Mi az a I-DSI?

Jazz motoroknál találkozhatunk leginkább ezzel a jelöléssel, mely már 2001-ben is el tudta érni, a 2010-re tervezett normákat. Lényegében egy két gyújtógyertyás rendszerről van szó, mely igazán hatékony.

Miként működik?
I-DSI a rövidítése a “intelligent Dual & Sequential Ignition” avagy, intelligens kettős és szekvenciális gyújtásnak. Hengerenként 2db gyújtógyertyát használó rendszer. A két gyújtógyertya eltérő sorrendben ad szikrát a motor fordulatszámától függően, ezzel elérve a mindig intenzív tüzelőanyag égetést a hengerekben, valamint a gyertyák V elrendezése végett, a láng terjedését is gyorsítja az égéstérben. Ezáltal elérve a nagy teljesítmény leadást már középső fordulatszám tartományban is. (1.4 esetében 119Nm/2800rpm). A fogyasztása az 1.4-es motornak pl 23km/l, amivel már 2001-ben elérték a 2010-es üzemanyag takarékossági előírást. 2001-ben a motor az Amerikai közlekedési minisztérium által egy "Low Emission Excellence" (azaz kiválóan alacsony, káros anyag kibocsájtású) címet is kiérdemelt.