Honda (Acura)
MDX
Az MDX egy közepes méretű luxus crossover SUV. Az első SUV volt mely 3 sor üléssel került a piacra. Az MDX karakterek jelentése Multi Dimeznizós Luxux. Az Isuzu Trooperre épülő Acura SLX-et kívánták vele felváltani és egyben leváltani. Ezen alapokon nyugszik a ZDX-is mely a BMW X6-os szériával kíván szembeszállni az Egyesült Államok területén.
Honda ( Acura ) MDX
1. Generáció 2001 - 2006
Az alap a Honda közepes méretű platformjára épűl, mint az Accord, Acura TL, TSX, valamint az Odyssey. Motorja egy 3.5 literes SOHC 24 szelepes V6-os erőforrás, mely 265lóerős és 343Nm nyomatékot nyújt a nehéz karosszériának. Az autó automatikus négykerék-meghajtással rendelkezik, melyet VTM-nek neveztek el. A kerekektől elveszi a hajtást ha megcsúszást, oldal irányú gyorsulást érzékel. A rendszer tartalmaz egy lock üzemmódot is, mikor alacsony sebesség mellet az állandó összkerékhajtás aktiválható. Normál esetben azonban első-kerék meghajtással közlekedik a jármű. A 2001-2002 évben eldott 5 sebességes automata váltós kivitelek hajtáslánca rendszeresen meghibásodott. A 2003-as modellfrissítéssel ez a probléma megszűnt. Ugyanakkor az addig csak 240 lóerős motor ekkor lett 265 lóerősre duzzasztva. 2003-as modellévtől a DVD lejátszó és a Navigáció rendelhető együtt, amire eddig nem volt lehetőség. Az autó fogyasztása egyébként kiemelkedő a hasonló kategóriás SUV-ok között.
Technikai adatok
3.5 V6 | |
Motor | 6 hengeres 24 szelepes SOHC VTEC motor |
Kapacitás | 3471cc |
Sűrítési arány | 10.0:1 |
Teljesítmény | 180kw / 240Le | 198kw / 265Le |
Maximális Nyomaték | 332Nm / 343Nm |
Önsúly | 2023kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4788 / 1955 / 1745-1811 mm |
Fogyasztás |
Honda ( Acura) MDX
2. generáció 2007 - 2013
A 2006-os New York-i nemzetközi autó show kereteiben mutatkozott be a második generáció. A tulajdonosok véleménye alapján, teljesen újratervezték az autót, hogy markánsabb, szélesebb és hosszabb legyen. Biztonságot az ütközési energiát elnyelő karosszéria fokozta. A felfüggesztést Németország területén a Nürburgring pályán végezték. A motor egy 3.7 literes V6-s lett mely 300lóerőt és 373Nm nyomatékot teljesít. Az átlagos fogyasztása az autónak ez által 16l/100km városban és 12l/100km autópályán. Ez a legerősebb motort a mai napig amit a Honda készített. A már bemutatott VTM hajtást az SH-AWD azaz a könnyű kezelésű összkerék-meghajtás váltotta fel ( Supes Handling All- Wheel Drive). Felszereltsége már alapszinten is pazar, hisz benne foglaltatik a napfénytető, bőr belső, xenon fényszórók.
Technikai adatok
3.7 V6 | |
Motor | V6 24 szelepes SOHC VTEC |
Kapacitás | 3664 |
Sűrítési arány | |
Teljesítmény | 224kw / 304Le / 6000rpm |
Maximális Nyomaték | 373Nm / 5000rpm |
Önsúly | 2064kg |
Legnagyobb sebesség | 150km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4844 / 1999 / 1730 mm |
Honda ( Acura) MDX
3. generáció 2014 - ...
A harmadik generációs Acura MDX prototípusa a 2013-as Észak-Amerikai nemzetközi autó kiállításon került bemutatásra és még abban az évben el is indult az értékesítés júniusban. Az autó a luxus jegyében született és erről nem csak a prémium felhasznált anyagok árulkodnak, hanem például az, hogy a Honda mennyit fektetett abba, hogy a zajszigetelést fejlessze. Példának okáért többrétegű szélvédőket használtak, hogy csökkentség a zajt illetve a kárpitok vastagságát is növelték a teljes csend érdekében. Természetesen a technikai újításokat is megkapta a jármű, mint a 8” érintőképernyős Honda Connect szórakoztató és vezérlő rendszer, vagy a LED első fényszórók. A sportosság és jobb kormányzás jegyében az ülés pozíciót is lentebb tervezték, hogy a súlypont lentebb kerüljön, így 9%-al növekedett a kormáynzás pontossága és sportossága. Külsőnél figyeltek az aerodinamikára, melynek köszönhetően a légellenállás 16%-al csökkent és egyéb módosításoknak hála az autó 8másodperccel jobb időt ért el a Nürburgringen mint elődje.
Kifejezetten nagy hangsúly került a jármű szerkezeti merevségére, avagy a biztonságra is. Az autónak nem kevesebb, mint 64%-át teszi ki a nagy szakító szilárdságú acél, és 7% az 1500Mpa értéket is eléri. Például egy bukókeret szerű fém keret merevíti az A oszlop – tető – B oszlop - küszöb vonalat, hogy egy frontális baleset esetén is, az ajtók ugyanolyan erővel nyíljanak, mint normális, sérülésmentes állapotukban.
Motorból két féle érhető el: 3,5 literes V6 SOHC i-VTEC (294 Le) és egy 3.0 V6 SOHC i-VTEC Hybrid (321Le). A normál modelleknél 6 vagy 9 fokozatú automataváltó áll rendelkezésre. A Hybrid viszont 7 fokozatú duplakuplungos automatával kapható. A hajtás pedig lehet elsőkerekes a 3.5 literes esetében vagy pedig SH-AWD. A Hybrid csak SH-AWD hajtással kérhető.
A jármű sikeréről a számok árulkodóak, Észak-Amerikában évente több mint 55-60.000db talál gazdára belőle.
Technikai adatok
3.5 V6 | 3.0 V6 Hybrid | |
Motor | V6 24 szelepes SOHC i-VTEC J35Y5 | V6 24 szelepes i-VTEC + elektromotor |
Kapacitás | 3471 ccm (89x93mm) | |
Sűrítési arány | 11,5:1 | |
Teljesítmény | 216kw / 294Le / 6200rpm | 321 Le / 6300 rpm |
Maximális Nyomaték | 369Nm / 4500rpm | 391Nm / 5000rpm |
Önsúly | 1911kg | 2033kg |
Legnagyobb sebesség | ||
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4917 / 1961 / 1717 mm |