Honda
A Honda Integra egy sport coupe mely 1985-től 2007-ig volt gyártsában. 2 ajtós sportos forma 4 személyes utascella, és erős motorok jellemezték pályafutása során. Itthon a harmadik generáció Type-R modellje az ismert, és elismert.
Honda Integra
1 generáció 1986 - 1989
Az első generáció 1985-ben debütált japánban, mint Honda Quint Integra. Egy évvel késöbb Észak-Amerikában is megindult az értékesítése, az új Acura márkanév bevezetésével. Három és őt ajtós valamint a szedán modell volt elérhető. Motorja DOHC 1.6 literes benzines volt, mely akkoriban igen komolynak számított. Az 5 ajtós változatát Ausztráliában Rover 416i néven árulták.
Alapjául a kevésbé sportos Civic szolgált, és a vele ellentétben megkapta a 4db tárcsaféket. A CRX futóművét újra hangolták alá, valamint a CRX Si vel szemben nem SOHC hanem DOHC 1.6 literes 16 szelepes 113 lóerős motort kapott, mint a Prelude és Accord. A felnyíló lámpák tették igazán sportossá az autót. A D16A1 es motort felfrissítették 87 után és 5 LE javulást értek el a magasabb kompressziós dugókkal, ez volt az úgynevezett "blacktop" motor. Így teljesítménye 118 lóerőre ugrott. Európában aHonda Concerto váltotta fel.
Technikai adatok
1.6 | |
Motor | 4 hengeres DOHC |
Kapacitás | 1590 cc |
Sűrítési arány | 9.0:1 |
Teljesítmény | 118Le / 6300rpm |
Maximális Nyomaték | 144Nm / 5300rpm |
Önsúly | 1050 kg |
Legnagyobb sebesség | ? |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10.5s |
Hossz / szélesség / magasság | 4285 / 1665 / 1290 (3 ajtós) |
Gyári gumiabroncsok | 195/60-R14 |
Tank mérete | ? |
Honda Integra
2. Generáció 1990 - 1993
A második generációban egy új motor debütált az 1.8 literes B18A1, így teljesítménye 130 majd egy évre rá 140 lóerőre emelkedett. Az 5 ajtós karosszéria változat hamar megszűnt a gyenge piaci igénynek köszönhetően. Helyére egy 4 ajtós szedán érkezett DB1 alvázkóddal. A GS felszereltségben már bőr belsőt is lehetett választani. Az első Integra mely rendelkezik blokkolásgátlóval is. Az 1992-es évben az Amerikai helyi márka, az Acura hozott egy GS-R felszereltségi szintet ahol megjelent a népszerű VTEC motor, amely csak az Amerikai belpiacon (USDM) volt elérhető. A fő különbség a két motor között a magas kompresszió, és a VTEC, azaz a változó szelepvezérlés. Teljesítménye ezzel 160 lóerőre emelkedett. A GS-R csomagban választható volt bőr belső, valamint a hátsó szárnyra felkerült egy harmadik féklámpa is. Ez a kivitel nagyon ritka, és keresett, lévén, hogy kevés darabot gyártottak belőle, viszont nagyon megbízható és erős autó. Összesen 4400 darabot gyártottak belőle. Ez volt az utolsó légzsák nélküli Integra. A normál változatból 262.285 darabot adtak el 90 és 93 között.
Technikai adatok
1.6 | 1.7 | 1.8 | |
Motor | 4hengeres 16 szelepes DOHC | 4hengeres 16 szelepes DOHC VTEC | 4hengeres 16 szelepes DOHC |
Kapacitás | 1595 | 1698 | 1834 cc |
Sűrítési arány | |||
Teljesítmény | 114Le | 160Le | 140 Le / 6300rpm |
Maximális Nyomaték | 171Nm / 5000rpm | ||
Önsúly | 1110kg | 1140kg | 1130kg |
Legnagyobb sebesség | |||
Gyorsulás 0-100 km/h | |||
Hossz / szélesség / magasság | 4485 / 1715 / 1340 (szedán) | 4485 / 1715 / 1340 (szedán) | 4485 / 1715 / 1340 (szedán) |
Gyári gumiabroncsok | 195/60-R14 | 195/60-R14 | 195/60-R14 |
Tank mérete | 50l | 50l | 50l |
Honda Integra
3. Generáció 1993 - 2001
A már hazánkban is ismert és kedvelt harmadik generáció a hiedelmekkel ellentétben már 1993-ban bemutatkozott, csak nem országunkban, hanem Japánban. 1994-ben Acura márkanév alatt Amerika is megkapta. Hozzánk 97 után érkezett. Motorjai: 1.8 literes B18B 142 lóerővel, a GS-R modell megkapta a B18C1 VTEC motorot, mely 170 lóerőt tudott, és a Japán Si integra a B18C motort, mely 180 lóerős volt, és későbbiekben ez szolgált a Type-R változat alapjául. 1995-ben bemutatták Japánban a már emlitett Type-R modellt, és 1997-ben a többi kontinensen is elérhető lett. Hozzánk csak ez az egy modell jutott el. 1.8 literes b18c5 motorja 190 lóerő leadására volt képes. A type-R volt a csúcsa az Integra vonalnak. Kizárólag 5 sebességes kézi váltóval lehetett megrendelni, belső tere 99 után tűzpiros kárpitozást kapott. Nem csak a motor változott, hanem a szívó és kipufogó oldalt is újratervezték, egy tökéletes sportgépet létrehozva. Elől hátul tárcsafék gondoskodott a lassulásról, és egy jellegzetes hátsó szárny tette igazán feltűnővé az autót, melynek nem csak design szerep jutott. A váltó nagyon hasonló volt a Honda Civic VTI váltójához, azonban kapott LSD-t is (Limited Slip Differential) más szóval sperdifit.
Technikai adatok
1.8 | Type-R | |
Motor | 4 hengeres DOHC | 4 hengeres DOHC VTEC |
Kapacitás | 1836 cc | 1797 cc |
Sűrítési arány | ? | 11.0:1 |
Teljesítmény | 145Le/6300rpm | 190Le / 7900rpm |
Maximális Nyomaték | 178Nm / 7300rpm | |
Önsúly | 1150 kg | 1200 kg |
Legnagyobb sebesség | 210km/h | 233km/h |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6.7s | |
Hossz / szélesség / magasság | 4425 / 1695 / 1320 | 4425 / 1695 / 1320 |
Gyári gumiabroncsok | 205/55R16 | 195/55R15 |
Tank mérete |
Honda (ACURA) Integra (RSX)
4. Generáció 2001 - 2006
Az az Integra amit itthon már nem ismerhettünk meg (ennek ellenére, van pár darab az országban, köszönhető a sok import példánynak). Amerika és Japán volt a fő piaci cél. Acura RSX a hivatalos neve (vagy Honda Integra DC5). Itt egy teljesen új motor mutatkozott be az Integrák terén, ez pedig a K sorozat, ami a 7. generációs Civic Type-R-ből ismerős lehet. K20a K20a2 és K20a3 motorok. 240 200 és 160 lóerővel. Általában utobbi kettő amivel amivel beszerezhető. A K20a motor a Type-R kivitelben volt csak. 2002-ben több elismerést is kapott, és benne volt az elsőkerék hajtású autók top 10 listáján. Ez volt az utolsó integra, mivel a coupe-k piaci aránya visszaesett. Később a 8. generációs Civic Coupe Si pótolta a helyét.
Technikai adatok
GSR | Type-S | Type-R | |
Motor | 4hengeres 16 szelepes DOHC VTEC | 4hengeres 16 szelepes DOHC VTEC | 4hengeres 16 szelepes DOHC VTEC |
Kapacitás | 1998 cc | 1998 cc | 1998 cc |
Sűrítési arány | 9.8:1 | 11.0:1 | 11.7:1 |
Teljesítmény | 160Le / 6500rpm | 200Le / 7400rpm | 240 Le / 8400rpm |
Maximális Nyomaték | 191Nm / 4000rpm | 196Nm / 5600rpm | 216Nm / 7000rpm |
Önsúly | |||
Legnagyobb sebesség | |||
Gyorsulás 0-100 km/h | |||
Hossz / szélesség / magasság | 4374 / 1725 / 1394 | 4374 / 1725 / 1394 | 4374 / 1725 / 1394 |
Gyári gumiabroncsok | R16 | R16 | R16 |
Tank mérete | 50l | 50l | 50l |