyel. Az egyik a "Series 77" egy karburátoros 95 lóerős, a másik pedig a "Series 99"  4 karburátoros  változat 110 Lóerővel. A motorok léghűtéses rendszerűek voltak, úgynevezett DDAC (Duo Dyna Air Cooling), azaz kettős léghűtéses motor. Ezzel kívánták a motor zaját csökkenteni. A főtengelyről egy ventillátorral is hűtötték a motort, valamint a motor oldala bordázott volt, hogy a menetszél is hűtse.  Az eladások nem igazán hozták az elvárt szintet, így a modell 1972-ben átalakult.

145-ös modell váltotta, mely külsőre nem sokat változott, viszont már 1433ccm vízhűtéses motort kapott. Szintén elérhető volt szedán és coupe formában egyaránt. Sajnos a 145-ös modell sem aratott sikert, mindössze 9736db készült belőle. Ez után a Honda nem is adott ki coupe-t egészen a Prelude első generációjáig. 

 


Technikai adatok
 

  1.3l 7/9 széria 1.4l
Motor Soros 4 hengeres 8 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 8 szelepes vízhűtéses SOHC karburátoros
Kapacitás 1298cc 1433cc
Sűrítési arány 9.0:1 / 9.3:1 8.6:1
Teljesítmény 95Le/7000rpm   | 110Le / 7300rpm 80Le/5500Rpm
Maximális Nyomaték  118nm  123nm
Önsúly 900kg 880kg
Legnagyobb sebesség Manuális:175km/h Autómata: 155km/h 9-es széria: 185km/h 160Km/h
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4140 / 1495 / 1320 mm 3995 / 1465 / 1360 mm
Fogyasztás  5.4 liter /100km
 5.6 liter/100km