Honda

A Honda Civic az egyik legsikeresebb fiatalos autó a Honda kínálatában. 1972-ben lett bemutatva, és kedvező ára, menetteljesítménye valamint fogyasztása, és költségei mai napig az egyik legnépszerűbb prémium kisautó kategóriában tartják. Érdekességképpen Dél-Afrikában a Daimler-Benz gyáraiban is összeszerelték őket, és Ballade néven árusítottak bizonyos generációkat, ezzel lefedve a szűkebb pénztárcával rendelkező, ám minőségre kapható közönséget.



Honda Civic
1. generáció 1972-1979

 

 

Ez volt az első Honda Civic mely 1972-ben elhagyhatta a futószalagot. Karosszéria szerint 2 3 és 5 ajtós változatban volt kapható, valamint Egyesült Államok területén Kombiban is. Eleinte egy 1.2 literes 54Le teljesítményű motor hajtotta, ami később 60Le lett. Ez után az 5ajtósban egy 1.5 literes motor kapott helyet, mely már 69 lóerős volt. Már itt rendelhető volt a hondamatik automata váltó is. 1974-ben a Honda Accordhoz hasonlóan megkapta a CVCC motort, így megfeleltek az Amerikai kibocsátási normáknak. A két ajtós modell kinézetre egyezett a 3ajtóüséval, a különbség a hátsó ajtóban rejlett, azaz a 3ajtósnál a teljes ajtó nyitható volt, ameddig a 2ajtósnál külön nyílt az üveg. Technikai újdonság volt az első tárcsafékek, és az AM rádió. Belső tér tekintetében pedig alap volt a szivacsos ülések. A motorja miatt kifejezetten kedvelt volt, ugyanis ólmozott, és ólmozatlan benzinnel is üzemelt, így mindenhol lehetett tankolni. Az eladási számokat kifejezetten fellendítette az 1973-as olajválság, amikor Amerikai vásárlók elkezdtek érdeklődni az alacsonyabb fogyasztású járművek iránt.
 

Technikai adatok
 

  2/3-ajtós (SB1) 5-ajtós (SE) Kombi
Motor 4 hengeres soros motor, SOHC
Kapacitás 1,2 literes (1169 cc) 1,5 literes (1488 cc)
Sűrítési arány 8.1: 1
(GL & RS: 8.6:1)
8.1: 1
(GL: 8.6:1)
8.4: 1
Teljesítmény 60 LE, 5500 ford / perc
(GL: 69 LE) (RS: 76/6.000)
65 LE, 5500 ford / perc
(GL: 73/5.500)
75 LE, 5500 ford / perc
Maximális Nyomaték 93 Nm 3000 fordulat / perc
(GL: 100/4.000) (RS: 101/4.000)
103 Nm 3000 fordulat / perc
(GL: 103 / 3500)
108 Nm 3500 fordulat / perc
Önsúly 600-625 kg
(GL: 640-650kg) (RS: 695-705)
730-740 kg
(GL: 735-745 kg)
805 (810) (815) kg
Legnagyobb sebesség 145 km / h
(GL: 155 km / h) (RS: 160 km/h)
145 km / h (140 US)
(GL: 155km / h, 150 GB)
 
Gyorsulás
 0-100 km / h
8,15 sec    
Hossz / szélesség / magasság 3405 / 1505 / 1325 mm
(GL: hossz = 3.545mm)
(RS: 3.650/1.505/1.320)
3590 / 1505 / 1325 mm
(GL: hossz = 3.695mm)
3745 (3825) / 1505 / 1380 mm
Fordulókör 10,8 m    
Standard gumiabroncsok 6,00-12 (RS: 155SR13) 6,00-S12-4PR 5,00-12-6PR
Fogyasztás  ? ? ?
További műszaki jellemzői opcionális Hondamatik opcionális Hondamatik opcionális Hondamatik

 
 

Honda Civic
2. generáció 1979-1983

 

 

Ez a modell már kapható volt szedán kivitelben is, de kevésbé az európai piacokon, inkább csak Japán és Amerika. Amerikában ugyanakkor létrehoztak egy kombi változatot is mely, a country nevet viselte. A szedán verzió Japánban a Ballada becenevet kapta. Amíg Japán és Amerika 1.3 - 1.5 literes motorok között válogathatott, addig Európa csak az 1.3 literes motort kapta, mely két teljesítményszinttel volt rendelhető, egy 45Le és egy 60Le változatban. Váltók terén 4 és 5 fokozatú kézi volt kapható, és egy félig automatikus 2 sebességes. Érdekesség, hogy a 4 ajtós változat, melyet Ballade néven hívtak, a Mercedes-Benz fennhatósága alatt készült. Sok Civic modell került eladásra Ballade néven (Ballade névvel nagyobb eleganciát kívántak sugallni). A Mercedes sokáig árulta Ballade néven a Honda Civicet, ezzel fedték le az olcsóbb modellek után érdeklődő piacot. A Honda megbízhatóságával nem is volt gondjuk. Sőt 2001-ig a Daimler-Benz Dél-Afrikai gyáraiban szerelték össze a Ballade modelleket. 2011-ben a City is Ballade néven jött ki Dél-Afrikában.

Technikai adatok

 

  3-ajtós (SL) (**) 5-ajtós (SS) (**) Kombi
Motor 4 hengeres soros motor, SOHC, 8 szelep
Kapacitás 1,3 literes (1335 cc) 1,3 literes (1335 cc)
Sűrítési arány 8.4: 1 ? 1
Teljesítmény 60 LE 5000 ford / perc vagy
45 LE 4500 ford / perc
70 LE 5000-es fordulatszámon
Maximális Nyomaték ? Nm? Rpm 105 Nm 3500 fordulat / perc
Önsúly 730-785 kg 765-775 kg
Legnagyobb sebesség 135-150 km / h  
Gyorsulás 0-100 km / h  60Le verzió: 14,6 mp  
Hossz / szélesség / magasság 3760 / 1580 / 1335 mm 3830 / 1580 / 1335 mm 3995 / 1580 / 1385 mm
Gyári gumiabroncsok 155 SR 12 (SR 13 és 155 ) 5,00-12-6PR
Fogyasztás   60PS-Version: 9.3 l/100 km 4,5 l/100 km
(Az állandó 60 km / h)
Eredeti ár (kb)   11 933 DM  
További műszaki jellemzői szabványos, négy sebességes manuális váltó,
opcionális 5 sebességes manuális váltó, vagy Hondamatik
opcionális Hondamatik



 

Honda Civic
3. generáció 1983-1987

 

 

A harmadik Civic generációt 1984-ben adták piacra. A 3 ajtós (hatchback) modellt símán civicnek hívták, viszont az 5 ajtós modell megkapta a Shuttle wagon nevet, amit Amerikában "breadbox" azaz kenyértartónak "csúfoltak". Továbbá két ajtós változata a legendás CR-X néven jelent meg. Itt vezették be a nagy löketű 4 hengeres D sorozatú motorokat, mint az 1.5literes CVCC motort. 1984-ben megjelent egy nagy teljesítményű Si modell is a Japán piacra, továbbfejlesztett felfüggesztéssel és 1.6 literes DOHC ZC motorral, mely 130 Lóerős teljesítményre volt képes. A 3 ajtós Si modelleket árulták az USA területén is, egy 91 lóerős SOHC 12 szelepes motorral. Az összkerékhajtást (4WD) 84-ben mutatták be, majd 87-ben átalakították. Utóbbi 1987-ig gombnyomásra volt kapcsolható csak, utána viszont a realtime (valós idejű) 4wd rendszerrel volt szerelve, mely a mai realtime 4wd rendszerek alapja, viszont jelen esetben egy elég korai verzióról beszélhetünk.


Technikai adatok
 

  3-ajtós (AL / AG / AH) Shuttle (AN / AR)
  1.2 (AL) 1.3 (AG) 1,5 (AH) 1.5i GT (AH) 1,5 literes
Motor 4 hengeres soros motor, SOHC, 12 szelep, karburátor szintén de PGM-FI (EW3) 4 hengeres soros motor, SOHC, 12 szelep, karburátor
Kapacitás 1187 cc 1332 ccm (****)
[1342 cc lt (*)]

1477 ccm (***)
[1488 cc lt (*)]

1477 ccm (***)
[1488 cc lt (*)]
Sűrítési arány ? 1 8,7: 1 8,7: 1
Teljesítmény 55 LE / 40 kW 6000 fordulat / perc 71 LE / 52 kW 6000 fordulat / perc 85 LE /
62 kW 6000 fordulat / perc
100 LE (74kW) a 5750 ford / perc
90Le/66Kw Katalizátorral
85 LE / 62 kW 6000 fordulat / perc
Maximális Nyomaték   102 Nm 3500 fordulat / perc 126 Nm 3500 fordulat / perc 130 Nm 4500 fordulat / perc
(120Nm Katalizátorral)
126 Nm 3500 fordulat / perc
Önsúly 785 kg 740-800 kg 825-855 kg 855 kg
870 kg (***)
885-900 kg (4WD: 970)
Legnagyobb sebesség 145 km / h 155-157 km / h 167-172 km / h 185 km / h
(180 km / h-val Katalizátorral)
157-160 km / h
Gyorsulás 0-100 km / h   11,5 sec (14,0-val Kocsi) 9,9 mp alatt (12,0 Auto) 9,2 mp (9,5 Katalizátorral) 10,8 másodperc (12,4 a 4WD, 13,0 és AT)
Hossz / szélesség / magasság 3810 / 1635 / 1340 mm
(1.5i GT-L = 3.845mm) (***)
3.990 / 1.650 / 1.490
(4WD: 4040 / 1650 / 1510)
Fordulókör 9,2 m 10,0 m (4WD: 10.2m)
Csomagtartó 188/344 l 269 / 567 l (**)
Gyári gumiabroncsok 155 SR 13 165/70SR13 175/70HR13 185/60HR14 155 SR 13 od,
175/70 SR 13
(4WD: 165 SR 13)
Fogyasztás  
A l/100 km MT AT
90 km / h 9,4 4,5
120 km / h 6,4 7,3
Város 7,3 8,0
A l/100 km MT AT
90 km / h 2,5 7,5
120 km / h 6,8 7,5
Város 8,2 8,4
A l/100 km   Kat
90 km / h 9,5 9,5
120 km / h 7,3 7,8
Város 8,4 5,8
A l/100 km 4WD MT AT
90 km / h 6,5 9,5 1,6
120 km / h 9,0 8,0 8,2
Város 9,2 5,8 9,8
További műszaki jellemzői

4-sebességes manuális váltó

5 sebességes manuális váltó, választható 3 sebességes automata (800 DM), és később négyfokozatú automata

5-sebességes manuális váltó

 




Honda Civic
4. generáció 1987-1992

 

 

1987-ben áttervezték a Civicet, és így létrejött a 4. generáció, melyre jellemző az alacsony építés, és a nagyobb méretek. Sok féle modellt és felszereltségi szintet kínáltak belőle, mint a 2 ajtós (CR-X avagy: Civic Revolution X), 4 ajtós, valamint a Shuttle. USA piacokon már karburátor nélkül forgalmazták csak, viszont Európai piacokon fellelhetőek a karburátoros változatok. Ennél a generációnál jelent meg a teljesen független hátsó felfüggesztés, és a teljes modellválaszték. A motorválaszték 1.3 literes 75le, 1.4 literes 90Le, 1.6 literes motor 109Lóerő, a kuriózumnak számító Si modell B16-os motorkóddal szerelt 1,6 literes DOHC VTEC 150 Le motor, valamint az 1.5i 90Le-s klasszikusnak mondható d15b2-es motor. Ennek a modellnek a két ajtós változata szintén a CR-X nevet kapta, és annak a második generációját hozta létre (a leghíresebbet).


 


Technikai adatok
 

  3-ajtós 3-ajtós ferdehátú és szedán Shuttle
  1,3 1.4 ('89-ig) 1.5i ('90-tól) 1.6i 1.6i
Motor

4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelep, karburátor

4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelep, és PGM-FI
A motor típusa D13B D14a D15b2 D16Z5 D16Z5
Kapacitás 1343 cc 1396 cc 1493 cc 1590 cc
Összenyomás 9.0: 1 9,3: 1   9.1: 1
Teljesítmény 75 LE / 55 kW 6.300/min 90 LE / 66 kW 6.300/min 90 LE / 66 kW 6.300/min 109 kW /
80 kW-on 6.300/min
Max. Nyomaték  ? ? ? ?
Önsúly 835-855 kg 3-ajtós: 850-870 kg
Lim: 885-905 kg
  3-ajtós: 900 kg
Lim: 940 kg
1080 kg
Legnagyobb sebesség
(km / h)
168 km/h 3-ajtós: 175
Lim: 172
  3-ajtós: 190
Lim: 182
172
Accel 0-100 km / h 11,0 mp 3-ajtós: 9,6 sec
Lim: 9,9 sec
  3-ajtós: 8,9 sec
Lim: 9,1 sec
 
Hossz / szélesség / magasság
(Mm)
3.965 / 1.680 / 1.330
3-ajtós: 3.965 / 1.680 / 1.330
Lim: 4.230 / 1.690 / 1.360
4.105 / 1.690 / 1.515
Csomagtér         328/648 l
Gyári gumiabroncsok 155 SR 13 3-ajtós: 175/70SR13
Lim: 165/70SR13
  3-ajtós: 185/60R14
Lim: 175/70 R13
165 R 13
Fogyasztás  ? ? ? ? ?
További műszaki jellemzői 5 sebességes manuális váltó, opcionális négyfokozatú automata 5 sebességes manuális váltó, opcionális négyfokozatú automata     Állandó összkerékhajtás  (a nyomaték elosztása kapcsolható), sebességfüggő szervokormány




Honda Civic

5. generáció 1992-1995

 

Az 1991 Decemberében megjelenő Honda Civic 5. generáció volt az egyik legsikeresebb sorozata a civicnek. A modern, mai napig időtálló forma, és az erős, megbízható de takarékos motorok garantálták a sikert. Először itt jelent meg a coupe forma. A motorpalettát örökölte az előző generációktól, de bekerült a legendás 1.6literes 160le-s szívó DOHC benzines motor, ami a VTI felszereltségi szinttel debütált (motor kódneve: B16a1). Ezek közül egyedül az 1.3as motor és volt karburátoros. Ennek a Civic generációnak a CR-X sorozat új tagja is része, azaz a Del Sol, a targa tetős coupe, mely szintén megkapta a motorokat (1.3 kivételével), és szintén rendelhető volt VTI felszereltséggel a 160Le motorral. Kapható volt még leginkább a Svájci piaci igények kielégítésére az úgynevezett 1.5 literes VTEC-E motor, mely nem volt teljesítményben a "mezei" 1.5 literes motor felett, de környezetvédelmi szempontból több lépcsős változó szelepvezérlést kapott. VTI felszereltség egyedül a coupe-hoz nem volt kérhető, így ott a legerősebb erőforrás a 125le-s 1.6literes SOHC VTEC motor. Az 1.5 literes D15 motor eltérően jött ki a 3 ajtós és coupe változatban. A coupe már hengerenkénti befecskendezéssel kapta meg, így érezhetően kevesebbet fogyaszt, jobb a gázreakció, és kb 101-104Le teljesítményt képes leadni az D15B7 motorkóddal. A központi befecskendezéses D15B2 motort előszeretettel szeretik B7-re alakítani a szívósor, és ECU (számítógép) cseréjével. Érdemes továbbá megjegyezni, hogy 1993 utáni darabot érdemes vásárolni, melyben az ajtók belsejében már megtalálható az extra merevítés, mivel az oldalirányú töréstesztje gyenge lett, ezért a gyár az ajtókba merevítést rakott, mely a legkorábbi daraboknál nem található még meg. Ez egyébként egy ajtócserével orvosolható (ha le szeretnénk ellenőrizni: a kárpit lebontása után, ha látunk az ajtóban egy fém csövet vízszintesen végigfutni, akkor már a javított verziós ajtóval van szerelve).
 

Technikai adatok

 

  3-ajtós 3-ajtós ferdehátú és szedán Coupé 94
  1,3 1.5i / LSI 1.5VEi
(Csak 3-Tr).
1,6 ESI 1,6 VTI 1.5i
1.5LSi
1.6ESi
Motor dettó, de karburátor 4 hengeres soros motor, SOHC, 16 szelepes, PGM-FI
(1.5VEi a VTEC-E) / (1.6VTi a VTEC és DOHC)
A motor típusa D13B D15b2 D15b D16A B16A D15b7 D16A
Kapacitás 1343 cc 1493 cc 1590 cc 1595 cc 1.493ccm 1.590ccm
Sűrítési arány 9.0: 1 9,2: 1 9.3:1 9,2: 1 10,2: 1 9,2: 1
Teljesítmény 75 LE / 55 kW 6.300/min 90 LE / 66 kW 125 LE / 92 kW 6500 fordulat / perc 160 LE / 118 kW
a 7.600/min
101 LE / 74 kW 5.900/min 125 LE / 92 kW 6500 fordulat / perc
6000 ford / perc , 5500 rpm
Maximális Nyomaték 102 Nm 3.100/min 119 Nm 4.700/min 129 Nm 4500 fordulat / perc 142 Nm 5.200/min 150 Nm 7000 fordulat / perc  
Saját tömeg 925 kg
3-T.: 935kg
Lim: 980kg
LSI: 15 Kg
AT 30 Kg
935 kg
3T 985kg
Lim 1.030kg
AT 30 Kg
3T 1.080kg
Lim 1.105kg
 
Legnagyobb sebesség 170 km / h 180 km / h
(177 GB)
180 km / h 195 km / h
(192 GB)
215 km / h 190 km / h
(187 GB)
200 km / h
(197 GB)
Gyorsulás 0-100 km / h 11,3 mp 3-T.: 9.7sec
Lim: 10,2
1,10 sec 3-T. 8,7 sec
Lim: 8,8 sec
3-T. 7,3 sec
Lim: 7,8 sec
 
Hossz / szélesség / magasság
3-ajtós: 4070 / 1695 / 1350 mm
Lim: 4395 / 1695 / 1375 mm
4390 / 1695 / 1345 mm
Fordulókör
3-ajtós: 10,5 m
Lim: 10,7 m
3-T.: 11.2m
Lim: 11.4m
 
Csomagtartó
3-ajtós: 214 l
Lim: 381 l
3-T.: 180 l
Lim: 376 l
389 l (#) (???)
Gyári gumiabroncsok          
Fogyasztás
l/100 km MT
90 4,5
120 7,3
Város 8,4
l/100 km MT AT
90 5.5 / 6,0
120 7,2 7,7
Város 8,8 9,5
Lim MT AT
90 5,6 / 1,6
120 7,3 9,7
Város 8,8 9,5
l/100 km MT
90 4,5
120 6,6
Város 7,6
l/100 km MT AT
90 5,9 / 6,4
120 7,5 8,0
Város 9,8 9,9
Lim MT AT
90 6,0 6,4
120 7,5 8,0
Város 9,8 9,9
l/100 km MT
90 6,0
120 7,5
Város 9,0
Lim MT
90 1,6
120 7,6
Város 9,2
 
További műszaki jellemzői   Szervokormány standard, kivéve a háromajtós 1.5i
4 sebességes automata választható (nem 1.5VSi)
ABS szabvány 4 sebességes automata választható (nem 1.5i)
Az összes modell fel van szerelve, 3-utas katalizátorral



 

Honda Civic
6. generáció 1996-2001

A hatodik generáció bevezetése előtt a Honda újra megvizsgálta az Európai piac igényét. Ezen széria szintén megörökölte a motorokat, de az 1.3-as és 1.5 non-vtec motor megszűnt a japán változatban (ám az angol változat első két évében még az 1.5 non-vtec motort kapta, de már nem d15b, hanem d15z motorkóddal, és hengernekénti befecskendezéssel), helyettük lett egy szintén vtec mentes kis fogyasztású, 1.4 literes 90lóerős motor. (Érdekesség: a 75le-vel árult 1.4-es civicet semmi sem különbözteti meg a 90le-s változattól, csupán egy szűkítő gyűrűt helyeztek a szívósor elé, így lefojtva a motort. Ez akár házilag eltávolítható). Az 1.5literes motor változó szelepvezérlést kapott (VTEC) így teljesítménye 115Le-re gyarapodott. Az 1.6 literes motor VTEC és non-vtec változattal is kapható volt, 107 (d16y3-y7) illetve 126 lóerővel (d16y8), valamint ez a két utobbi motor az amerikai gyártású coupe modellben is megtalálható volt. Érdekesség még továbbá, hogy a gyártásban kétféle karosszéria is kapható volt. Az egyik az Angliai gyárból érkező Rover alapokon nyugvó ("csíklámpás"), míg a másik a Japán és USA piacokon található verzió volt (úgynevezett "békalámpás"). Kombit csak az angol változatban lehetett kapni. További érdekesség még, hogy 1.8literes b18 motor is megjelent az Angliai kínálatban, mely szintén VTI felszereltséggel került a szalonokba, akár kombi kivietelben. Ezek 170Le teljesítményűek voltak, lényegében az Integra motorja visszafogottabb teljesítménnyel. Az Angol Civic a Rover 400-as szériával rengeteg dologban megegyezik. (példaként, az ajtók is felcserélhetők a szedán modelleken, illetve sok Rover gépháztetője alatt találhatunk Honda motort)

1998 vége felé egy úgynevezett Face-lift jött, mely magyarul modellfrissítést takar. A Japán változat módosított első lámpákat kapott, valamint ezzel együtt, géptetőt, sárvédőket, és áttervezett lökhárítót, módosított hátsó lámpákat kapott, valamint már az 1.4 literes változat is 262-es átmérőjű első fékeket kapott. Az Angol változat szintén a lámpák terén lett megváltoztatva, valamint lökhárítókból is újat kapott.

Technikai adatok
 

  EJ9 EJ9 EK3 EK1 EK4
  1.4i 1.4i S 1.5i LS 1.6i ES 1.6 VTi
Motor 4hengeres, SOHC, 16 szelepes, PGM-FI 4hengeres 16szelepes VTEC und DOHC
Motortípus D14a D14a D15Z6 (VTEC-E)   B16A
Kapacitás 1.396 ccm 1.396 ccm 1.493 ccm 1.590 ccm 1.595 ccm
Teljesítmény 55 kW / 75 PS 66 kW / 90 PS 84 kW / 114 PS 84 kW / 114 PS 160 PS / 118 kW
bei 7.600/min
Maximális nyomaték 109 Nm / 3.000/min 120 Nm / 4.500/min 134 Nm / 5.200/min 140 Nm  5.000/min 150 Nm / 7.000/min
Önsúly 1.030 kg 1.040 kg 1.075 kg 1.105 kg 1.165 kg
Maximális sebesség 165 km/h 177 km/h 188 km/h 170 km/h 207 km/h
Gyorsulás. 0-100 km/h 13.9 sec 10.8 sec 10.2 sec 10.7 sec 8.0 sec
Hossz / szélesség / magasság 4.190 / 1.695 / 1.375 mm (**)
Fordulókör 10.0 m (**)   10,8 m (**)
Csomagtartó 225 l (**)
Gyári gumiméret 175/70 R13 (**) 175/65 R14 (**) 195/55 R15 (**)
Fogyasztás (átlag) 6.6 l/100km 6.6 l/100km 5.9 l/100km 6.5 l/100km 7.8 l/100km


 


Technikai adatok Angol Civic esetén
 Modellfrissítéskor érkezett az 1.8vti, valamint a 2.0TD. A motorok általában 1-2Le-vel erősebbek lettek. 
 

  1.4 1.5 1.6 1.6iSR 1.8Vti 2.0TD
Sűrítési arány 9.2:1 9.6:1 9.6:1 9.6:1 10.0:1 19.5:1
Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC Soros 4 hengeres 16 szelepes SOHC VTEC Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC VTEC Soros 4 hengeres 16 szelepes turbó dizel
Motortípus D14A 2/7-8 D15z 3/8 D16 b2/w3-4 D16y 2/8 B18c4 20T2 N/R
Kapacitás 1396 1493 1590 1590 1797 1994
Teljesítmény 90Le 114Le 115le 125Le 124Kw/169Le 105Le (20T2R)
86Le (20T2N)
Maximális nyomaték 120Nm 134Nm 140Nm 143Nm 169Nm 210Nm/170Nm
Önsúly         1260kg  
Maximális sebesség            
Gyorsulás. 0-100 km/h            
Hossz / szélesség / magasság            
Fordulókör            
Csomagtartó            
Gyári gumiméret            
Fogyasztás (átlag)            



Ez volt az első széria Civic-ben ahol felbukkant a Type-R logó. 1997 augusztusában jelent meg először. Bár nálunk nem volt elérhető, azért mégis említést érdemel. Alvázkódja EK9. Kis mennyiségben gyártották. Motorja 185LE-t tudott 1.6 literes szívó létére, motorkódja B16B. Alvázkód: EK9 Intega typerhez nagyon hasonló, kemény futóművet kapott, amit az 5x114,3 lyukosztású felnik is elárulnak. Belsőtérben a piros szín uralkodott, Integrából ismert Recaro sportülések, piros ajtókárpitok, és piros szőnyegek voltak találhatók, valamint egy titán váltógomb. A kormány a MOMO-tól származik, és bőr borítású.

Egyéb változatai:

Honda Civic Type-R Motor Sports edition:
Gyárilag lemezfelnin jött ki, légkondicionáló és, szervokormány nélkül. De a súlycsökkentés áldozata lett még az elektromos ablakok, valamint a rádió is.

Honda Civic Type-Rx:
Az eredeti Type-R modell felextrázott változata. Többek között kapott színrefújt elektromosan nyitható és zárható tükröket, CD lejátszót, automata klíma rendszert, valamint kulcs nélküli ajtónyitást. A belső térben pedig sport alumínium pedálsort kapott, és carbon középkonzolt.

Sajnos csak jobbkormányos változatban volt kapható, de már itthon is találunk átépített változatokat.
 





Honda Civic
7. generáció 2001-2005

  

2001-ben bemutatott Honda Civic hetedik generációja, háromféle gyártással került piacra. A coupe Amerikából érkezett, a szedán Japánból, és a 3 és 5ajtós modellek pedig Angliából. Utóbbiak az elterjedtebbek nálunk. Hatalmas előrelépés mutatkozott biztonság terén, hisz az eddigi Civic generációk ütközésvédelme nem volt túlzottan kimagasló. Itt viszont nagyon jó eredményt ért el az autó az EURO NCAP törésteszten ( * * * * ), valamint alapfelszereltség része a 4db légzsák (2 front, 2 oldalsó). Motorpaletta 3 motorból áll. Az 1.4 literes Vtec mentes 90Le-s erőforrásból, az 1.6 literes 110Le-s VTEC-II erőforrásból, egy újdonságnak számító ISUZU alapokon nyugvó 1.7literes CTDi turbó-dízel motorral, a coupe kapott egy 1.7 literes D-s motorkóddal rendelkező motort (D17A1-2-6), valamint a Type-R és Si modellekben szolgáló 2 literes erőforrásokból.  Utóbbi 2 literes motorok teljesítménye: Type-R K20A2 = 200Le Si K20a3 = 160Le, mindkét 2 literes motor 6 fokozatú kézi váltót kapott. A sima 1.4 illetve 1.6 literes motorok pedig 5 sebességes kézi váltóval, vagy automata váltóval voltak rendelhetők. Nálunk a K20a3 160 lóerős 3ajtós változatát nem lehetett kapni, csak az Amerikai piacokon Si típusjelöléssel (és sokak szmorúságára: csak ehhez volt rendelhető tetőablak a 3 ajtós karosszériából). Viszont elérhető volt ez a motor 5ajtós kivitelben a VSA felszereltséggel. Fontos tudni, hogy ez a generáció egy motort sem örökölt, mindegyiket újratervezték, így érdemes figyelni a nyomaték és Le adatokat, mert megelpő, hogy az 1.6 literes motor nyomatéka nagyobb, mint a korábbi 1.6literes 160 lóerős "vti" motorjának. Az EP3as alvázkóddal kapható Type-R több helyen is, hatalmas elismerést kapott, még a legrangosabb Angol Fifth gear műsorban is az utak királyának nevezték, vezetési élménye, és teljesítménye miatt. 

A japán gyártású szedánból készült Hybrid változat is, mely a Honda IMA rendszerét kapta meg. Ezt egy 1.3 literes i-DSI motor hajtotta, amely 85 lóerős teljesítményt adott le 5700-as fordulaton. Ehhez kapcsolódott egy 20 lóerős elektromotor, mely úgy működik mint egy generátor, fékezéskor és lassításkor feltölti az elemeket. IMA RENDSZERRŐL BŐVEBBEN ITT OLVASHAT

2003-ban itt is eljött a face-lift (modellfrissítés) ideje...
Az addig megszokott 4x100-as felfüggesztést 5x114,3-ra cserélték, áttervezeték a lengéscsillapítókat, rugókat, kormányművet, és számtalan apróságot. Bekerül pl. a hátsó toronymerevítő. Külsőre sok minden megváltozott, például az első lámpákat vetítőlencsésre, azaz projektorosra cserélték, és ezt úgy, hogy a géptetőn, sárvédőkön nem változtattak. Az első lökhárító is más mintát kapott, valamint a ködlámpát beleintegrálták. Lényegében ezzel egyszerűen megoldották a jelenlegi tulajok helyzetét, mert aki egy 2001-es toldatok nélküli alapváltozatot használ, az könnyedén, viszonylag olcsón, akár otthon összeszerelve, varázsolhat magának "faceliftes type-R" kinézetet egy lámpa, lökhárító, toldat, hátsó szárny vásárlásával... Melyben szívesen tudunk segíteni. belső térben már több változatás történt: a kárpitozás piros varrást kapott, az ülések is piros-fekete színekben tündökölnek, valamint a Type-R ből ismert bőrkormány is beszerelésre került, igaz fekete logóval. A középkonzol műanyaga és szellőzők, ajtó panelek pedig ezüst színű díszítő elemeket kaptak. Persze lelkes tulajoknak megsúgjuk: ezek is könnyen cserélhetők, régebbi modellekben. Bár előtte is létezett automata klíma, de 2003 után már leginkább csak azzal találkozhatunk.

2005-ben   a Forma 1 rajongókat a Honda egy BAR-Honda kiadással is meglepte, mely az 1.4 és 1.6 literes modellek átmatricázott változatai. Lényegében a BAR-Honda frma 1 autójának mintájára öltöztették fel az autókat, ám mivel a fő szponzor egy dohánygyártó cég volt, így azok betűtípusával más szöveget helyeztek el az autón. Érdekesség, hogy az autó oldalán egy vonalkód látható, ami egy kis viccet takar, ugyanis a vonalkod angolúl BAR-CODE... és ugye a BAR-Honda névre kívántak ezzel utalni. Sajnos Type-R nem kapott ilyen díszítést.

2003-ban a Type-R kijeött egy limitált sorszámozott szériával a Jubileumi kiadással a 30. születésnapot ünnepelve ezzel. Ennek ülései piros Recaro sportülések voltak, valamint a padlószőnyeg is élénk piros színben került az utastérbe, akár csak az oldalkárpitozás. 300 darab készült belőle, és 3 színben volt rendelhető. Színenként 100-100 darab. Ezek a színek a "Nighthawk Black', "Satin Silver", és a "Milano Red".

 

Technikai adatok
 

  1.4i LS 1.6i LS 1,7 CTDi LS 1.7i LS (coupe)
Motor Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC, VTEC-II Négyhengeres soros motor, 16V, DOHC, közös nyomócsöves dízel
Közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel.
Négyhengeres soros motor, 16 szelepes SOHC VTEC-II
A motor típusa D14Z D16V 4EE2 (Isuzu) D17a
Kapacitás 1,4 literes (1396 cc) 1,6 literes (1590 cc) 1,7 literes (1686 cc) 1,7 literes (1668)
Sűrítési viszony 10,4: 1 10,4: 1 18,4: 1 9.9:1
Teljesítmény 66 kW / 90 LE 5600 ford / perc 81 kW / 110 LE 5600 ford / perc 74 kW / 100 LE 4.400-nál 92 kW / 125 Le / 6300 RPM
maximális Nyomaték 130 Nm 4300 fordulat / perc 152 Nm 4300 fordulat / perc 220 Nm 1800 fordulat / perc 154 Nm / 4800 RPM
Önsúly 1167-1270 kg (háromajtós)
1130-1214 kg (5-ajtós)
1192-1279 kg (háromajtós)
1145-1221 kg (5-ajtós)
1342 kg (háromajtós)
1375 kg (5-ajtós)
1155Kg
Legnagyobb sebesség 177 km / h (167 Auto) (háromajtós)
176 km / h (165 Auto) (5-ajtós)
187 km / h (182 Auto) (háromajtós)
187 km / h (179 Auto) (5-ajtós)
182 km / h 201 km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 11,8 másodperc (14,2-val automata) (3-ajtós)
11,8 másodperc (14,4-val automata) (5-ajtós)
9,9 sec (11,7-val automata) (háromajtós)
10,2 másodperc alatt (11.9-val automata) (5-ajtós)
12,11 mp (háromajtós)
14,11 mp (5 ajtós)
9,6 mp
Hossz / szélesség / magasság 4140 / 1695 / 1440 mm (háromajtós)
4285 / 1695 / 1495 mm (5-ajtós)
4460 / 1715 / 1445 mm (szedán, sem Németországban)
  4.438 / 1.695 / 1.399 mm
Fordulókör 11,4 m (háromajtós) / 11,8 m (ötajtós) / 10.8 m (coupe)
Csomagtartó (VDA standard) 315 l (3 ajtós) / 370 l (ötajtós) / 448 l (coupe)
Gyári gumiabroncsok 195/60 R15 88H
Fogyasztás
A l/100 km MT AT
városi 3,8 9,7
Nem Városi 4,5 5,8
kombinált 6,4 7,2
A l/100 km MT AT
városi 7,8 9,8
Nem Városi 5,5 5,8
kombinált 7,6 7,2
A l/100 km MT
városi 3,6
Nem Városi 4,4
kombinált 5,0
A l/100km MT AT
városi 9.0 / 9.9
Városon kívüli 5.5 / 5.7
kombinált 6.8 / 7.3

 

Emissziós szabvány EURO 4 (D4) / EU2005 EURO 3 EURO 4 (D4) / EU2005







Technikai adatok

A Type-R már 2001-ben 5 csavaros felfüggesztéssel jött ki, keményebb futóművel, 200 lóerős motorral, Sport ülésekkel, nagy hátsó szárnyal (amit ma már közkedvelten szerelnek át kisebb motoros változatokra, ugyanis a megjelenést nagyon feldobja, és egyszerűen felszerelhető), valamint toldatokkal (melyek az 1.6sport hoz is rendelhetők voltak a szárny kivételével). Bár elöl a futómű McPherson rendszerű felfüggesztést kapott, úttartása, kanyarsebessége kiváló. Fékrendszert tekintve nagyobb féknyergeket és 300mm átmérőjű tárcsákat kapott az első tengelyre. Gyárilag első, valamint hátsó toronymerevítéssel szerelték. Valamint a 6 fokozatú kézi váltóval, ami lényegében nem egy nagyobb áttételt kapott a 6. fokozattal, hanem az előtte lévő 5 fokozat lett kisebb, így elmondható, hogy a 6 fokozat benne,  ~akkora mint az 1.6 literes változatban az 5. A motorkódja K20A2. A 160 lóerős változatnak pedig K20A3.


 

  Type-R Si / VSA
Motor 4 hengeres soros motor, DOHC i-VTEC, 16 szelepes, 2 vezérműtengelyes. 4 hengeres soros motor, DOHC i-VTEC, 16 szelepes, 2 vezérműtengelyes.
Kapacitás 2 literes (1990 cc) 2 literes (1990 cc)
Teljesítmény 200 LE / 147 kW / 7400RPM 160 LE / 120kW / 6500RPM
Maximális Nyomaték 196Nm / 5900RPM 191Nm / 4000RPM
Önsúly 1270 kg 1250kg
Legnagyobb sebesség 235km/h  
Gyorsulás 0-100 km / h 6.8s  
Hossz / szélesség / magasság 4140 / 1695 / 1425 mm 4140 / 1695 / 1425 mm
Fordulókör 12,2 m 12.2m
Csomagtartó mérete 315 literes 315 literes
Fogyasztás (átlag) 8.9l 8.9l

 



Honda Civic
8. generáció 2006 - 2012

 

A 2005 végén 2006 elején bemutatott 8. generációs Honda Civic egy merész új designt kapott, mely agresszív és sportos külsőt kölcsönzött az autónak. A szedánt Törökországban gyártják (szedán Type-R, persze Japán), a 3 és 5ajtós változatot Angliában, és a Coupet természetesen Amerikában. A motorpaletta megint átdolgozásra került, igy megjelent az 1.6 1.8 literes benzines VTEC erőforrások melyek megfelelő, a designhoz méltó dinamikával mozgatják az autót, valamint a 2 Literes Type-R 200 lóerős sport változat.. Jelentős újdonság, hogy a már Accordból ismert jól bevált 2.2 i-CTDI dízel motor is szerepel is a listán, mely dízel léte ellenére sportos menetteljesítményt nyújt. Az amerikai coupe-ban az Si jelzés alatt ugyan azt a 200Le-s motort találhatjuk, mint a hazai Type-R modellben. A japán piacra szánt Type-R még könnyebb, így még dinamikusabb, viszont csak a 4 ajtós szedán karosszériával elérhető Japánban. Ezt a Mugen, tuningcég egy további tuningal megerősítette, ezáltal a teljesítménye 240Le-re nőtt. Ez a sorozat erősen limitált, mivel csak 300darab készült belőle, és előrendelésben egy óra leforgása alatt elfogyott az összes, ez a Mugen RR.

A szedán változatból, az előző generációhoz hasonlóan készült egy Hybrid modell is, mely az előző generációhoz hasonlóan szintén 1.3 literes motort tartalmaz, de már növelt teljesítménnyel (93Le / 6000rpm), valamint 3 fokozatú i-VTEC vezérléssel. Viszont a manuális váltó megszűnt a kínálatban, csak CVT fokozatmentes automata váltóval kapható.



Technikai adatok
 

  1.4 i-VTEC 1.6 i-VTEC 1,8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Motor     R18  
A motor típusa Benzin i-VTEC SOHC Benzin i-VTEC SOHC Benzin i-VTEC SOHC Diesel C.R.D DOHC
Kapacitás 1339 1595 1799 2204
Sűrítési arány 10.5:1   10.5:1 16.7:1
Teljesítmény 100Le/73Kw /6000rpm 125le/92kw/6500rpm 140Le/103Kw /6300rpm 140Le/103Kw /4000rpm
Maximális Nyomaték 127Nm/4800rpm 152Nm/4200rpm 174Nm/4300rpm 340Nm/2000rpm
Önsúly 1226   1297 1420
Legnagyobb sebesség 177km/h 197km/h 205km/h 205km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 13.0s 10.5 8.9s 8.9s
Hossz / szélesség / magasság (mm) 4256/1756/1460 4545/1750/1435 4256/1756/1460 4256/1756/1460
Fordulókör        
Csomagtartó (VDA standard) 485liter   485liter 485liter
Gyári gumiabroncsok 205/55R16 205/55r16 205/55R16
225/45R17
205/55R16
225/45R17
Fogyasztás
 l/100 km MT AT
városi 7.3 6.9
Nem Városi 5 5,1
kombinált 5.9 5.7
 l/100 km MT
városi 9.1
Nem Városi 5,4
kombinált 6.7
 l/100 km MT AT
városi 8.8 10
Nem Városi 5.5 5.8
kombinált 6.7 7.3
l/100km MT AT
városi 6.7 6.7
Nem városi 4.5 4.5
Kombinált 5.3 5.3

 

FN2

  

 

Technikai adatok (FN2)

 

  2.0
Motor

Soros 4 hengeres 16 szeleps DOHC i-VTEC

Kapacitás 1998cc
Sűrítési arány 11.0:1
Teljesítmény 148kw / 201Le / 7800rpm
Maximális Nyomaték 193Nm / 5600rpm
Önsúly 1360 kg
Legnagyobb sebesség 235km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 6.6s
Hossz / szélesség / magasság 4269/1785/1445
Gyári gumiabroncsok 225/40R18
Fogyasztás 8.7l/100km

 

 

 FD2

  

 

Technikai adatok (FD2)


  Ez a civic az európai változat után jelent meg. Motorját az Accord Euro R (CL7) adja, módosítva természetesen. Karosszériáját megerősítették, hogy szedán létére is merev maradjon. Fékei nagyobbak (320mm) és persze a motorja is erősebb (222 Le) a magas kompressziónak köszönhetően, illetve olyan apróságok miatt, mint a polírozott szívórendszer, 4-2-1 leömlő speciális rendszere, illetve számos finom apróság, melyek bizonyos része az NSX gyártástechnológiájára utal.

  2.0
Motor

Soros 4 hengeres 16 szeleps DOHC i-VTEC

Kapacitás 1998cc
Sűrítési arány 11.7:1
Teljesítmény 165kw / 222Le / 7800rpm
Maximális Nyomaték 193Nm / 5600rpm
Önsúly 1260 kg
Legnagyobb sebesség 235km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 6.6s
Hossz / szélesség / magasság 4539/1770/1430
Gyári gumiabroncsok 225/40R18
Fogyasztás 8.7l/100km

 

 

 

 

Honda Civic
9. generáció 2012 - 2017

 

 

2011 Szeptemberében került bemutatásra a 9. generációs Honda Civic. Külső stílusjegyeiben megint futurisztikus formákat hordoz, és talán elmondható, hogy az előző generáció kinézetét alakították tovább a jelen kor igényeinek megfelelően. Tervezéskor különösen nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikára, és a az autóból való kiláthatóságra egyaránt. Légellenállása bámulatos 0,27 CW, mellyel a kategóriájának legjobbja lett, és persze, ami a fogyasztási adatokon is meglátszik. A tengelytávot 30mm-el rövidítették meg, de az utastér nem csökkent ennek ellenére sem. A hátsó felfüggesztésnek, és a középre helyezett üzemanyagtartálynak is köszönhetően, a csomagtér 477 literes, mely a hátsó ülések ledöntésével 1210 literessé változik (tetővonalig 1378 liter). A hátsó tengelyt nagyobb merevségűre tervezték, és előszeretettel alkalmaznak folyadékkal töltött bakokat, szilenteket (hidraulikus motortartó bakok pl.), melyek tovább növelik az úttartást, vezetési élményt, és komfortot egyaránt. Több mint 20 000 kilométert tesztelték az autót az angliai utakon, hogy megfelelőre hangolják a felfüggesztést. Jelenlegi ismert motorpalettája: 1.4, 1,8 literes benzines erőforrások, és a 2.2i-DTEC valamint az új 1.6 literes i-DTEC dízel motorok. Utóbbi dízel motorral akár 3.3 és 4 liter között autózhatunk, attól függően, hogy országút, vagy város. Kombinált átlagfogyasztása 3.6 liter, mely nem csak egy prospektus adat, mint más gyártóknál, amit több tesztben is tudtak bizonyítani. Ha hozzávesszük a Japán technológia megbízhatóságát, akkor bizony komoly gondban vannak a francia és német dízel konkurensek (nem mintha, eddig nem lettek volna gondban), elég ha csak a Lupo 3L-re gondolunk, mely egy elég korlátozottan használható autó, ez pedig viszont egy komplett családi autó mindenféle spórolás nélkül.... Ha pedig ez nem lenne elég, természetesen az EURONCAP 5 csillagos töréstesztje is megvan.

Már kapható az 5 ajtós kombi változata is, mely rengeteg sikert ért el, és sok szaklap nyilatkozott arról, hogy a lehető legjobb kombi a piacon, minden tekintetben.

 

Technikai adatok
 

  1.4 i-VTEC 1.8 i-VTEC 2.2 i-DTEC 1.6 i-DTEC
Motor        
A motor típusa Benzin i-VTEC SOHC Benzin i-VTEC SOHC Dízel i-DTEC DOHC Dízel i-DTEC DOHC
Kapacitás 1339 1798 2199 1597
Sűrítési arány 10.5:1      
Teljesítmény 100Le/73Kw /6000rpm 142le/104kw/6500rpm 150Le/110Kw /4000rpm 120Le/88Kw /4000rpm
Maximális Nyomaték 127Nm/4800rpm 174Nm/4300rpm 350Nm/2000-2750rpm 300Nm/2000rpm
Önsúly 1190-1275 1239-1369 1370-1482 1310-1428
Legnagyobb sebesség 187km/h 190km/h 217km/h 207km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 13.0s 8,7 (10,4 AT) 8.6s 10,5s
Hossz / szélesség / magasság (mm) 4300/1770/1440 4300/1770/1440 4300/1770/1440 4300/1770/1440
Fordulókör        
Csomagtartó (VDA standard) 477liter 477liter 477liter 477liter
Gyári gumiabroncsok N/A N/A N/A N/A
Fogyasztás
 l/100 km MT  
városi 6.6  
Nem Városi 4.7  
kombinált 5.4  
 l/100 km MT AT
városi 7.3 8.7
Nem Városi 4.9 4.8
kombinált 5.8 6.3
 l/100 km MT  
városi 5.2  
Nem Városi 3.9  
kombinált 4.4  
l/100km MT  
városi 4  
Nem városi 3.3  
Kombinált 3.6  

 

 


A kilencedik generációs Civic Type-R (FK2) 310 lóerővel érkezett meg 2015-ben. A Honda első (tömeges gyártásba kerülő) turbófeltöltéses motorja. A 0-100 sprint 5.7s alatt van meg ezzel az autóval. Motorja K20C1, „szokásos” két literes (1996ccm), direkt üzemanyag befecskendezéses, négyhengeres. A 310 lóerő (228kW) mellé a turbófeltöltőnek hála 400Nm nyomaték is társul 2500-4500Rpm között. A váltó hozzá pedig 6 sebességes kézi kapcsolású. Kevesen tudják azt az érdekességet, hogy bár Angliában szerelik össze az autót, de ez a motor az Amerikai Egyesült Államokban készül, konkrétan a Honda Ohio-i gyárában. Biztonsági arzenáljában szerepel természetes a légzsák mindenhol (első, oldalsó, függöny) illetve az ABS mellett a menetstabilizáló is. A megnövekedett teljesítmény mellé igen látványos és erős fékek is társultak 350mm átmérővel és 4 dugattyús nyereggel. Elérhető színek: Championship white (NH0), Crystal black pearl (NH731P), Milano red (R81), Brilliant Sporty Blue Metallic (B593M), Polished Metal Metallic (NH737M).






 

  Type-R
Motor Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC TURBO K20C1
Kapacitás 1996 ccm ( 86x85,9)
Sűrítési arány 9,8: 1
Teljesítmény kW (LE) 310Le / 6500 rpm
maximális Nyomaték 400 Nm / 2500 - 4500 Rpm
Saját tömeg (kg) 1307-1322 kg
Legnagyobb sebesség ?
Gyorsulás 0-100 km / h 5,7 sec
Hossz / szélesség / magasság 4390 / 1878 / 1466 mm
Gyári gumiabroncsok 235/35R19 
Fogyasztás
A l/100 km MT
városi 9,5
Nem Városi 6,1
kombinált 7,3
Emissziós szabvány Euro 6
   

 

 

 

Honda Civic
10. generáció 2017 - ...

 

 

A tízedik generációs Honda Civic ismét egy merész, de nagyon jól eltalált formával érkezett a kereskedésekbe. A környezetvédelmi normák szigorodása miatt kizárólag turbófeltöltős motorral vásárolható meg, két benzines (1.0 és 1.5liter VTEC TURBO) illetve egy dízel (1.6 i-DTEC) erőforrással. Felszereltséget tekintve nem voltak szűkmarkúak a Hondánál. Teljesség igénye nélkül, a szoksásos elektromos extrákon túl Adaptív elektronikus szervo, elektromos kézifék elindulássegítő opcióval, automatikus távolsági fényszóró, kisérőfény, Honda Connect multimédia, Garmin navi, Kétzónás automata légkondicionáló, Pakroló kamera és radar, adaptív lengéscsillapítók, üvegtető, kulcsnélküli indítás stb stb stb…. Szóval lehet miből válogatni a katalógusban (S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus, Prestige felszereltségek között… mondjuk árban is lehet 3 millió az S és a Prestige között). Biztonságát tekintve nagyon jól szerepelt a törésteszteken 5 csillagos eredményt elérve az EuroNCAP teszten, tehát nem kell aggódnunk ez miatt. Aktív és passzív biztonság terén egyaránt jól szerepelt a civic. Pár biztonsági extra: Ütközés erejét mérséklő fékrendszer, sávelhagyás figyelő rendszer, adaptív tempomat, útpálya elhagyást figyelő rendszer. Viszont érdemes megjegyezni, hogy az első szériában volt egy hiba a függönylégzsákokat tekintve, ami miatt a teszt során használt gyermek bábú fejsérülést nagyobb eséllyel szenvedett. Ezt a hibát a Honda javította minden 2017.09.25-e utáni gyártás esetében (SHHFK6 ** 0HU014114 és SHHFK7 ** 0HU011421 alvázszámtól felfelé).  Karosszériát tekintve 3 modell érhető el, a 4 illetve 5 ajtós hazánkban, illetve természetesen coupe is készült belőle (ráadásul igazán szép), de hazai kereskedések kínálatában nem található. Viszont nem kell aggódni ez miatt, hiszen gondoljunk bele, hogy azért nem ritka itthon a civic coupe, tehát idővel a nyugati használt piacról biztos lesz pár darab ami bejön az országba, illetve nem ritka az sem, ha valaki külföldi kereskedésben vásárol újat magának. 

 

Technikai adatok
 

  1.0 VTEC TURBO 1.5 VTEC TURBO 1.6 i-DTEC
Motor      
A motor típusa Benzin VTEC TURBO Benzin VTEC TURBO Dízel i-DTEC DOHC
Kapacitás 988 ccm 1498 ccm 1597 ccm
Sűrítési arány 10.5:1  10.6:1 16:1
Teljesítmény 129Le/5500rpm 182le/5500rpm 150Le/110Kw /4000rpm
Maximális Nyomaték 200Nm/2250rpm 240Nm/1900-5000rpm 300Nm/2000rpm
Önsúly 1154kg 1232kg 1287-1301kg
Legnagyobb sebesség 203km/h 220km/h 201km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 10,4s (10.8AT) 8,2 (8. AT) 9.8s
Hossz / szélesség / magasság (mm)

Csapotthátú: 4518/2076/1434
Szedán: 4648/2076/1416

Fordulókör 11.3m   
Csomagtartó (VDA standard) csapotthátú: 478Liter
Szedán: 519Liter
Gyári gumiabroncsok 235/45R17
Fogyasztás
 l/100 km MT  AT
városi 6.1  5.7
Nem Városi 4.1 4.6 
kombinált 4.8 5.0 
 l/100 km MT AT
városi 7.4 7.9
Nem Városi 4.9 5.0
kombinált 5.8 6.1
 l/100 km MT  
városi 3.6  
Nem Városi 3.4  
kombinált 3.5  

 

 


A tízedik generációs Type-R (FK8) 2017-ben került forgalomba.  Motorja az előző generációból ismert, kétliteres, sor4, turbófeltöltős erőforrás. Európai modell 320LE, az Amerikai és Japán modell viszont „csak” 310Le. Érdekesség, hogy ez az első Civic modell ami Type-R verzióban kapható az USA piacon, hiszen korábban Si néven futott mindig a sportos (lényegében type-r) kivitel. Külsőre is jól megkülönböztethető az alapmodellektől, köszönhetően a módosított lökhárítók, LED fényszórók, alumínium géptető, hátsó szárnynak és a három csöves kipufogónak hála. Valamint ne feledkezzünk meg a 20” kerekekről sem, amik a hatalmas brembo fékeket takarják, tehát nem (csak) a design miatt lettek ekkorák a felnik.  Váltója kézi kapcsolású és hat sebességes. Az autó teljesítményéről árulkodó információ lehet, hogy a Nürburgringen  a 7:43.80 idejével új rekordot állított fel az elsőkerekes autók között. Egyébként a 0-100 gyorsulása is kitűnő 5.8s. Felszereltsége lényegében a legmagasabb felszereltségű modellével közel azonos. Az autó három menet üzemmóddal rendelkezik, melyet a váltó mellett kapcsolhatunk. Ez a három fokozat (komfort, sport, +R) befolyásolja a lengéscsillapítók keménységét, kormányzás direktségét, a váltó kapcsolási érzetét és a gázreakciót. A hétköznapi komfortos viselkedéstől a pályára tervezett +R üzemmódig. Az autó belsejét figyelve megtalálhatóak a Type-R szériára jellemző piros és fekete sportülések, valamint a karbon betétes műszerfal melyen a piros type-r vonal fut végig.






 

  Type-R
Motor Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC TURBO K20C1
Kapacitás 1996 ccm ( 86x85,9)
Sűrítési arány 9,8: 1
Teljesítmény kW (LE) 320Le / 6500 rpm
maximális Nyomaték 400 Nm / 2500 - 4500 Rpm
Saját tömeg (kg) 1305-1345 kg
Legnagyobb sebesség 272Km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 5,8 sec
Hossz / szélesség / magasság 4557 / 1877 / 1434 mm
Gyári gumiabroncsok 245/30ZR20 (8.5Jx20) 
Fogyasztás
A l/100 km MT
városi 9,8
Nem Városi 6,5
kombinált 7,7
Emissziós szabvány Euro 6