Honda (Acura)
MDX

Az MDX egy közepes méretű luxus crossover SUV. Az első SUV volt mely 3 sor üléssel került a piacra. Az MDX karakterek jelentése Multi Dimeznizós Luxux. Az Isuzu Trooperre épülő Acura SLX-et kívánták vele felváltani és egyben leváltani. Ezen alapokon nyugszik a ZDX-is mely a BMW X6-os szériával kíván szembeszállni az Egyesült Államok területén.

 

Honda ( Acura ) MDX
1. Generáció 2001 - 2006

 

 

Az alap a Honda közepes méretű platformjára épűl, mint az Accord, Acura TL, TSX, valamint az Odyssey. Motorja egy 3.5 literes SOHC 24 szelepes V6-os erőforrás, mely  265lóerős és 343Nm nyomatékot nyújt a nehéz karosszériának. Az autó automatikus négykerék-meghajtással rendelkezik, melyet VTM-nek neveztek el. A kerekektől elveszi a hajtást ha megcsúszást, oldal irányú gyorsulást érzékel. A rendszer tartalmaz egy lock üzemmódot is, mikor alacsony sebesség mellet az állandó összkerékhajtás aktiválható. Normál esetben azonban első-kerék meghajtással közlekedik a jármű. A 2001-2002 évben eldott 5 sebességes automata váltós kivitelek hajtáslánca rendszeresen meghibásodott. A 2003-as modellfrissítéssel ez a probléma megszűnt. Ugyanakkor az addig csak 240 lóerős motor ekkor lett 265 lóerősre duzzasztva. 2003-as modellévtől a DVD lejátszó és a Navigáció rendelhető együtt, amire eddig nem volt lehetőség. Az autó fogyasztása egyébként kiemelkedő a hasonló kategóriás SUV-ok között.
 


Technikai adatok
 

  3.5 V6
Motor 6 hengeres 24 szelepes SOHC VTEC motor
Kapacitás 3471cc
Sűrítési arány 10.0:1
Teljesítmény 180kw / 240Le   | 198kw / 265Le
Maximális Nyomaték 332Nm / 343Nm
Önsúly 2023kg
Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4788 / 1955 / 1745-1811 mm
Fogyasztás  

 

Honda  ( Acura) MDX
2. generáció 2007 - 2013
 

 

A 2006-os New York-i nemzetközi autó show kereteiben mutatkozott be a második generáció. A tulajdonosok véleménye alapján, teljesen újratervezték az autót, hogy markánsabb, szélesebb és hosszabb legyen. Biztonságot az ütközési energiát elnyelő karosszéria fokozta. A felfüggesztést Németország területén a Nürburgring pályán végezték. A motor egy 3.7 literes V6-s lett mely 300lóerőt és 373Nm nyomatékot teljesít. Az átlagos fogyasztása az autónak ez által 16l/100km városban és 12l/100km autópályán. Ez a legerősebb motort a mai napig amit a Honda készített. A már bemutatott VTM hajtást az SH-AWD azaz a könnyű kezelésű összkerék-meghajtás váltotta fel ( Supes Handling All- Wheel Drive). Felszereltsége már alapszinten is pazar, hisz benne foglaltatik a napfénytető, bőr belső, xenon fényszórók.
 

Technikai adatok
 

  3.7 V6
Motor V6 24 szelepes SOHC VTEC
Kapacitás 3664
Sűrítési arány  
Teljesítmény 224kw / 304Le / 6000rpm
Maximális Nyomaték 373Nm / 5000rpm
Önsúly 2064kg
Legnagyobb sebesség 150km/h
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4844 / 1999 / 1730 mm

 


 

 

 

Honda  ( Acura) MDX
3. generáció 2014 - ...
 

 

A harmadik generációs Acura MDX prototípusa a 2013-as Észak-Amerikai nemzetközi autó kiállításon került bemutatásra és még abban az évben el is indult az értékesítés júniusban. Az autó a luxus jegyében született és erről nem csak a prémium felhasznált anyagok árulkodnak, hanem például az, hogy a Honda mennyit fektetett abba, hogy a zajszigetelést fejlessze. Példának okáért többrétegű szélvédőket használtak, hogy csökkentség a zajt illetve a kárpitok vastagságát is növelték a teljes csend érdekében. Természetesen a technikai újításokat is megkapta a jármű, mint a 8” érintőképernyős Honda Connect szórakoztató és vezérlő rendszer, vagy a LED első fényszórók. A sportosság és jobb kormányzás jegyében az ülés pozíciót is lentebb tervezték, hogy a súlypont lentebb kerüljön, így 9%-al növekedett a kormáynzás pontossága és sportossága. Külsőnél figyeltek az aerodinamikára, melynek köszönhetően a légellenállás 16%-al csökkent és egyéb módosításoknak hála az autó 8másodperccel jobb időt ért el a Nürburgringen mint elődje. 

Kifejezetten nagy hangsúly került a jármű szerkezeti merevségére, avagy a biztonságra is. Az autónak nem kevesebb, mint 64%-át teszi ki a nagy szakító szilárdságú acél, és 7% az 1500Mpa értéket is eléri. Például egy bukókeret szerű fém keret merevíti az A oszlop – tető – B oszlop - küszöb vonalat, hogy egy frontális baleset esetén is, az ajtók ugyanolyan erővel nyíljanak, mint normális, sérülésmentes állapotukban.
Motorból két féle érhető el: 3,5 literes V6 SOHC i-VTEC (294 Le) és egy 3.0 V6 SOHC i-VTEC Hybrid (321Le). A normál modelleknél 6 vagy 9 fokozatú automataváltó áll rendelkezésre. A Hybrid viszont 7 fokozatú duplakuplungos automatával kapható. A hajtás pedig lehet elsőkerekes a 3.5 literes esetében vagy pedig SH-AWD. A Hybrid csak SH-AWD hajtással kérhető.
A jármű sikeréről a számok árulkodóak, Észak-Amerikában évente több mint 55-60.000db talál gazdára belőle.


 

Technikai adatok
 

  3.5 V6 3.0 V6 Hybrid
Motor V6 24 szelepes SOHC i-VTEC J35Y5 V6 24 szelepes i-VTEC + elektromotor
Kapacitás 3471 ccm (89x93mm)  
Sűrítési arány 11,5:1   
Teljesítmény 216kw / 294Le / 6200rpm 321 Le / 6300 rpm
Maximális Nyomaték 369Nm / 4500rpm 391Nm / 5000rpm 
Önsúly 1911kg 2033kg
Legnagyobb sebesség    
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4917 / 1961 / 1717 mm