Honda
N360 / N600

Az N sorozat a "kei car" kategóriában indult, az adózási törvényeknek megfelelően. A N360 a kismotoros, míg az N600 a nagyobb motoros kivitel. Exportra az N600-as modell került.

 

Honda N360 / N600
1967 - 1972

N360 modell.

 

N600 modell.


 

Az N360-at 1967 és 70 között gyártották, amíg nagyobb motoros N600 nevű testvérét 1972-ig. Mint írtuk, az autó szintén, egy adórendszert megkerülő konstrukció volt, mint ma Magyarországon az 1.5 liter alatti motorú autók, a kedvező biztosítási és adózási költségű autók. Az N360-as egy léghűtéses 354cc 31Lóerős motort kapott, amíg nagytestvérét az N600-at egy 599cc 36-45lóerős motorral szerelték. Az N360-as végsebessége 124 km/h és a 0-100 sprintje pedig bő 19 másodpercet tesz ki. Fogyasztása 7.78liter/100km volt egy Angliai teszt szerint. Az autó fékrendszere viszont elég gyengére sikerült, persze kategórián belül átlagosnak számított. Az autót többször frissítették így keletkeztek az altípusok: N360 1969: NII 360 1970: NIII 360). Még napfénytetővel és automata váltóval is rendelhető volt.
Az N600-at szánták export célra, és ez volt egyben az első modell melyet a Honda hivatalosan exportált az USA területére. Azokban az időkben technológiailag fejlettnek számított az autó, hiszen teljesen könnyűfém motorral szerelték, valamint a 9000 fordulat/perc sem volt kevésnek mondható. Teljesítménye 36-45 lóerő között változott. Maximális sebessége 130km/h volt. Meglepően fürge autó volt, hiszen az önsúlya mindössze 550kg volt. Első fékjei viszont ehhez már gyengék voltak, valamint hátsó felfüggesztése is laprugós megoldás volt.
 


Technikai adatok
 

  N360 N600
Motor kéthengeres, négyütemű, léghűtéses OHC kéthengeres, négyütemű, léghűtéses OHC
Kapacitás 354cc 599cc
Sűrítési arány 8.5:1 8.5:1
Teljesítmény 31Le/8500rpm 42le/6600rpm
Maximális Nyomaték   51Nm
Önsúly 475kg 550kg
Legnagyobb sebesség 115km/h 130km/h
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 2995 / 1295 / 1345 mm 3100 / 1295 / 1325 mm
Fogyasztás 3.6l 6.5l