Honda

N széria


 

Az N széria volt a Honda első dízel motorjai. Négyhengeres common-rail dízelmotorok, jellemzően középkategóriában lelhetők fel. Ezek a motorok i-CTDi jelzést (Inteligent Commonrail Turbocharged Direct Injection - azaz intelligens Commonrail turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses) kaptak. A motor alumínium blokkot kapott, mellyel a súlya jelentősen csökkent, miközben merevsége nőtt. A motorok DOHC vezérlésűek, valamint változó geometriájú turbófeltöltővel rendelkeznek. Üzemanyag rendszere 1600bar nyomású, közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves.  
 


 

N22A2  
2.2 literes 4 hengeres 16 szelepes DOHC dízel motor.
Befecskendezés common-rail
Lökettérfogat 2204cc
Furat 85mm
Löket 97,1mm
Teljesítmény 140Le(103kW)/4000rpm
Nyomaték 341Nm/2000rpm
Kompresszió: 16,7:1
Redline: 4500rpm
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .




 

N22A  
2.2 literes 4 hengeres 16 szelepes DOHC dízel motor.
Honda Accord (CN1)
Honda Accord Tourer (CN2)
Honda FR-V (BE5)
Honda CR-V (ED9/RE6)
Honda Civic (FK3/FN3)
Befecskendezés common-rail
Lökettérfogat 2204cc
Furat 85mm
Löket 97,1mm
Teljesítmény 140Le(103kW)/4000rpm
Nyomaték 341Nm/2000rpm
Kompresszió: 16,7:1
Redline: 4500rpm
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .




 

N22B  
2.2 literes 4 hengeres 16 szelepes DOHC dízel motor.
Változás az N22A motorhoz képest, hogy a szivó és kipufogó oldal felcserélődött, valamint a lökethosszt lerövidítve elérték, hogy 2,199cc lökettérfogatú legyen a motor, ezzel megfelelve a 2.2liter alatti adózási szabályoknak. Maga a motor erősebb lett.
A motor megfelel az EURO 5 normáknak.
Befecskendezés common-rail
Lökettérfogat 2199cc
Furat 85mm
Löket 96,9mm
Teljesítmény 150Le(110kW)/4000rpm
Nyomaték 350Nm/2000rpm
Kompresszió: 16,3:1
Redline: 4500rpm
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .