Honda
A Honda Civic az egyik legsikeresebb fiatalos autó a Honda kínálatában. 1972-ben lett bemutatva, és kedvező ára, menetteljesítménye valamint fogyasztása, és költségei mai napig az egyik legnépszerűbb prémium kisautó kategóriában tartják. Érdekességképpen Dél-Afrikában a Daimler-Benz gyáraiban is összeszerelték őket, és Ballade néven árusítottak bizonyos generációkat, ezzel lefedve a szűkebb pénztárcával rendelkező, ám minőségre kapható közönséget.
Honda Civic
1. generáció 1972-1979
Ez volt az első Honda Civic mely 1972-ben elhagyhatta a futószalagot. Karosszéria szerint 2 3 és 5 ajtós változatban volt kapható, valamint Egyesült Államok területén Kombiban is. Eleinte egy 1.2 literes 54Le teljesítményű motor hajtotta, ami később 60Le lett. Ez után az 5ajtósban egy 1.5 literes motor kapott helyet, mely már 69 lóerős volt. Már itt rendelhető volt a hondamatik automata váltó is. 1974-ben a Honda Accordhoz hasonlóan megkapta a CVCC motort, így megfeleltek az Amerikai kibocsátási normáknak. A két ajtós modell kinézetre egyezett a 3ajtóüséval, a különbség a hátsó ajtóban rejlett, azaz a 3ajtósnál a teljes ajtó nyitható volt, ameddig a 2ajtósnál külön nyílt az üveg. Technikai újdonság volt az első tárcsafékek, és az AM rádió. Belső tér tekintetében pedig alap volt a szivacsos ülések. A motorja miatt kifejezetten kedvelt volt, ugyanis ólmozott, és ólmozatlan benzinnel is üzemelt, így mindenhol lehetett tankolni. Az eladási számokat kifejezetten fellendítette az 1973-as olajválság, amikor Amerikai vásárlók elkezdtek érdeklődni az alacsonyabb fogyasztású járművek iránt.
Technikai adatok
2/3-ajtós (SB1) | 5-ajtós (SE) | Kombi | |
Motor | 4 hengeres soros motor, SOHC | ||
Kapacitás | 1,2 literes (1169 cc) | 1,5 literes (1488 cc) | |
Sűrítési arány | 8.1: 1 (GL & RS: 8.6:1) |
8.1: 1 (GL: 8.6:1) |
8.4: 1 |
Teljesítmény | 60 LE, 5500 ford / perc (GL: 69 LE) (RS: 76/6.000) |
65 LE, 5500 ford / perc (GL: 73/5.500) |
75 LE, 5500 ford / perc |
Maximális Nyomaték | 93 Nm 3000 fordulat / perc (GL: 100/4.000) (RS: 101/4.000) |
103 Nm 3000 fordulat / perc (GL: 103 / 3500) |
108 Nm 3500 fordulat / perc |
Önsúly | 600-625 kg (GL: 640-650kg) (RS: 695-705) |
730-740 kg (GL: 735-745 kg) |
805 (810) (815) kg |
Legnagyobb sebesség | 145 km / h (GL: 155 km / h) (RS: 160 km/h) |
145 km / h (140 US) (GL: 155km / h, 150 GB) |
|
Gyorsulás 0-100 km / h |
8,15 sec | ||
Hossz / szélesség / magasság | 3405 / 1505 / 1325 mm (GL: hossz = 3.545mm) (RS: 3.650/1.505/1.320) |
3590 / 1505 / 1325 mm (GL: hossz = 3.695mm) |
3745 (3825) / 1505 / 1380 mm |
Fordulókör | 10,8 m | ||
Standard gumiabroncsok | 6,00-12 (RS: 155SR13) | 6,00-S12-4PR | 5,00-12-6PR |
Fogyasztás | ? | ? | ? |
További műszaki jellemzői | opcionális Hondamatik | opcionális Hondamatik | opcionális Hondamatik |
Honda Civic
2. generáció 1979-1983
Ez a modell már kapható volt szedán kivitelben is, de kevésbé az európai piacokon, inkább csak Japán és Amerika. Amerikában ugyanakkor létrehoztak egy kombi változatot is mely, a country nevet viselte. A szedán verzió Japánban a Ballada becenevet kapta. Amíg Japán és Amerika 1.3 - 1.5 literes motorok között válogathatott, addig Európa csak az 1.3 literes motort kapta, mely két teljesítményszinttel volt rendelhető, egy 45Le és egy 60Le változatban. Váltók terén 4 és 5 fokozatú kézi volt kapható, és egy félig automatikus 2 sebességes. Érdekesség, hogy a 4 ajtós változat, melyet Ballade néven hívtak, a Mercedes-Benz fennhatósága alatt készült. Sok Civic modell került eladásra Ballade néven (Ballade névvel nagyobb eleganciát kívántak sugallni). A Mercedes sokáig árulta Ballade néven a Honda Civicet, ezzel fedték le az olcsóbb modellek után érdeklődő piacot. A Honda megbízhatóságával nem is volt gondjuk. Sőt 2001-ig a Daimler-Benz Dél-Afrikai gyáraiban szerelték össze a Ballade modelleket. 2011-ben a City is Ballade néven jött ki Dél-Afrikában.
Technikai adatok
3-ajtós (SL) (**) | 5-ajtós (SS) (**) | Kombi | |
Motor | 4 hengeres soros motor, SOHC, 8 szelep | ||
Kapacitás | 1,3 literes (1335 cc) | 1,3 literes (1335 cc) | |
Sűrítési arány | 8.4: 1 | ? 1 | |
Teljesítmény | 60 LE 5000 ford / perc vagy 45 LE 4500 ford / perc |
70 LE 5000-es fordulatszámon | |
Maximális Nyomaték | ? Nm? Rpm | 105 Nm 3500 fordulat / perc | |
Önsúly | 730-785 kg | 765-775 kg | |
Legnagyobb sebesség | 135-150 km / h | ||
Gyorsulás 0-100 km / h | 60Le verzió: 14,6 mp | ||
Hossz / szélesség / magasság | 3760 / 1580 / 1335 mm | 3830 / 1580 / 1335 mm | 3995 / 1580 / 1385 mm |
Gyári gumiabroncsok | 155 SR 12 (SR 13 és 155 ) | 5,00-12-6PR | |
Fogyasztás | 60PS-Version: 9.3 l/100 km | 4,5 l/100 km (Az állandó 60 km / h) |
|
Eredeti ár (kb) | 11 933 DM | ||
További műszaki jellemzői | szabványos, négy sebességes manuális váltó, opcionális 5 sebességes manuális váltó, vagy Hondamatik |
opcionális Hondamatik |
Honda Civic
3. generáció 1983-1987
A harmadik Civic generációt 1984-ben adták piacra. A 3 ajtós (hatchback) modellt símán civicnek hívták, viszont az 5 ajtós modell megkapta a Shuttle wagon nevet, amit Amerikában "breadbox" azaz kenyértartónak "csúfoltak". Továbbá két ajtós változata a legendás CR-X néven jelent meg. Itt vezették be a nagy löketű 4 hengeres D sorozatú motorokat, mint az 1.5literes CVCC motort. 1984-ben megjelent egy nagy teljesítményű Si modell is a Japán piacra, továbbfejlesztett felfüggesztéssel és 1.6 literes DOHC ZC motorral, mely 130 Lóerős teljesítményre volt képes. A 3 ajtós Si modelleket árulták az USA területén is, egy 91 lóerős SOHC 12 szelepes motorral. Az összkerékhajtást (4WD) 84-ben mutatták be, majd 87-ben átalakították. Utóbbi 1987-ig gombnyomásra volt kapcsolható csak, utána viszont a realtime (valós idejű) 4wd rendszerrel volt szerelve, mely a mai realtime 4wd rendszerek alapja, viszont jelen esetben egy elég korai verzióról beszélhetünk.
Technikai adatok
3-ajtós (AL / AG / AH) | Shuttle (AN / AR) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2 (AL) | 1.3 (AG) | 1,5 (AH) | 1.5i GT (AH) | 1,5 literes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | 4 hengeres soros motor, SOHC, 12 szelep, karburátor | szintén de PGM-FI (EW3) | 4 hengeres soros motor, SOHC, 12 szelep, karburátor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 1187 cc | 1332 ccm (****) [1342 cc lt (*)] |
1477 ccm (***) |
1477 ccm (***) [1488 cc lt (*)] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési arány | ? 1 | 8,7: 1 | 8,7: 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 55 LE / 40 kW 6000 fordulat / perc | 71 LE / 52 kW 6000 fordulat / perc | 85 LE / 62 kW 6000 fordulat / perc |
100 LE (74kW) a 5750 ford / perc 90Le/66Kw Katalizátorral |
85 LE / 62 kW 6000 fordulat / perc | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 102 Nm 3500 fordulat / perc | 126 Nm 3500 fordulat / perc | 130 Nm 4500 fordulat / perc (120Nm Katalizátorral) |
126 Nm 3500 fordulat / perc | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önsúly | 785 kg | 740-800 kg | 825-855 kg | 855 kg 870 kg (***) |
885-900 kg (4WD: 970) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 145 km / h | 155-157 km / h | 167-172 km / h | 185 km / h (180 km / h-val Katalizátorral) |
157-160 km / h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 11,5 sec (14,0-val Kocsi) | 9,9 mp alatt (12,0 Auto) | 9,2 mp (9,5 Katalizátorral) | 10,8 másodperc (12,4 a 4WD, 13,0 és AT) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 3810 / 1635 / 1340 mm (1.5i GT-L = 3.845mm) (***) |
3.990 / 1.650 / 1.490 (4WD: 4040 / 1650 / 1510) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulókör | 9,2 m | 10,0 m (4WD: 10.2m) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó | 188/344 l | 269 / 567 l (**) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyári gumiabroncsok | 155 SR 13 | 165/70SR13 | 175/70HR13 185/60HR14 | 155 SR 13 od, 175/70 SR 13 (4WD: 165 SR 13) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
További műszaki jellemzői |
4-sebességes manuális váltó |
5 sebességes manuális váltó, választható 3 sebességes automata (800 DM), és később négyfokozatú automata |
5-sebességes manuális váltó |
Honda Civic
4. generáció 1987-1992
1987-ben áttervezték a Civicet, és így létrejött a 4. generáció, melyre jellemző az alacsony építés, és a nagyobb méretek. Sok féle modellt és felszereltségi szintet kínáltak belőle, mint a 2 ajtós (CR-X avagy: Civic Revolution X), 4 ajtós, valamint a Shuttle. USA piacokon már karburátor nélkül forgalmazták csak, viszont Európai piacokon fellelhetőek a karburátoros változatok. Ennél a generációnál jelent meg a teljesen független hátsó felfüggesztés, és a teljes modellválaszték. A motorválaszték 1.3 literes 75le, 1.4 literes 90Le, 1.6 literes motor 109Lóerő, a kuriózumnak számító Si modell B16-os motorkóddal szerelt 1,6 literes DOHC VTEC 150 Le motor, valamint az 1.5i 90Le-s klasszikusnak mondható d15b2-es motor. Ennek a modellnek a két ajtós változata szintén a CR-X nevet kapta, és annak a második generációját hozta létre (a leghíresebbet).
Technikai adatok
3-ajtós | 3-ajtós ferdehátú és szedán | Shuttle | |||||||
1,3 | 1.4 ('89-ig) | 1.5i ('90-tól) | 1.6i | 1.6i | |||||
Motor |
4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelep, karburátor |
4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelep, és PGM-FI | |||||||
A motor típusa | D13B | D14a | D15b2 | D16Z5 | D16Z5 | ||||
Kapacitás | 1343 cc | 1396 cc | 1493 cc | 1590 cc | |||||
Összenyomás | 9.0: 1 | 9,3: 1 | 9.1: 1 | ||||||
Teljesítmény | 75 LE / 55 kW 6.300/min | 90 LE / 66 kW 6.300/min | 90 LE / 66 kW 6.300/min | 109 kW / 80 kW-on 6.300/min |
|||||
Max. Nyomaték | ? | ? | ? | ? | ? | ||||
Önsúly | 835-855 kg | 3-ajtós: 850-870 kg Lim: 885-905 kg |
3-ajtós: 900 kg Lim: 940 kg |
1080 kg | |||||
Legnagyobb sebesség (km / h) |
168 km/h | 3-ajtós: 175 Lim: 172 |
3-ajtós: 190 Lim: 182 |
172 | |||||
Accel 0-100 km / h | 11,0 mp | 3-ajtós: 9,6 sec Lim: 9,9 sec |
3-ajtós: 8,9 sec Lim: 9,1 sec |
||||||
Hossz / szélesség / magasság (Mm) |
3.965 / 1.680 / 1.330 |
|
4.105 / 1.690 / 1.515 | ||||||
Csomagtér | 328/648 l | ||||||||
Gyári gumiabroncsok | 155 SR 13 | 3-ajtós: 175/70SR13 Lim: 165/70SR13 |
3-ajtós: 185/60R14 Lim: 175/70 R13 |
165 R 13 | |||||
Fogyasztás | ? | ? | ? | ? | ? | ||||
További műszaki jellemzői | 5 sebességes manuális váltó, opcionális négyfokozatú automata | 5 sebességes manuális váltó, opcionális négyfokozatú automata | Állandó összkerékhajtás (a nyomaték elosztása kapcsolható), sebességfüggő szervokormány |
Honda Civic
5. generáció 1992-1995
Az 1991 Decemberében megjelenő Honda Civic 5. generáció volt az egyik legsikeresebb sorozata a civicnek. A modern, mai napig időtálló forma, és az erős, megbízható de takarékos motorok garantálták a sikert. Először itt jelent meg a coupe forma. A motorpalettát örökölte az előző generációktól, de bekerült a legendás 1.6literes 160le-s szívó DOHC benzines motor, ami a VTI felszereltségi szinttel debütált (motor kódneve: B16a1). Ezek közül egyedül az 1.3as motor és volt karburátoros. Ennek a Civic generációnak a CR-X sorozat új tagja is része, azaz a Del Sol, a targa tetős coupe, mely szintén megkapta a motorokat (1.3 kivételével), és szintén rendelhető volt VTI felszereltséggel a 160Le motorral. Kapható volt még leginkább a Svájci piaci igények kielégítésére az úgynevezett 1.5 literes VTEC-E motor, mely nem volt teljesítményben a "mezei" 1.5 literes motor felett, de környezetvédelmi szempontból több lépcsős változó szelepvezérlést kapott. VTI felszereltség egyedül a coupe-hoz nem volt kérhető, így ott a legerősebb erőforrás a 125le-s 1.6literes SOHC VTEC motor. Az 1.5 literes D15 motor eltérően jött ki a 3 ajtós és coupe változatban. A coupe már hengerenkénti befecskendezéssel kapta meg, így érezhetően kevesebbet fogyaszt, jobb a gázreakció, és kb 101-104Le teljesítményt képes leadni az D15B7 motorkóddal. A központi befecskendezéses D15B2 motort előszeretettel szeretik B7-re alakítani a szívósor, és ECU (számítógép) cseréjével. Érdemes továbbá megjegyezni, hogy 1993 utáni darabot érdemes vásárolni, melyben az ajtók belsejében már megtalálható az extra merevítés, mivel az oldalirányú töréstesztje gyenge lett, ezért a gyár az ajtókba merevítést rakott, mely a legkorábbi daraboknál nem található még meg. Ez egyébként egy ajtócserével orvosolható (ha le szeretnénk ellenőrizni: a kárpit lebontása után, ha látunk az ajtóban egy fém csövet vízszintesen végigfutni, akkor már a javított verziós ajtóval van szerelve).
Technikai adatok
3-ajtós | 3-ajtós ferdehátú és szedán | Coupé 94 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1,3 | 1.5i / LSI | 1.5VEi (Csak 3-Tr). |
1,6 ESI | 1,6 VTI | 1.5i 1.5LSi |
1.6ESi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | dettó, de karburátor | 4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelepes, PGM-FI (1.5VEi a VTEC-E) / (1.6VTi a VTEC és DOHC) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A motor típusa | D13B | D15b2 | D15b | D16A | B16A | D15b7 | D16A | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 1343 cc | 1493 cc | 1590 cc | 1595 cc | 1.493ccm | 1.590ccm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési arány | 9.0: 1 | 9,2: 1 | 9.3:1 | 9,2: 1 | 10,2: 1 | 9,2: 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 75 LE / 55 kW 6.300/min | 90 LE / 66 kW | 125 LE / 92 kW 6500 fordulat / perc | 160 LE / 118 kW a 7.600/min |
101 LE / 74 kW 5.900/min | 125 LE / 92 kW 6500 fordulat / perc | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6000 ford / perc | , 5500 rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 102 Nm 3.100/min | 119 Nm 4.700/min | 129 Nm 4500 fordulat / perc | 142 Nm 5.200/min | 150 Nm 7000 fordulat / perc | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Saját tömeg | 925 kg |
|
935 kg |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 170 km / h | 180 km / h (177 GB) |
180 km / h | 195 km / h (192 GB) |
215 km / h | 190 km / h (187 GB) |
200 km / h (197 GB) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 11,3 mp | 3-T.: 9.7sec Lim: 10,2 |
1,10 sec | 3-T. 8,7 sec Lim: 8,8 sec |
3-T. 7,3 sec Lim: 7,8 sec |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság |
|
4390 / 1695 / 1345 mm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulókör |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó |
|
|
389 l (#) (???) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyári gumiabroncsok | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
További műszaki jellemzői | Szervokormány standard, kivéve a háromajtós 1.5i 4 sebességes automata választható (nem 1.5VSi) |
ABS szabvány | 4 sebességes automata választható (nem 1.5i) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az összes modell fel van szerelve, 3-utas katalizátorral |
Honda Civic
6. generáció 1996-2001
A hatodik generáció bevezetése előtt a Honda újra megvizsgálta az Európai piac igényét. Ezen széria szintén megörökölte a motorokat, de az 1.3-as és 1.5 non-vtec motor megszűnt a japán változatban (ám az angol változat első két évében még az 1.5 non-vtec motort kapta, de már nem d15b, hanem d15z motorkóddal, és hengernekénti befecskendezéssel), helyettük lett egy szintén vtec mentes kis fogyasztású, 1.4 literes 90lóerős motor. (Érdekesség: a 75le-vel árult 1.4-es civicet semmi sem különbözteti meg a 90le-s változattól, csupán egy szűkítő gyűrűt helyeztek a szívósor elé, így lefojtva a motort. Ez akár házilag eltávolítható). Az 1.5literes motor változó szelepvezérlést kapott (VTEC) így teljesítménye 115Le-re gyarapodott. Az 1.6 literes motor VTEC és non-vtec változattal is kapható volt, 107 (d16y3-y7) illetve 126 lóerővel (d16y8), valamint ez a két utobbi motor az amerikai gyártású coupe modellben is megtalálható volt. Érdekesség még továbbá, hogy a gyártásban kétféle karosszéria is kapható volt. Az egyik az Angliai gyárból érkező Rover alapokon nyugvó ("csíklámpás"), míg a másik a Japán és USA piacokon található verzió volt (úgynevezett "békalámpás"). Kombit csak az angol változatban lehetett kapni. További érdekesség még, hogy 1.8literes b18 motor is megjelent az Angliai kínálatban, mely szintén VTI felszereltséggel került a szalonokba, akár kombi kivietelben. Ezek 170Le teljesítményűek voltak, lényegében az Integra motorja visszafogottabb teljesítménnyel. Az Angol Civic a Rover 400-as szériával rengeteg dologban megegyezik. (példaként, az ajtók is felcserélhetők a szedán modelleken, illetve sok Rover gépháztetője alatt találhatunk Honda motort)
1998 vége felé egy úgynevezett Face-lift jött, mely magyarul modellfrissítést takar. A Japán változat módosított első lámpákat kapott, valamint ezzel együtt, géptetőt, sárvédőket, és áttervezett lökhárítót, módosított hátsó lámpákat kapott, valamint már az 1.4 literes változat is 262-es átmérőjű első fékeket kapott. Az Angol változat szintén a lámpák terén lett megváltoztatva, valamint lökhárítókból is újat kapott.
Technikai adatok
EJ9 | EJ9 | EK3 | EK1 | EK4 | |
1.4i | 1.4i S | 1.5i LS | 1.6i ES | 1.6 VTi | |
Motor | 4hengeres, SOHC, 16 szelepes, PGM-FI | 4hengeres 16szelepes VTEC und DOHC | |||
Motortípus | D14a | D14a | D15Z6 (VTEC-E) | B16A | |
Kapacitás | 1.396 ccm | 1.396 ccm | 1.493 ccm | 1.590 ccm | 1.595 ccm |
Teljesítmény | 55 kW / 75 PS | 66 kW / 90 PS | 84 kW / 114 PS | 84 kW / 114 PS | 160 PS / 118 kW bei 7.600/min |
Maximális nyomaték | 109 Nm / 3.000/min | 120 Nm / 4.500/min | 134 Nm / 5.200/min | 140 Nm 5.000/min | 150 Nm / 7.000/min |
Önsúly | 1.030 kg | 1.040 kg | 1.075 kg | 1.105 kg | 1.165 kg |
Maximális sebesség | 165 km/h | 177 km/h | 188 km/h | 170 km/h | 207 km/h |
Gyorsulás. 0-100 km/h | 13.9 sec | 10.8 sec | 10.2 sec | 10.7 sec | 8.0 sec |
Hossz / szélesség / magasság | 4.190 / 1.695 / 1.375 mm (**) | ||||
Fordulókör | 10.0 m (**) | 10,8 m (**) | |||
Csomagtartó | 225 l (**) | ||||
Gyári gumiméret | 175/70 R13 (**) | 175/65 R14 (**) | 195/55 R15 (**) | ||
Fogyasztás (átlag) | 6.6 l/100km | 6.6 l/100km | 5.9 l/100km | 6.5 l/100km | 7.8 l/100km |
Technikai adatok Angol Civic esetén
Modellfrissítéskor érkezett az 1.8vti, valamint a 2.0TD. A motorok általában 1-2Le-vel erősebbek lettek.
1.4 | 1.5 | 1.6 | 1.6iSR | 1.8Vti | 2.0TD | |
Sűrítési arány | 9.2:1 | 9.6:1 | 9.6:1 | 9.6:1 | 10.0:1 | 19.5:1 |
Motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC | Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC | Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC | Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC VTEC | Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC VTEC | Soros 4 hengeres 16 szelepes turbó dizel |
Motortípus | D14A 2/7-8 | D15z 3/8 | D16 b2/w3-4 | D16y 2/8 | B18c4 | 20T2 N/R |
Kapacitás | 1396 | 1493 | 1590 | 1590 | 1797 | 1994 |
Teljesítmény | 90Le | 114Le | 115le | 125Le | 124Kw/169Le | 105Le (20T2R) 86Le (20T2N) |
Maximális nyomaték | 120Nm | 134Nm | 140Nm | 143Nm | 169Nm | 210Nm/170Nm |
Önsúly | 1260kg | |||||
Maximális sebesség | ||||||
Gyorsulás. 0-100 km/h | ||||||
Hossz / szélesség / magasság | ||||||
Fordulókör | ||||||
Csomagtartó | ||||||
Gyári gumiméret | ||||||
Fogyasztás (átlag) |
Ez volt az első széria Civic-ben ahol felbukkant a Type-R logó. 1997 augusztusában jelent meg először. Bár nálunk nem volt elérhető, azért mégis említést érdemel. Alvázkódja EK9. Kis mennyiségben gyártották. Motorja 185LE-t tudott 1.6 literes szívó létére, motorkódja B16B. Alvázkód: EK9 Intega typerhez nagyon hasonló, kemény futóművet kapott, amit az 5x114,3 lyukosztású felnik is elárulnak. Belsőtérben a piros szín uralkodott, Integrából ismert Recaro sportülések, piros ajtókárpitok, és piros szőnyegek voltak találhatók, valamint egy titán váltógomb. A kormány a MOMO-tól származik, és bőr borítású.
Egyéb változatai:
Honda Civic Type-R Motor Sports edition:
Gyárilag lemezfelnin jött ki, légkondicionáló és, szervokormány nélkül. De a súlycsökkentés áldozata lett még az elektromos ablakok, valamint a rádió is.
Honda Civic Type-Rx:
Az eredeti Type-R modell felextrázott változata. Többek között kapott színrefújt elektromosan nyitható és zárható tükröket, CD lejátszót, automata klíma rendszert, valamint kulcs nélküli ajtónyitást. A belső térben pedig sport alumínium pedálsort kapott, és carbon középkonzolt.
Sajnos csak jobbkormányos változatban volt kapható, de már itthon is találunk átépített változatokat.
Honda Civic
7. generáció 2001-2005
2001-ben bemutatott Honda Civic hetedik generációja, háromféle gyártással került piacra. A coupe Amerikából érkezett, a szedán Japánból, és a 3 és 5ajtós modellek pedig Angliából. Utóbbiak az elterjedtebbek nálunk. Hatalmas előrelépés mutatkozott biztonság terén, hisz az eddigi Civic generációk ütközésvédelme nem volt túlzottan kimagasló. Itt viszont nagyon jó eredményt ért el az autó az EURO NCAP törésteszten ( * * * * ), valamint alapfelszereltség része a 4db légzsák (2 front, 2 oldalsó). Motorpaletta 3 motorból áll. Az 1.4 literes Vtec mentes 90Le-s erőforrásból, az 1.6 literes 110Le-s VTEC-II erőforrásból, egy újdonságnak számító ISUZU alapokon nyugvó 1.7literes CTDi turbó-dízel motorral, a coupe kapott egy 1.7 literes D-s motorkóddal rendelkező motort (D17A1-2-6), valamint a Type-R és Si modellekben szolgáló 2 literes erőforrásokból. Utóbbi 2 literes motorok teljesítménye: Type-R K20A2 = 200Le Si K20a3 = 160Le, mindkét 2 literes motor 6 fokozatú kézi váltót kapott. A sima 1.4 illetve 1.6 literes motorok pedig 5 sebességes kézi váltóval, vagy automata váltóval voltak rendelhetők. Nálunk a K20a3 160 lóerős 3ajtós változatát nem lehetett kapni, csak az Amerikai piacokon Si típusjelöléssel (és sokak szmorúságára: csak ehhez volt rendelhető tetőablak a 3 ajtós karosszériából). Viszont elérhető volt ez a motor 5ajtós kivitelben a VSA felszereltséggel. Fontos tudni, hogy ez a generáció egy motort sem örökölt, mindegyiket újratervezték, így érdemes figyelni a nyomaték és Le adatokat, mert megelpő, hogy az 1.6 literes motor nyomatéka nagyobb, mint a korábbi 1.6literes 160 lóerős "vti" motorjának. Az EP3as alvázkóddal kapható Type-R több helyen is, hatalmas elismerést kapott, még a legrangosabb Angol Fifth gear műsorban is az utak királyának nevezték, vezetési élménye, és teljesítménye miatt.
A japán gyártású szedánból készült Hybrid változat is, mely a Honda IMA rendszerét kapta meg. Ezt egy 1.3 literes i-DSI motor hajtotta, amely 85 lóerős teljesítményt adott le 5700-as fordulaton. Ehhez kapcsolódott egy 20 lóerős elektromotor, mely úgy működik mint egy generátor, fékezéskor és lassításkor feltölti az elemeket. IMA RENDSZERRŐL BŐVEBBEN ITT OLVASHAT
2003-ban itt is eljött a face-lift (modellfrissítés) ideje...
Az addig megszokott 4x100-as felfüggesztést 5x114,3-ra cserélték, áttervezeték a lengéscsillapítókat, rugókat, kormányművet, és számtalan apróságot. Bekerül pl. a hátsó toronymerevítő. Külsőre sok minden megváltozott, például az első lámpákat vetítőlencsésre, azaz projektorosra cserélték, és ezt úgy, hogy a géptetőn, sárvédőkön nem változtattak. Az első lökhárító is más mintát kapott, valamint a ködlámpát beleintegrálták. Lényegében ezzel egyszerűen megoldották a jelenlegi tulajok helyzetét, mert aki egy 2001-es toldatok nélküli alapváltozatot használ, az könnyedén, viszonylag olcsón, akár otthon összeszerelve, varázsolhat magának "faceliftes type-R" kinézetet egy lámpa, lökhárító, toldat, hátsó szárny vásárlásával... Melyben szívesen tudunk segíteni. belső térben már több változatás történt: a kárpitozás piros varrást kapott, az ülések is piros-fekete színekben tündökölnek, valamint a Type-R ből ismert bőrkormány is beszerelésre került, igaz fekete logóval. A középkonzol műanyaga és szellőzők, ajtó panelek pedig ezüst színű díszítő elemeket kaptak. Persze lelkes tulajoknak megsúgjuk: ezek is könnyen cserélhetők, régebbi modellekben. Bár előtte is létezett automata klíma, de 2003 után már leginkább csak azzal találkozhatunk.
2005-ben a Forma 1 rajongókat a Honda egy BAR-Honda kiadással is meglepte, mely az 1.4 és 1.6 literes modellek átmatricázott változatai. Lényegében a BAR-Honda frma 1 autójának mintájára öltöztették fel az autókat, ám mivel a fő szponzor egy dohánygyártó cég volt, így azok betűtípusával más szöveget helyeztek el az autón. Érdekesség, hogy az autó oldalán egy vonalkód látható, ami egy kis viccet takar, ugyanis a vonalkod angolúl BAR-CODE... és ugye a BAR-Honda névre kívántak ezzel utalni. Sajnos Type-R nem kapott ilyen díszítést.
2003-ban a Type-R kijeött egy limitált sorszámozott szériával a Jubileumi kiadással a 30. születésnapot ünnepelve ezzel. Ennek ülései piros Recaro sportülések voltak, valamint a padlószőnyeg is élénk piros színben került az utastérbe, akár csak az oldalkárpitozás. 300 darab készült belőle, és 3 színben volt rendelhető. Színenként 100-100 darab. Ezek a színek a "Nighthawk Black', "Satin Silver", és a "Milano Red".
Technikai adatok
1.4i LS | 1.6i LS | 1,7 CTDi LS | 1.7i LS (coupe) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC | Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC, VTEC-II | Négyhengeres soros motor, 16V, DOHC, közös nyomócsöves dízel Közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel. |
Négyhengeres soros motor, 16 szelepes SOHC VTEC-II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A motor típusa | D14Z | D16V | 4EE2 (Isuzu) | D17a | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 1,4 literes (1396 cc) | 1,6 literes (1590 cc) | 1,7 literes (1686 cc) | 1,7 literes (1668) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési viszony | 10,4: 1 | 10,4: 1 | 18,4: 1 | 9.9:1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 66 kW / 90 LE 5600 ford / perc | 81 kW / 110 LE 5600 ford / perc | 74 kW / 100 LE 4.400-nál | 92 kW / 125 Le / 6300 RPM | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
maximális Nyomaték | 130 Nm 4300 fordulat / perc | 152 Nm 4300 fordulat / perc | 220 Nm 1800 fordulat / perc | 154 Nm / 4800 RPM | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önsúly | 1167-1270 kg (háromajtós) 1130-1214 kg (5-ajtós) |
1192-1279 kg (háromajtós) 1145-1221 kg (5-ajtós) |
1342 kg (háromajtós) 1375 kg (5-ajtós) |
1155Kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 177 km / h (167 Auto) (háromajtós) 176 km / h (165 Auto) (5-ajtós) |
187 km / h (182 Auto) (háromajtós) 187 km / h (179 Auto) (5-ajtós) |
182 km / h | 201 km/h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 11,8 másodperc (14,2-val automata) (3-ajtós) 11,8 másodperc (14,4-val automata) (5-ajtós) |
9,9 sec (11,7-val automata) (háromajtós) 10,2 másodperc alatt (11.9-val automata) (5-ajtós) |
12,11 mp (háromajtós) 14,11 mp (5 ajtós) |
9,6 mp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 4140 / 1695 / 1440 mm (háromajtós) 4285 / 1695 / 1495 mm (5-ajtós) 4460 / 1715 / 1445 mm (szedán, sem Németországban) |
4.438 / 1.695 / 1.399 mm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulókör | 11,4 m (háromajtós) / 11,8 m (ötajtós) / 10.8 m (coupe) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó (VDA standard) | 315 l (3 ajtós) / 370 l (ötajtós) / 448 l (coupe) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyári gumiabroncsok | 195/60 R15 88H | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emissziós szabvány | EURO 4 (D4) / EU2005 | EURO 3 | EURO 4 (D4) / EU2005 |
Technikai adatok
A Type-R már 2001-ben 5 csavaros felfüggesztéssel jött ki, keményebb futóművel, 200 lóerős motorral, Sport ülésekkel, nagy hátsó szárnyal (amit ma már közkedvelten szerelnek át kisebb motoros változatokra, ugyanis a megjelenést nagyon feldobja, és egyszerűen felszerelhető), valamint toldatokkal (melyek az 1.6sport hoz is rendelhetők voltak a szárny kivételével). Bár elöl a futómű McPherson rendszerű felfüggesztést kapott, úttartása, kanyarsebessége kiváló. Fékrendszert tekintve nagyobb féknyergeket és 300mm átmérőjű tárcsákat kapott az első tengelyre. Gyárilag első, valamint hátsó toronymerevítéssel szerelték. Valamint a 6 fokozatú kézi váltóval, ami lényegében nem egy nagyobb áttételt kapott a 6. fokozattal, hanem az előtte lévő 5 fokozat lett kisebb, így elmondható, hogy a 6 fokozat benne, ~akkora mint az 1.6 literes változatban az 5. A motorkódja K20A2. A 160 lóerős változatnak pedig K20A3.
Type-R | Si / VSA | |
Motor | 4 hengeres soros motor, DOHC i-VTEC, 16 szelepes, 2 vezérműtengelyes. | 4 hengeres soros motor, DOHC i-VTEC, 16 szelepes, 2 vezérműtengelyes. |
Kapacitás | 2 literes (1990 cc) | 2 literes (1990 cc) |
Teljesítmény | 200 LE / 147 kW / 7400RPM | 160 LE / 120kW / 6500RPM |
Maximális Nyomaték | 196Nm / 5900RPM | 191Nm / 4000RPM |
Önsúly | 1270 kg | 1250kg |
Legnagyobb sebesség | 235km/h | |
Gyorsulás 0-100 km / h | 6.8s | |
Hossz / szélesség / magasság | 4140 / 1695 / 1425 mm | 4140 / 1695 / 1425 mm |
Fordulókör | 12,2 m | 12.2m |
Csomagtartó mérete | 315 literes | 315 literes |
Fogyasztás (átlag) | 8.9l | 8.9l |
Honda Civic
8. generáció 2006 - 2012
A 2005 végén 2006 elején bemutatott 8. generációs Honda Civic egy merész új designt kapott, mely agresszív és sportos külsőt kölcsönzött az autónak. A szedánt Törökországban gyártják (szedán Type-R, persze Japán), a 3 és 5ajtós változatot Angliában, és a Coupet természetesen Amerikában. A motorpaletta megint átdolgozásra került, igy megjelent az 1.6 1.8 literes benzines VTEC erőforrások melyek megfelelő, a designhoz méltó dinamikával mozgatják az autót, valamint a 2 Literes Type-R 200 lóerős sport változat.. Jelentős újdonság, hogy a már Accordból ismert jól bevált 2.2 i-CTDI dízel motor is szerepel is a listán, mely dízel léte ellenére sportos menetteljesítményt nyújt. Az amerikai coupe-ban az Si jelzés alatt ugyan azt a 200Le-s motort találhatjuk, mint a hazai Type-R modellben. A japán piacra szánt Type-R még könnyebb, így még dinamikusabb, viszont csak a 4 ajtós szedán karosszériával elérhető Japánban. Ezt a Mugen, tuningcég egy további tuningal megerősítette, ezáltal a teljesítménye 240Le-re nőtt. Ez a sorozat erősen limitált, mivel csak 300darab készült belőle, és előrendelésben egy óra leforgása alatt elfogyott az összes, ez a Mugen RR.
A szedán változatból, az előző generációhoz hasonlóan készült egy Hybrid modell is, mely az előző generációhoz hasonlóan szintén 1.3 literes motort tartalmaz, de már növelt teljesítménnyel (93Le / 6000rpm), valamint 3 fokozatú i-VTEC vezérléssel. Viszont a manuális váltó megszűnt a kínálatban, csak CVT fokozatmentes automata váltóval kapható.
Technikai adatok
1.4 i-VTEC | 1.6 i-VTEC | 1,8 i-VTEC | 2.2 i-CTDi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | R18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A motor típusa | Benzin i-VTEC SOHC | Benzin i-VTEC SOHC | Benzin i-VTEC SOHC | Diesel C.R.D DOHC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 1339 | 1595 | 1799 | 2204 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési arány | 10.5:1 | 10.5:1 | 16.7:1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 100Le/73Kw /6000rpm | 125le/92kw/6500rpm | 140Le/103Kw /6300rpm | 140Le/103Kw /4000rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 127Nm/4800rpm | 152Nm/4200rpm | 174Nm/4300rpm | 340Nm/2000rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önsúly | 1226 | 1297 | 1420 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 177km/h | 197km/h | 205km/h | 205km/h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 13.0s | 10.5 | 8.9s | 8.9s | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság (mm) | 4256/1756/1460 | 4545/1750/1435 | 4256/1756/1460 | 4256/1756/1460 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulókör | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó (VDA standard) | 485liter | 485liter | 485liter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyári gumiabroncsok | 205/55R16 | 205/55r16 | 205/55R16 225/45R17 |
205/55R16 225/45R17 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|
|
FN2
Technikai adatok (FN2)
2.0 | |
Motor |
Soros 4 hengeres 16 szeleps DOHC i-VTEC |
Kapacitás | 1998cc |
Sűrítési arány | 11.0:1 |
Teljesítmény | 148kw / 201Le / 7800rpm |
Maximális Nyomaték | 193Nm / 5600rpm |
Önsúly | 1360 kg |
Legnagyobb sebesség | 235km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | 6.6s |
Hossz / szélesség / magasság | 4269/1785/1445 |
Gyári gumiabroncsok | 225/40R18 |
Fogyasztás | 8.7l/100km |
FD2
Technikai adatok (FD2)
Ez a civic az európai változat után jelent meg. Motorját az Accord Euro R (CL7) adja, módosítva természetesen. Karosszériáját megerősítették, hogy szedán létére is merev maradjon. Fékei nagyobbak (320mm) és persze a motorja is erősebb (222 Le) a magas kompressziónak köszönhetően, illetve olyan apróságok miatt, mint a polírozott szívórendszer, 4-2-1 leömlő speciális rendszere, illetve számos finom apróság, melyek bizonyos része az NSX gyártástechnológiájára utal.
2.0 | |
Motor |
Soros 4 hengeres 16 szeleps DOHC i-VTEC |
Kapacitás | 1998cc |
Sűrítési arány | 11.7:1 |
Teljesítmény | 165kw / 222Le / 7800rpm |
Maximális Nyomaték | 193Nm / 5600rpm |
Önsúly | 1260 kg |
Legnagyobb sebesség | 235km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | 6.6s |
Hossz / szélesség / magasság | 4539/1770/1430 |
Gyári gumiabroncsok | 225/40R18 |
Fogyasztás | 8.7l/100km |
Honda Civic
9. generáció 2012 - 2017
2011 Szeptemberében került bemutatásra a 9. generációs Honda Civic. Külső stílusjegyeiben megint futurisztikus formákat hordoz, és talán elmondható, hogy az előző generáció kinézetét alakították tovább a jelen kor igényeinek megfelelően. Tervezéskor különösen nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikára, és a az autóból való kiláthatóságra egyaránt. Légellenállása bámulatos 0,27 CW, mellyel a kategóriájának legjobbja lett, és persze, ami a fogyasztási adatokon is meglátszik. A tengelytávot 30mm-el rövidítették meg, de az utastér nem csökkent ennek ellenére sem. A hátsó felfüggesztésnek, és a középre helyezett üzemanyagtartálynak is köszönhetően, a csomagtér 477 literes, mely a hátsó ülések ledöntésével 1210 literessé változik (tetővonalig 1378 liter). A hátsó tengelyt nagyobb merevségűre tervezték, és előszeretettel alkalmaznak folyadékkal töltött bakokat, szilenteket (hidraulikus motortartó bakok pl.), melyek tovább növelik az úttartást, vezetési élményt, és komfortot egyaránt. Több mint 20 000 kilométert tesztelték az autót az angliai utakon, hogy megfelelőre hangolják a felfüggesztést. Jelenlegi ismert motorpalettája: 1.4, 1,8 literes benzines erőforrások, és a 2.2i-DTEC valamint az új 1.6 literes i-DTEC dízel motorok. Utóbbi dízel motorral akár 3.3 és 4 liter között autózhatunk, attól függően, hogy országút, vagy város. Kombinált átlagfogyasztása 3.6 liter, mely nem csak egy prospektus adat, mint más gyártóknál, amit több tesztben is tudtak bizonyítani. Ha hozzávesszük a Japán technológia megbízhatóságát, akkor bizony komoly gondban vannak a francia és német dízel konkurensek (nem mintha, eddig nem lettek volna gondban), elég ha csak a Lupo 3L-re gondolunk, mely egy elég korlátozottan használható autó, ez pedig viszont egy komplett családi autó mindenféle spórolás nélkül.... Ha pedig ez nem lenne elég, természetesen az EURONCAP 5 csillagos töréstesztje is megvan.
Már kapható az 5 ajtós kombi változata is, mely rengeteg sikert ért el, és sok szaklap nyilatkozott arról, hogy a lehető legjobb kombi a piacon, minden tekintetben.
Technikai adatok
1.4 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-DTEC | 1.6 i-DTEC | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A motor típusa | Benzin i-VTEC SOHC | Benzin i-VTEC SOHC | Dízel i-DTEC DOHC | Dízel i-DTEC DOHC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 1339 | 1798 | 2199 | 1597 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési arány | 10.5:1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 100Le/73Kw /6000rpm | 142le/104kw/6500rpm | 150Le/110Kw /4000rpm | 120Le/88Kw /4000rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 127Nm/4800rpm | 174Nm/4300rpm | 350Nm/2000-2750rpm | 300Nm/2000rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önsúly | 1190-1275 | 1239-1369 | 1370-1482 | 1310-1428 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 187km/h | 190km/h | 217km/h | 207km/h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 13.0s | 8,7 (10,4 AT) | 8.6s | 10,5s | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság (mm) | 4300/1770/1440 | 4300/1770/1440 | 4300/1770/1440 | 4300/1770/1440 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulókör | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó (VDA standard) | 477liter | 477liter | 477liter | 477liter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyári gumiabroncsok | N/A | N/A | N/A | N/A | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|
|
A kilencedik generációs Civic Type-R (FK2) 310 lóerővel érkezett meg 2015-ben. A Honda első (tömeges gyártásba kerülő) turbófeltöltéses motorja. A 0-100 sprint 5.7s alatt van meg ezzel az autóval. Motorja K20C1, „szokásos” két literes (1996ccm), direkt üzemanyag befecskendezéses, négyhengeres. A 310 lóerő (228kW) mellé a turbófeltöltőnek hála 400Nm nyomaték is társul 2500-4500Rpm között. A váltó hozzá pedig 6 sebességes kézi kapcsolású. Kevesen tudják azt az érdekességet, hogy bár Angliában szerelik össze az autót, de ez a motor az Amerikai Egyesült Államokban készül, konkrétan a Honda Ohio-i gyárában. Biztonsági arzenáljában szerepel természetes a légzsák mindenhol (első, oldalsó, függöny) illetve az ABS mellett a menetstabilizáló is. A megnövekedett teljesítmény mellé igen látványos és erős fékek is társultak 350mm átmérővel és 4 dugattyús nyereggel. Elérhető színek: Championship white (NH0), Crystal black pearl (NH731P), Milano red (R81), Brilliant Sporty Blue Metallic (B593M), Polished Metal Metallic (NH737M).
Type-R | |||||||||
Motor | Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC TURBO K20C1 | ||||||||
Kapacitás | 1996 ccm ( 86x85,9) | ||||||||
Sűrítési arány | 9,8: 1 | ||||||||
Teljesítmény kW (LE) | 310Le / 6500 rpm | ||||||||
maximális Nyomaték | 400 Nm / 2500 - 4500 Rpm | ||||||||
Saját tömeg (kg) | 1307-1322 kg | ||||||||
Legnagyobb sebesség | ? | ||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 5,7 sec | ||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 4390 / 1878 / 1466 mm | ||||||||
Gyári gumiabroncsok | 235/35R19 | ||||||||
Fogyasztás |
|
||||||||
Emissziós szabvány | Euro 6 | ||||||||
Honda Civic
10. generáció 2017 - ...
A tízedik generációs Honda Civic ismét egy merész, de nagyon jól eltalált formával érkezett a kereskedésekbe. A környezetvédelmi normák szigorodása miatt kizárólag turbófeltöltős motorral vásárolható meg, két benzines (1.0 és 1.5liter VTEC TURBO) illetve egy dízel (1.6 i-DTEC) erőforrással. Felszereltséget tekintve nem voltak szűkmarkúak a Hondánál. Teljesség igénye nélkül, a szoksásos elektromos extrákon túl Adaptív elektronikus szervo, elektromos kézifék elindulássegítő opcióval, automatikus távolsági fényszóró, kisérőfény, Honda Connect multimédia, Garmin navi, Kétzónás automata légkondicionáló, Pakroló kamera és radar, adaptív lengéscsillapítók, üvegtető, kulcsnélküli indítás stb stb stb…. Szóval lehet miből válogatni a katalógusban (S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus, Prestige felszereltségek között… mondjuk árban is lehet 3 millió az S és a Prestige között). Biztonságát tekintve nagyon jól szerepelt a törésteszteken 5 csillagos eredményt elérve az EuroNCAP teszten, tehát nem kell aggódnunk ez miatt. Aktív és passzív biztonság terén egyaránt jól szerepelt a civic. Pár biztonsági extra: Ütközés erejét mérséklő fékrendszer, sávelhagyás figyelő rendszer, adaptív tempomat, útpálya elhagyást figyelő rendszer. Viszont érdemes megjegyezni, hogy az első szériában volt egy hiba a függönylégzsákokat tekintve, ami miatt a teszt során használt gyermek bábú fejsérülést nagyobb eséllyel szenvedett. Ezt a hibát a Honda javította minden 2017.09.25-e utáni gyártás esetében (SHHFK6 ** 0HU014114 és SHHFK7 ** 0HU011421 alvázszámtól felfelé). Karosszériát tekintve 3 modell érhető el, a 4 illetve 5 ajtós hazánkban, illetve természetesen coupe is készült belőle (ráadásul igazán szép), de hazai kereskedések kínálatában nem található. Viszont nem kell aggódni ez miatt, hiszen gondoljunk bele, hogy azért nem ritka itthon a civic coupe, tehát idővel a nyugati használt piacról biztos lesz pár darab ami bejön az országba, illetve nem ritka az sem, ha valaki külföldi kereskedésben vásárol újat magának.
Technikai adatok
1.0 VTEC TURBO | 1.5 VTEC TURBO | 1.6 i-DTEC | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Motor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A motor típusa | Benzin VTEC TURBO | Benzin VTEC TURBO | Dízel i-DTEC DOHC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapacitás | 988 ccm | 1498 ccm | 1597 ccm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sűrítési arány | 10.5:1 | 10.6:1 | 16:1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítmény | 129Le/5500rpm | 182le/5500rpm | 150Le/110Kw /4000rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Maximális Nyomaték | 200Nm/2250rpm | 240Nm/1900-5000rpm | 300Nm/2000rpm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önsúly | 1154kg | 1232kg | 1287-1301kg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legnagyobb sebesség | 203km/h | 220km/h | 201km/h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 10,4s (10.8AT) | 8,2 (8. AT) | 9.8s | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hossz / szélesség / magasság (mm) |
Csapotthátú: 4518/2076/1434 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fordulókör | 11.3m | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csomagtartó (VDA standard) | csapotthátú: 478Liter Szedán: 519Liter |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyári gumiabroncsok | 235/45R17 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fogyasztás |
|
|
|
A tízedik generációs Type-R (FK8) 2017-ben került forgalomba. Motorja az előző generációból ismert, kétliteres, sor4, turbófeltöltős erőforrás. Európai modell 320LE, az Amerikai és Japán modell viszont „csak” 310Le. Érdekesség, hogy ez az első Civic modell ami Type-R verzióban kapható az USA piacon, hiszen korábban Si néven futott mindig a sportos (lényegében type-r) kivitel. Külsőre is jól megkülönböztethető az alapmodellektől, köszönhetően a módosított lökhárítók, LED fényszórók, alumínium géptető, hátsó szárnynak és a három csöves kipufogónak hála. Valamint ne feledkezzünk meg a 20” kerekekről sem, amik a hatalmas brembo fékeket takarják, tehát nem (csak) a design miatt lettek ekkorák a felnik. Váltója kézi kapcsolású és hat sebességes. Az autó teljesítményéről árulkodó információ lehet, hogy a Nürburgringen a 7:43.80 idejével új rekordot állított fel az elsőkerekes autók között. Egyébként a 0-100 gyorsulása is kitűnő 5.8s. Felszereltsége lényegében a legmagasabb felszereltségű modellével közel azonos. Az autó három menet üzemmóddal rendelkezik, melyet a váltó mellett kapcsolhatunk. Ez a három fokozat (komfort, sport, +R) befolyásolja a lengéscsillapítók keménységét, kormányzás direktségét, a váltó kapcsolási érzetét és a gázreakciót. A hétköznapi komfortos viselkedéstől a pályára tervezett +R üzemmódig. Az autó belsejét figyelve megtalálhatóak a Type-R szériára jellemző piros és fekete sportülések, valamint a karbon betétes műszerfal melyen a piros type-r vonal fut végig.
Type-R | |||||||||
Motor | Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC TURBO K20C1 | ||||||||
Kapacitás | 1996 ccm ( 86x85,9) | ||||||||
Sűrítési arány | 9,8: 1 | ||||||||
Teljesítmény kW (LE) | 320Le / 6500 rpm | ||||||||
maximális Nyomaték | 400 Nm / 2500 - 4500 Rpm | ||||||||
Saját tömeg (kg) | 1305-1345 kg | ||||||||
Legnagyobb sebesség | 272Km/h | ||||||||
Gyorsulás 0-100 km / h | 5,8 sec | ||||||||
Hossz / szélesség / magasság | 4557 / 1877 / 1434 mm | ||||||||
Gyári gumiabroncsok | 245/30ZR20 (8.5Jx20) | ||||||||
Fogyasztás |
|
||||||||
Emissziós szabvány | Euro 6 | ||||||||