Honda
MOBILIO
&
MOBILIO SPIKE

Japán belpiacos 7 fős kisautók. i-DSI motorral, tolóajtóval, mely a globális kisautó platformra épült.

 

Honda Mobilio
2001-2008

 

 

Ez a kis mikrobusz a Hona Jazz alapjaira épült. 2001 végén érkezett Japánba, majd 2004 elején egy ráncfelvarrást kapott. Motorja a Jazz által megismert 1.5 literes i-DSI SOHC 8 szelepes dupla gyújtógyertyás erőforrás. Facelift során elérhető lett az 1.5 literes SOHC 16szelepes VTEC motor is. váltója fokozat mentes CVT.
 


Technikai adatok
 

  1.5 i-DSI 1.5 VTEC
Motor Soros 4 hengeres SOHC 8 szelepes i-DSI Soros 4 hengeres SOHC 16 szelepes VTEC
Kapacitás 1496 1496
Sűrítési arány 10.8:1 10.4:1
Teljesítmény 66kw / 89Le / 5500rpm 81kw / 109le / 5800rpm
Maximális Nyomaték 131Nm / 2700rpm 143Nm / 4800rpm
Önsúly    
Legnagyobb sebesség    
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4060 / 1690 / 1730 mm 4060 / 1690 / 1730 mm
Fogyasztás    

 

Honda  Mobilio SPIKE
2002 - 2008
 

 

A Mobilio alapjaira építve érkezett 2002-ben. A Mobilio testvér modellje, de a fiatalabb korosztály számára kialakítva. Ezért fő célja a szabadidős tevékenységek segítése volt.  A Honda szerint a Mobilio Spike a legtakarékosabb 7 személyes autó, mely átlag 17.2km-t tesz meg 1 liter üzemanyaggal. Tágas rakodóteret is kapott, mely akár öt különböző módón variálható. Az autón két tolóajtó helyezkedik el, mely a beszállást és pakolást szolgálja könnyíteni. Az 1.5 literes VTEC motort üzemanyag takarékosságra hangolták, valamint egy 3 üzemmodot ismerő váltót kapott ( CVT fokozatmentes, 7sebességes automata, manuális váltás). A belső térnél figyeltek az újrahasznosításra, például a müanyagok olefin gyantából készültek.
 

Technikai adatok
 

  1.5 VTEC
Motor Soros 4 hengeres SOHC 16 szelepes VTEC
Kapacitás 1496
Sűrítési arány 10.4:1
Teljesítmény 81kw / 109le / 5800rpm
Maximális Nyomaték 143Nm / 4800rpm
Önsúly 1300kg
Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4110 / 1685 / 1740 mm
Fogyasztás  

 

Honda Mobilio 2. generáció
2014 - ...

 

 

A második generációs Mobilo 2014-től elérhető a vásárlók számára. Alapját a Honda Brio modell képezi, főleg Indonéziának készült ez a modell, ami olyan sikeres lett, hogy 2016-ban a Honda legtöbbet eladott modellje lett a térségben. Motorpalettát sem vitték túlzásba, két jó motorral is elérhető az autó, az egyik a benzines i-VTEC 1,5 literes 120 lóerős SOHC motor, a másik pedig a szintén 1.5 literes i-DTEC DOHC dízelmotor. Felszereltsége érdekes, mert bluetooth és 7” érintésérzékeny navis középkonzol kérhető, de légzsákból csak a két első áll rendelkezésre.  A Mobilio egy sportos kivitelben is kijött, amely az RS jelzést kapta. Ez lényegében a legjobban felszerelt darabot takarja némi optikai „kiegészítéssel”.


Technikai adatok
 

  1.5 i-VTEC 1.5 i-DTEC
Motor Soros 4 hengeres SOHC 16 szelepes i-VTEC Soros 4 hengeres DOHC 16 szelepes i-DTEC dízelmotor
Kapacitás 1497 ccm (73x89,4mm) 1498 ccm
Sűrítési arány 10.3:1  
Teljesítmény 88kw / 120Le / 6600rpm 98.6Le/3600rpm
Maximális Nyomaték 145Nm / 4600rpm 200Nm / 1750rpm
Önsúly  1131kg  1214kg
Legnagyobb sebesség  160km/h  165km/h
Gyorsulás 0-100 km / h  16s  14s
Hossz / szélesség / magasság 4368 / 1683 / 1603 mm
Fogyasztás