Honda
F széria
A 4 hengeres F széria az úgynevezett "big block" a Honda kínálatában, SOHC és DOHC kivitelben egyaránt előfordul. 1995-96-ban bekerült a TOP10 motorok listájára.
A motor eltér az F20C szériától melyről lentebb, a lap alján olvashat részletes adatokat.
SOHC motorok
F18A | |
1.8 literes SOHC 16szelepes, PGM-Fi és karburátoros kivitel egyaránt. | |
Befecskendezés | Karburátor és PGM-FI |
Lökettérfogat | 1849cc |
Furat | 85 mm |
Löket | 81,5 mm |
Teljesítmény | 118Le PGM-Fi 105Le Karburátoros |
Nyomaték | . |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F18B | |
1.8 literes SOHC VTEC 16szelepes, PGM-Fi. Honda Accord 1,8 VTS/VTE motorja. |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 1849cc |
Furat | 85 mm |
Löket | 81,5 mm |
Teljesítmény | 138Le(103kW) |
Nyomaték | 165Nm |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F20A | |
2 literes SOHC 16 szelepes motorok. PGM-Fi és karburátoros rendszerrel egyaránt. Honda Accordok és Prelude-ök motorjai. | |
Befecskendezés | Karburátor és PGM-FI |
Lökettérfogat | 1997cc |
Furat | 85 mm |
Löket | 88 mm |
Kompresszió: | 9,5:1 |
F20A2 | 110Le/6000rpm (karburátoros) |
F20A3 | 110Le/6000rpm (karburátoros) |
F20A4 | 133Le/5400rpm (PGM-FI) |
F20A5 | 150Le/5400rpm (PGM-FI) |
F20A6 | 90Le/6000rpm (karburátoros) |
F20A7 | 135Le/5600rpm (PGM-FI) |
F20A8 | 145Le/5900rpm (PGM-FI) |
F20B | |
Ez a motor SOHC VTEC, SOHC, valamint DOHC VTEC változatban is létezik. SOHC változat 148lóerős és 186Nm nyomatékú. | |
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 1997cc |
Furat | 85mm |
Löket | 88mm |
Teljesítmény | 148Le(110kW) |
Nyomaték | 168Nm |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F20Z | |
2literes SOHC 16 szelepes, Az F20A közeli rokona. Honda Accord motor Európában és Ázsiában egyaránt. |
|
Befecskendezés | |
Lökettérfogat | 1997cc |
Furat | 85mm |
Löket | 88mm |
Teljesítmény | . |
Nyomaték | . |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F22A | |
SOHC, 16szelepes, 2.2literes motorok. Honda Accord és Honda Prelude S. Több féle tuning változatban kerültek beépitésre. |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2156cc |
Furat | 85mm |
Löket | 95mm |
Kompresszió | 8.8:1 |
F22A1 | 125Le(93kW)/5200rpm 186Nm/4000rpm Honda accord DX, LX 135Le(102kW) Honda Prelude S (ugyanaz a motor de módosított ECU - P12) |
F22A4 | 130Le(97kW)/5200rpm 193Nm/4000rpm Honda Accord EX Lényegében egyezik F22A1-el, de a kipufogót módosították |
F22A6 | 140Le(104kw)/5600rpm. 193Nm/4500rpm Szintén az A1 módosított változata, agresszív vezérműtengellyel, és kipufogóval, valamint PT6 ECU val. |
F22A7 | 140Le(104kW)/6101rpm 198Nm/5000rpm |
F22B1 | |
2.2literes SOHC VTEC 16 szelepes motor. Honda Accord EX és Acura CL2.2 motorja. Ez volt az első VTEC-es F motor. Alpaja az F22A6. |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2156cc |
Furat | 85mm |
Löket | 95mm |
Teljesítmény | 145Le(108kW)/5500rpm |
Nyomaték | 199Nm/4500rpm |
Kompresszió: | 8.8:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F22B2 | |
2.2literes SOHC 16 szelepes motor. Honda Accord DX, LX, és SE motorja. Az F22B2, F22B6 és B8 motorok lényegében megegyeznek, csak szívó és kipufogó oldali csövek változatak. |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2156cc |
Furat | 85mm |
Löket | 95mm |
Teljesítmény | 130Le(97kW)/5300rpm |
Nyomaték | 188Nm/4200rpm |
Kompresszió: | 8.8:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F22Z2 | |
2.2 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor. Honda Accord 2.2i motorja. |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2156cc |
Furat | 85mm |
Löket | 95mm |
Teljesítmény | 150Le(112kW)/5500rpm |
Nyomaték | 200Nm/4500rpm |
Kompresszió: | 9.3:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F23A1 | |
2.3 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor. 1998-2002 közötti Honda Accord LX, EX, és SE valamint Acura 2.3CL |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2254cc |
Furat | 86mm |
Löket | 97mm |
Teljesítmény | 150Le(112kW)/5700rpm |
Nyomaték | 205Nm/4900rpm |
Kompresszió: | 9.3:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F23A4 | |
2.3 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor. 1998-2002 közötti Honda Accord ULEV. Lényegében az A1-es motor, de hogy az Amerikai ULEV (Ultra-Low Emissions Vehicle avagy az extra alacsony káros anyag kibocsájtási) szabványnak eleget tegyen, csökkentették a teljesítményét, valamint 32bites ECU-t kapott, mely kezelte a szélessávú lambdaszondát. |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2254cc |
Furat | 86mm |
Löket | 97mm |
Teljesítmény | 148Le(108kW)/5700rpm |
Nyomaték | 203Nm/4900rpm |
Kompresszió: | 9.3:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F23A5 | |
2.3 literes SOHC 16 szelepes motor. 1998-2002 közötti Honda Accord DX 2002 Honda Accord LX VP |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2254cc |
Furat | 86mm |
Löket | 97mm |
Teljesítmény | 135Le(100kW)/5500rpm |
Nyomaték | 206Nm/4500rpm |
Kompresszió: | 8.8:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F23A7 | |
2.3 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor. 1998 Honda Odyssey 1998-1999 Isuzu Oasis |
|
Befecskendezés | PGM-Fi |
Lökettérfogat | 2254cc |
Furat | 86mm |
Löket | 97mm |
Teljesítmény | 150Le(112kW)/5700rpm |
Nyomaték | 205Nm/4900rpm |
Kompresszió: | 9.3:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
DOHC motorok
F20A | |
2 literes DOHC 16 szelepes motor. 1990-1993 Honda Accord 2.0Si és Si-T (JDM) |
|
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 1997cc |
Furat | 85mm |
Löket | 88mm |
Teljesítmény | 150Le(112kW)/6100rpm |
Nyomaték | 186Nm/5000rpm |
Kompresszió: | 9.5:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F20B | |
2 literes DOHC VTEC 16 szelepes motor. Honda Accord és Honda Torneo Japán belpiacos változataiban található meg. Hengerfeje hasonló mint a H22A motoré, de úgy tervezték, hogy megfeleljen számos ország alsó-2literes adózási szabványainak. Az automata váltós változatot csökkentett lóerővel forgalmazták, de középtartományban nagyobb nyomatékkal, ezzel is kedvezve az automata váltó működésének. |
|
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 1997cc |
Furat | 85mm |
Löket | 88mm |
Teljesítmény | 197Le(147kW)/7000rpm |
Nyomaték | 197Nm/5500rpm |
Kompresszió: | 11:1 |
Redline: | 7600rpm |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F22B | |
2.2 literes DOHC 16 szelepes motor. 1992-1996 Honda Prelude Si (JDM) |
|
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 2156cc |
Furat | 85mm |
Löket | 95mm |
Teljesítmény | 166Le(119kW)/6000rpm |
Nyomaték | 200Nm/5000rpm |
Kompresszió: | 9,3:1 |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
F20C motorok
Az F20C és F22C1 4 hengeres motorokat a Honda hosszirányban építette be, és hátsókerekeket hajtják... Ezek a motorok dupla vezérműtengelyesek, láncos hajtásúak, VTEC rendszerűek, valamint a hengerfalak szálerősítettek. A Honda S2000 motorjai.
F20C | |
2 literes DOHC VTEC 16 szelepes motor. 1999-2009 Honda S2000 (UK, EU, Ausztrália) 1999-2005 Honda S2000 (JDM) 1999-2003 Honda S2000 (F20C1, Észak-Amerika) |
|
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 1997cc |
Furat | 87mm |
Löket | 84mm |
Teljesítmény | USDM: 237Le(178kW)/8300rpm JDM: 250Le(183kW)/8300rpm |
Nyomaték | USDM: 207Nm/7500rpm JDM: 217Nm/7500rpm |
Kompresszió: | 11,7:1 |
Redline: | 9000rpm |
VTEC | 6100rpm |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
Az F20C magas fordulatszámon ad le nagy teljesítményt. A piros jelzés (redline) 9000rpm felett van jelölve, és a VTEC 6000rpm-nél nyit. A viszonylag hosszú löket eredményezte azt, hogy a máig gyártott legnagyobb dugattyúsebességű szériagyártású autó a világon. A Top10 legjobb motor listáján 4 alkalommal is nyert, 2000,2001,2002 és 2003-as évben. Valamint ez a motor a legnagyobb teljesítményű a 2 literes szívó motorok közt (123,5Le/liter teljesítménnyel). Ezt a rekordot 2010-ben a Ferrai 458 Italia döntötte meg 124,5Le/liter teljesítményével.
F22C | |
2.2 literes DOHC VTEC 16 szelepes motor. 2004-től Honda S2000 Észak-Amerikában 2006-tól Honda S2000 Japánban |
|
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 2157cc |
Furat | 90.7mm |
Löket | 84mm |
Teljesítmény | 240Le(180kW)/7800rpm |
Nyomaték | 220Nm/6500rpm |
Kompresszió: | . |
Redline: | 8000rpm |
VTEC | 6100rpm |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
Az F22C Az F20C átdolgozott változata, ahol a lökettérfogatot növelték. A teljesítmény maradt 240Lóerő. A motor megbízhatóságát szerették volna növelni. Bár lökettérfogat változott, a Honda S2000 név megmaradt. Eredetileg csupán az Észak-Amerikai piacokon szerették volna bevezetni, ám 2006-tól a Japán belpiacokon is leváltotta az F20C motorokat. A többi piacon továbbra is az F20C az egyetlen rendelkezésre álló erőforrás.