Honda
CITY
Honda City
1. generáció 1981-1986
Az 1981-ben bemutatott Honda City Subcompact kisautó célja a Japán belpiacon, egy városi kisautó megtestesítése. Külföldön számos változatban lehetett kapni. AA alvázkoddal a szedánok, VF a kisteherautók, és FA pedig a cabriolett és a Turbo. Az autó hagyományos elsőkerék-hajtású, és a motor keresztben helyezkedik el. Az ülések ügyes elrendezésével sikerült igen kényelmes lábteret létrehozniuk. Fogyasztás tekintetében jelentős sikereket ért el, ezért nagyon kedvelt jármű lett hazájában.
A motor 1231 cc négyhengeres 44 Le teljesítményű, míg a turbós változat 110Le teljesítményt nyújtott. Váltó 4, vagy 5 sebességes kézi, vagy 2 sebességes hondamatic. A Pininfarnia 1984 Augusztusában megalkotta a kabrió változatot, mely a Turbo II motorját kapta, viszont csak szívóként, így 67Le teljesítményre volt képes. A turbo I és turbo II modell ritkaságnak számít, ugyanis azon kevés hondák közé tartozik, melyeket gyárilag turbófeltöltővel szereltek. A turbo I 100Le, ameddig a turbo II 110Le és PGM-FI !
A kisautó Európában Jazz ként ismert.
Technikai adatok
ER | Turbo II | |
Motor | 4 hengeres soros motor | 4 hengeres soros motor + Turbo |
Kapacitás |
1231 cc |
|
Süritési arány | 8.4:1 | 7.6:1 |
Teljesítmény | 44 LE / 33 kW (4500/min) | 110Le / 81Kw / 5500rpm |
Maximális Nyomaték | ? | 147Nm/300rpm |
Önsúly | 640-810kg | |
Hossz / szélesség / magasság | 3400mm / 1600mm / 1500mm | |
Standard gumiabroncsok | 185/60R13 |
Honda City
2. generáció 1986-1994
3. generáció 1996-2002
A Honda City 3. generációja a fejlődő ázsiai piacok számára lett tervezve, és értékesítve. Műszaki alapja a 4. generációs Honda Civic. A 2000. évi modelfrissités során kapott már 1.5 literes VTEC motort is. Ebben a változatban leginkább a D-s kódjelű motorok szerepeltek, mint a D13b D15b. Az 1.5 literes motoroknál a teljesítményt lecsökkentették, hogy az ázsiai piacoknak megfeleljen. Az autó önsúlya 985kg volt, és a legerőteljesebb 1.5literes VTEC motorral 115Le, így gyorsulása álló helyzetből 100km/h sebességig megközelítőleg 10mp. Meglepő módon az autó sportos futóművel rendelkezett, és hátul teljesen független felfüggesztést kapott. (későbbi modelleken ezt visszavonták, a magas költségek miatt)
Honda City
4. generáció 2002 - 2008
Ez a modell már hazánkban is nagy népszerűségnek örvendett. 2002 novemberében mutatkozott be, és 2008 ig árulták. 2005ben modellfrissítésen esett át, melynek során az autó elejét formálták át. Nálunk kizárólag az 1.4 literes motorral szerelt változatot lehetett kapni, amíg japánban akár 4 kerék meghajtás is kérhető volt hozzá.
Technikai adatok
1.4 | |
Motor | 4 hengeres soros motor, OHC.. |
Kapacitás | 1,4 literes (1490 cc) |
Teljesítmény | 83 LE / 61 kW |
Maximális Nyomaték | 110Nm |
Önsúly | 1155 kg |
Legnagyobb sebesség | 180km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | 13s |
Hossz / szélesség / magasság | ? |
Fordulókör | 11,0 m |
Csomagtartó mérete | 500 literes |
Fogyasztás (átlag) | 6.4l |
Honda City
5. generáció 2008 - 2013
A kompakt szedán radikálisan eltávolodik az előző generációs modell megjelenésétől; teljesen megújult külseje számos olyan elemet hordoz, ami a stílusos Accordra emlékeztet. Az áttervezett külső mellett új elem az 1.4 i-VTEC motor is, amely jelentősen több teljesítménnyel ruházza fel az új City-t.
Az új motor – ugyanaz, mint ami az új Jazz modellben is dolgozik – a Honda népszerű i-VTEC technológiáját alkalmazza, így kiváló teljesítményt és nagyfokú rugalmasságot kínál alacsony fogyasztás és kis emisszió mellett. Ezzel az erőforrással a City 100 lóerőt teljesít, vagyis 17 lóerővel lett izmosabb a kifutó modellnél. Ez a többletteljesítmény teszi lehetővé, hogy az új City gyorsulási értéke manuális sebességváltóval elérje a 11,8 másodpercet 0-100 km/órára, ami 1,6 másodperces javulást jelent. Az automatikus egységgel ez az érték 14,7 másodperc, s a korábbi gyorsuláshoz képest ez is fél másodperccel jobb eredmény.
A City kézi kapcsolású sebességváltója a korábbi egység módosított változata, amelyben karbon szinkrongyűrűk segítik a lágyabb kapcsolást, emellett pedig további finomítást jelent az optimalizált áttételek alkalmazása. Az automatikus váltómű vadonatúj fejlesztés; a modell történetében először a fokozatok a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhatók. 'Sport' üzemmódban a fejlettebb váltóelektronika és a jobb áttételek révén remekül érvényesül az új autó megnövekedett teljesítménye.
Technikai adatok
1.4 | |||||||||||||
Motor | 4 hengeres soros motor, i-VTEC, PGM-FI | ||||||||||||
Kapacitás | 1,4 literes (1339 cc) | ||||||||||||
Süritési arány | 10.5:1 | ||||||||||||
Teljesítmény | 100 LE / 73 kW (6000/min) | ||||||||||||
Maximális Nyomaték | 127 Nm (4800 rpm) | ||||||||||||
Önsúly | 1120 kg | ||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 182 km / h / 176km/h automata | ||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 11.6 sec (14.7 mp Auto) | ||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 4.420mm / 1.695mm / 1.470mm | ||||||||||||
Fordulókör | 11,0 m (?) | ||||||||||||
Csomagtartó mérete | 360 literes (VDA standard) | ||||||||||||
Fogyasztás (átlag) |
|
||||||||||||
Standard gumiabroncsok | 185/55R16 | ||||||||||||
Emissziós szabvány | EURO IV | ||||||||||||
További műszaki jellemzői |
Honda City
6. generáció 2014 - ...
A hatodik generációs City 2014-ben érkezett meg, és a Honda második modellje, ami megkapta a Honda új arculatát (lényegében az első, jellegzetes vonalak, amit a 2013-as jazznél láthattunk elsőként és, azóta minden modell egységes formai eleme). Ez a City már nem az a City ami itthon nem volt túl népszerű és egy Civic alá/mellé pozícionált családi autó volt. Itt már jutott felszereltségből bőven, mint az érintőképernyős digitális klíma, 5” navigáció, 8 hangszórós hifi és tolatókamera, kipörgésgátló (VSA). A Facelift (2017+) hozott még magával LED lámpákat is. A modell három motorral elérhető, két 1.5literes i-VTEC benzinessel (SOHC és DOHC kivitelben 119 és 132 lóerő) és egy 1.5 literes 99 lóerős dízelmotorral. Utóbbi csak Indiában érhető el. Viszont a benzinesek kapcsán is érdekesség, hogy Thaiföld és Brazília is úgy kapta az autót, hogy a motor alkalmas a vegyes vagy teljes E85-ös üzemmódnak, azaz bio etanollal is képes menni mindenféle gond nélkül. Váltókból a választék: 5 és 6 fokozatú kézi váltó, vagy pedig a fokozatmentes CVT. További érdekesség, hogy az autó Japánban Honda Grace néven futott és volt/van belőle hybrid változat is. Kínában pedig Honda Gienia és Honda Greiz néven is létezik, két eltérő formával (főleg hátsó kialakításban). Az autó egyébként elég népszerű, 2017-ig több mint 48.000 darab talált gazdára.
Technikai adatok
1.5 SOHC | 1.5 DOHC | 1.5 i-DTEC | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC i-VTEC | 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-VTEC | 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-DTEC | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A motor típusa | L15Z1 | L15B1 |
? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 1497ccm (73 × 89,4) | 1496ccm (73 × 89,4) | 1498 ccm (87 × 99.1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési arány | 10,3: 1 | ? | 11.1:1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 119Le / 6600 rpm | 132Le / 6600 rpm | 99 LE / 3600 rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 4600 rpm / 145 Nm | 155 Nm / 4600 rpm | 200 Nm / 1750 rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Átviteli / meghajtás | CVT Fokozatmentes automata, 6 Sebességes manuális, 5 sebességes manuális. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önsúly | 1080-1107Kg | 1147-1175Kg | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | ? | ? | ? | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km/h | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 4440 / 1695 / 1495 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó | 510L |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|