Honda
N széria
Az N széria volt a Honda első dízel motorjai. Négyhengeres common-rail dízelmotorok, jellemzően középkategóriában lelhetők fel. Ezek a motorok i-CTDi jelzést (Inteligent Commonrail Turbocharged Direct Injection - azaz intelligens Commonrail turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses) kaptak. A motor alumínium blokkot kapott, mellyel a súlya jelentősen csökkent, miközben merevsége nőtt. A motorok DOHC vezérlésűek, valamint változó geometriájú turbófeltöltővel rendelkeznek. Üzemanyag rendszere 1600bar nyomású, közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves.
N22A2 | |
2.2 literes 4 hengeres 16 szelepes DOHC dízel motor. | |
Befecskendezés | common-rail |
Lökettérfogat | 2204cc |
Furat | 85mm |
Löket | 97,1mm |
Teljesítmény | 140Le(103kW)/4000rpm |
Nyomaték | 341Nm/2000rpm |
Kompresszió: | 16,7:1 |
Redline: | 4500rpm |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
N22A | |
2.2 literes 4 hengeres 16 szelepes DOHC dízel motor. Honda Accord (CN1) Honda Accord Tourer (CN2) Honda FR-V (BE5) Honda CR-V (ED9/RE6) Honda Civic (FK3/FN3) |
|
Befecskendezés | common-rail |
Lökettérfogat | 2204cc |
Furat | 85mm |
Löket | 97,1mm |
Teljesítmény | 140Le(103kW)/4000rpm |
Nyomaték | 341Nm/2000rpm |
Kompresszió: | 16,7:1 |
Redline: | 4500rpm |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
N22B | |
2.2 literes 4 hengeres 16 szelepes DOHC dízel motor. Változás az N22A motorhoz képest, hogy a szivó és kipufogó oldal felcserélődött, valamint a lökethosszt lerövidítve elérték, hogy 2,199cc lökettérfogatú legyen a motor, ezzel megfelelve a 2.2liter alatti adózási szabályoknak. Maga a motor erősebb lett. A motor megfelel az EURO 5 normáknak. |
|
Befecskendezés | common-rail |
Lökettérfogat | 2199cc |
Furat | 85mm |
Löket | 96,9mm |
Teljesítmény | 150Le(110kW)/4000rpm |
Nyomaték | 350Nm/2000rpm |
Kompresszió: | 16,3:1 |
Redline: | 4500rpm |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |