Honda
N360 / N600
Az N sorozat a "kei car" kategóriában indult, az adózási törvényeknek megfelelően. A N360 a kismotoros, míg az N600 a nagyobb motoros kivitel. Exportra az N600-as modell került.
Honda N360 / N600
1967 - 1972
N360 modell.
N600 modell.
Az N360-at 1967 és 70 között gyártották, amíg nagyobb motoros N600 nevű testvérét 1972-ig. Mint írtuk, az autó szintén, egy adórendszert megkerülő konstrukció volt, mint ma Magyarországon az 1.5 liter alatti motorú autók, a kedvező biztosítási és adózási költségű autók. Az N360-as egy léghűtéses 354cc 31Lóerős motort kapott, amíg nagytestvérét az N600-at egy 599cc 36-45lóerős motorral szerelték. Az N360-as végsebessége 124 km/h és a 0-100 sprintje pedig bő 19 másodpercet tesz ki. Fogyasztása 7.78liter/100km volt egy Angliai teszt szerint. Az autó fékrendszere viszont elég gyengére sikerült, persze kategórián belül átlagosnak számított. Az autót többször frissítették így keletkeztek az altípusok: N360 1969: NII 360 1970: NIII 360). Még napfénytetővel és automata váltóval is rendelhető volt.
Az N600-at szánták export célra, és ez volt egyben az első modell melyet a Honda hivatalosan exportált az USA területére. Azokban az időkben technológiailag fejlettnek számított az autó, hiszen teljesen könnyűfém motorral szerelték, valamint a 9000 fordulat/perc sem volt kevésnek mondható. Teljesítménye 36-45 lóerő között változott. Maximális sebessége 130km/h volt. Meglepően fürge autó volt, hiszen az önsúlya mindössze 550kg volt. Első fékjei viszont ehhez már gyengék voltak, valamint hátsó felfüggesztése is laprugós megoldás volt.
Technikai adatok
N360 | N600 | |
Motor | kéthengeres, négyütemű, léghűtéses OHC | kéthengeres, négyütemű, léghűtéses OHC |
Kapacitás | 354cc | 599cc |
Sűrítési arány | 8.5:1 | 8.5:1 |
Teljesítmény | 31Le/8500rpm | 42le/6600rpm |
Maximális Nyomaték | 51Nm | |
Önsúly | 475kg | 550kg |
Legnagyobb sebesség | 115km/h | 130km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 2995 / 1295 / 1345 mm | 3100 / 1295 / 1325 mm |
Fogyasztás | 3.6l | 6.5l |