Honda
BEAT
Az "adócsalás" Japánban, Honda módra, mondhatnánk akár így is. Roadster, 3 hengerrel. Ez a Honda Beat. Ezen autók neve a japánoknál "kei car", azaz a K-osztályú adózást használtak, mivel a Japán adózási szabályok szerint kevesebb költséggel jár, és járt a kis motoros autók birtoklása.
Honda Beat
1. generáció 1991 - 1996
A Japán adótörvények szerint, a kicsi és könnyű (light) autók után kevesebbet kell adózni, valamint parkolni is bizonyos helyeken ingyen, vagy csökkentett áron lehetett. Ezt a második világháború szülte, így lendítették fel az olcsó kis autók gyártását, és eladását. Persze a Hondánál ezt kihasználták.
A Honda Beat egy hátsó középmotoros két üléses sportkocsi, melyet 1991 februárjától 1996-ig lehetett megvásárolni. Ez volt az utolsó autó amit Soichiro Honda halála előtt 1991-ben jóváhagyott. Összesen 33600 db készült belőle, melynek kétharmada az első évben került értékesítésre. Az autóhoz rendelhető volt már akkor vezetőoldali légzsák. Persze a Honda nem szakított általános technikáján, ezáltal az autó turbófeltöltő és kompresszor nélkül került forgalomba. Lelke egy három hengeres 656cc motor, mely MTREC (Multi Throttle Responsive Engine Control) rendszerű volt. A motor 64 lóerős teljesítményt préselt így ki magából, mellyel akár 150km/h csúcssebességet is elérhette. Kizárólag manuális 5 fokozatú sebességváltóval volt elérhető. A 90-es években versenytársai voltak a Kei Car szériában a Suzuki Cappuccino és a Mazda Autozam AZ-1 is.
Technikai adatok
656cc | |
Motor | Soros 3 hengeres SOHC / E07A |
Kapacitás | 656cc |
Sűrítési arány | 10.0:1 |
Teljesítmény | 47kw / 64Le / 8100rpm |
Maximális Nyomaték | 61Nm / 7000rpm |
Önsúly | 760kg |
Legnagyobb sebesség | 150km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 3295 / 1395 / 1175 mm |
Gyári abroncsok | 155/65R13 elől hátul: 165/60R14 |
Fogyasztás | 5.8l/100km átlag |