Honda
MOBILIO
&
MOBILIO SPIKE
Japán belpiacos 7 fős kisautók. i-DSI motorral, tolóajtóval, mely a globális kisautó platformra épült.
Honda Mobilio
2001-2008
Ez a kis mikrobusz a Hona Jazz alapjaira épült. 2001 végén érkezett Japánba, majd 2004 elején egy ráncfelvarrást kapott. Motorja a Jazz által megismert 1.5 literes i-DSI SOHC 8 szelepes dupla gyújtógyertyás erőforrás. Facelift során elérhető lett az 1.5 literes SOHC 16szelepes VTEC motor is. váltója fokozat mentes CVT.
Technikai adatok
1.5 i-DSI | 1.5 VTEC | |
Motor | Soros 4 hengeres SOHC 8 szelepes i-DSI | Soros 4 hengeres SOHC 16 szelepes VTEC |
Kapacitás | 1496 | 1496 |
Sűrítési arány | 10.8:1 | 10.4:1 |
Teljesítmény | 66kw / 89Le / 5500rpm | 81kw / 109le / 5800rpm |
Maximális Nyomaték | 131Nm / 2700rpm | 143Nm / 4800rpm |
Önsúly | ||
Legnagyobb sebesség | ||
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4060 / 1690 / 1730 mm | 4060 / 1690 / 1730 mm |
Fogyasztás |
Honda Mobilio SPIKE
2002 - 2008
A Mobilio alapjaira építve érkezett 2002-ben. A Mobilio testvér modellje, de a fiatalabb korosztály számára kialakítva. Ezért fő célja a szabadidős tevékenységek segítése volt. A Honda szerint a Mobilio Spike a legtakarékosabb 7 személyes autó, mely átlag 17.2km-t tesz meg 1 liter üzemanyaggal. Tágas rakodóteret is kapott, mely akár öt különböző módón variálható. Az autón két tolóajtó helyezkedik el, mely a beszállást és pakolást szolgálja könnyíteni. Az 1.5 literes VTEC motort üzemanyag takarékosságra hangolták, valamint egy 3 üzemmodot ismerő váltót kapott ( CVT fokozatmentes, 7sebességes automata, manuális váltás). A belső térnél figyeltek az újrahasznosításra, például a müanyagok olefin gyantából készültek.
Technikai adatok
1.5 VTEC | |
Motor | Soros 4 hengeres SOHC 16 szelepes VTEC |
Kapacitás | 1496 |
Sűrítési arány | 10.4:1 |
Teljesítmény | 81kw / 109le / 5800rpm |
Maximális Nyomaték | 143Nm / 4800rpm |
Önsúly | 1300kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4110 / 1685 / 1740 mm |
Fogyasztás |
Honda Mobilio 2. generáció
2014 - ...
A második generációs Mobilo 2014-től elérhető a vásárlók számára. Alapját a Honda Brio modell képezi, főleg Indonéziának készült ez a modell, ami olyan sikeres lett, hogy 2016-ban a Honda legtöbbet eladott modellje lett a térségben. Motorpalettát sem vitték túlzásba, két jó motorral is elérhető az autó, az egyik a benzines i-VTEC 1,5 literes 120 lóerős SOHC motor, a másik pedig a szintén 1.5 literes i-DTEC DOHC dízelmotor. Felszereltsége érdekes, mert bluetooth és 7” érintésérzékeny navis középkonzol kérhető, de légzsákból csak a két első áll rendelkezésre. A Mobilio egy sportos kivitelben is kijött, amely az RS jelzést kapta. Ez lényegében a legjobban felszerelt darabot takarja némi optikai „kiegészítéssel”.
Technikai adatok
1.5 i-VTEC | 1.5 i-DTEC | |
Motor | Soros 4 hengeres SOHC 16 szelepes i-VTEC | Soros 4 hengeres DOHC 16 szelepes i-DTEC dízelmotor |
Kapacitás | 1497 ccm (73x89,4mm) | 1498 ccm |
Sűrítési arány | 10.3:1 | |
Teljesítmény | 88kw / 120Le / 6600rpm | 98.6Le/3600rpm |
Maximális Nyomaték | 145Nm / 4600rpm | 200Nm / 1750rpm |
Önsúly | 1131kg | 1214kg |
Legnagyobb sebesség | 160km/h | 165km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | 16s | 14s |
Hossz / szélesség / magasság | 4368 / 1683 / 1603 mm | |
Fogyasztás |