Honda
Odyssey

Az igazi JDM csapatszállító. Nálunk soha nem forgalmazott, de mégis kedvelt típus más országokban.



Honda Odyssey
1. generáció 1994 - 1999

 

 

Az ötlet az autó megalkotására a 90-es évek elején Japánban merült fel, a gazdasági válság kapcsán, hogy kisméretű családi autót alkossanak. A válság miatt az adószabályokkal is foglalkoztak, így figyeltek a méretekre, hogy elkerüljék a 25%-os adó fizetését. 1990-ben a 20 fős tervezőcsapat élén Kunimichi Odagaki-val, a Honda kutatási és fejlesztési központjának főmérnökével elindultak Amerikába, hogy felmérjék az ottani igényeket. Ekkor vették fontolóra a V6-os erőforrásokat. Tovább dolgoztak a kisbusz tervein, többek közt kieszelték a harmadik sor dönthetőségét, és a minimális belső magasságot 1.2 méterben állapították meg. 1991 áprilisában, endedélyt kaptak a project megvalósítására, azaz prototípus létrehozására. 1994 október 20.-án megindult a gyártás, és el is nyerte az év autója címet Japánban. 1997-es évre, majdnem többet adtak el, mint a Civic-ből, konkrétan több mint 300 000 db-ot (!!!). Akkori autós magazinokban a megbízhatóságát az összes modell fölé emelték. Japánban összkerékhajtással is kapható volt. (4wd) Valamint kétzónás klíma, napfénytető is szerepelt a Japán listán.

 

Technikai adatok
 

  2.2 2.3 3.0
Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes Soros 4 hengeres 16 szelepes VTEC motor V6 24 szelepes DOHC VTEC motor
Kapacitás 1985cc 2300cc 3000cc
Sűrítési arány      
Teljesítmény     149Kw / 200Le
Maximális Nyomaték      
Önsúly 1970Kg 2000Kg 2030Kg
Legnagyobb sebesség      
Gyorsulás 0-100 km / h      
Hossz / szélesség / magasság 4780 / 1800 / 1640 mm 4780 / 1800 / 1640 mm 4780 / 1800 / 1640 mm
       
Csomagtartó      
Gyári gumiabroncsok      

 

Honda Odyssey
2. generáció 1999 - 2004

  Japán



Amerika

 

A második generáció külön vonalon indult el Amerikában és Japánban egyaránt. Az amerikai modell még nagyobb lett, és jobban hasonlított a chryler modellekre, az ottani piaci igényeknek megfelelően. Reklámjaiban sokat idéztek a 2001es Space Odyssey (Űr Odüsszeia) filmből. Motorja 210 lóerős V6-os lett kizárolag 3.5 literes változatban, a régebbi sor4 motorokkal. Két tolóajtóval szerelték fel, és síkba dönthető hátsó üléssorral. Eleinte VHS késöbb DVD lejátszós szórakoztató berendezések is bekerültek. Japán piacon szintén növelték az autó méretét. Formailag az előző generációhoz sokban hasonlított. Kapott Honda S-matic (tiptronic) automata váltót is, továbbra is 2 és 4 kerék meghajtással is elérhtő maradt. Belsőt teljesen felfrissítették, váltó a középkonzolra került. Kiadtak Japánban egy sportos "absolut" változatot is, mely sportos keményített futóművet, 17" kerekeket  kapott. 2003-ban egy enyhe modelfrissítést kapott, ami leginkább a hűtőmaszkot érintette, valamint víztiszta lámpákat kapott elől és  hátul.

Technikai adatok
 

  2.3 3.5
Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes VTEC motor V6 24 szelepes DOHC VTEC motor
Kapacitás 2300cc 3471cc
Sűrítési arány   10:1
Teljesítmény   157Kw / 210Le
Maximális Nyomaték   311Nm/4300rpm
Önsúly 2040Kg 1955kg
Legnagyobb sebesség   205km/h
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4780 / 1800 / 1640 mm Amerika:
5110/1920/1770 mm
     
Csomagtartó   1079liter
Gyári gumiabroncsok   225/60r16

 

Honda Odyssey
3. generáció 2004 - 2008

  Japán



Amerika

 

A harmadik generáció is eltérő formavilággal rendelkezik, bár az Amerikai modell megtartotta a külső méreteket, csupán a szélessége növekedett meg. Tartalmazott már elektronikus menetstabilizátort is. Kényelmi extrák közé sorolható még, az automatikus hátsó ablakokat árnyékoló roló, valamint 60/40 arányban dönthető hátsó üléssor.  A motor továbbra is 3.5 literes V6-os erőforrás, de most már 255 lóerős teljesítményre volt képes. Amerikában ez a modell jelenleg is kapható, és negyedik generációt még csak tervezik, előre láthatólag 2011-es megjelenéssel.
Másként történt a Japán vonalon. Teljes mértékben újratervezték a harmadik generációt, hisz az előző még mindig a 95-ös platformra épült. 2003 végén mutatták be, de leginkább 2004-től volt kapható. Felépítménye továbbra is 5 ajtós maradt, de kinézete sokkal inkább autó jellegű lett, sőt mondhatni hatalmas rajongótáborra tett szert az igazán sportos formával. Sokan az egyik legszebb Honda típusként tartják számon. Japánban megjelent a 2.5 literes 160lóerős K20A i-VTEC motor is, melyet a CR-V és Accord is hasznát. Az összkerekes változat csak automata váltóval volt kapható, amíg a kétkerékmeghajtású CVT fokozatmentes váltóval is kapható volt. V6os motor kiesett a kínálatból, helyére érkezett a K24A motor sportos változata mely 200lóerős volt, és és csak automata váltóval volt elérhető 2 és 4 kerék meghajtással. Akkora siker lett ez a modell, hogy Ausztráliában az Odyssey érte el minden idők legjobb értékesítését a 2005-ös évben.
 

Technikai adatok
 

  3.5 2.4 2.4
Motor V6 24 szelepes DOHC VTEC motor Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor
Kapacitás 3471cc 2400cc 2400cc
Sűrítési arány 10:1    
Teljesítmény 255Le/5750rpm 118kw/160le 147Kw / 200Le
Maximális Nyomaték 339Nm/5000rpm    
Önsúly 2030Kg   2080Kg
Legnagyobb sebesség      
Gyorsulás 0-100 km / h      
Hossz / szélesség / magasság Amerika:
5133/1958/1778 mm
4780/1829/1800mm 4780/1829/1800mm
       
Csomagtartó      
Gyári gumiabroncsok 235/65R16    

 

Honda Odyssey
4. generáció 2008 - 2013 (japán)
4. generáció 2011 - 2017 (USA)

Japán



Amerika


 

 Japán

A negyedik generáció csak Japánban mutatkozott be Motorja K24A8 DOHC i-VTEC. Két teljesítménnyel volt kapható, mivel a gyengébb 173 lóerős változatban csak a szívó oldal volt i-VTEC, a 206 Le változatban mindkét tengely. Váltókat illetően az 5 sebességes automata és a fokozatmentes CVT volt elérhető. Ez a változat ausztráliában a legnépszerűbb minivan volt a magán vásárlók között.

 

Technikai adatok
 

  2.4
Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor
Kapacitás 2354cc
Sűrítési arány 9.7:1
Teljesítmény 124kw/166Le/6000rpm
Maximális Nyomaték 200Nm/4000rpm
Önsúly 2040Kg
Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4878 / 1800 / 1550 mm
   
Csomagtartó  
Gyári gumiabroncsok  

 

 

USA

A negyedik generációs Odyssey 2010-es Chichago-i autóshow keretein belül mutatkozot be és nyűgözte le a közönséget a szélesebb karosszériával az alacsonyabb tetővonallal. Ennél a modellnél is, mint ebben az időben a legtöbb esetében a Honda igen magas arányban használt (autó súlyának több mint 59%) magas szakítószilárdságú fémeket 390 - 1500Mpa közötti értékben. A felszereltsége igazán pazar, példaként említendő a 12 hangszórós 650W teljesítményű hangrendszer, a hangvezérelt GPS navigáció beépített merevlemezzel,  HDMI bemenettel, DVD lejátszóval, illetve az autóba épített hűtő. Világításrol HID xenon gondoskodik a legkisebb kerék amivel pedig árulták, az is 17" volt. Váltója automata 2013-ig 5 majd később 6 sebességes. Motorja 3.5literes V6-os J35Z8, 248 lóerővel és 340Nm nyomatékkal.

Technikai adatok
 

  3.5 V6
Motor 6 hengeres 24 szelepes SOHC i-VTEC motor
Kapacitás 3471 ccm
Sűrítési arány 10,5:1
Teljesítmény 185kw/248Le/5700rpm
Maximális Nyomaték 340Nm/4800rpm
Önsúly 1967kg
Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 5154 / 2012 / 1737 mm
   
Csomagtartó  1087 liter
Gyári gumiabroncsok  

 

 

 

Honda Odyssey
5. generáció 2013 - ... (japán)
5. generáció 2017 - ... (USA)

Japán



Amerika


 

 Japán

Az ötödik generáció ismét a K24 DOHC i-VTEC motort kapta (K24W) de már direkt befecskendezéssel, az "earth dreams" verziót. Ez a motor képes volt a 14km/liter fogyasztásra, ami egy ekkora autónál nem rossz, főlegaz egyetlen elérhető CVT automata váltóval. Bemutatása 2013 Októberében történt és az értékesítés már Novemberben elkezdődött. Az új design mellett érdemes megmelíteni az olyan megoldásokat, minthogy mindkét tolóajtó elektromos mozgatású lett az autón (ami egyébként japánban hatalmas divat, szóval inkább a piachoz alkalmazkodás volt ez). Két varriáció volt az ülések számára, 7 illetve 8 személyes kivitelben. Ez a generáció több piacon is a Honda Elysion modellt váltotta fel, ám a kínai piacon pont alapjául szolgál az újabb Elysionnak másik fronttal. A facelift során 2017-ben egy tucatnyi biztonsági berendezést is hozzáadtak, mint a sávtartó, adaptív tempomat, valamit egyéb aktív ütközés elkerülő rendszert (Honda sense).

 

Technikai adatok
 

  2.4
Motor Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor
Kapacitás 2356 ccm
Sűrítési arány 10.1:1
Teljesítmény 130kw/174Le/6200rpm
Maximális Nyomaték 225Nm/4000rpm
Önsúly 2040Kg
Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4830 / 1820 / 1685 mm
   
Csomagtartó  
Gyári gumiabroncsok  

 

 

USA

Az ötödik generációs Odyssey 2017-ben mutatkozott be az Észak-Amerikai autó kiéllításon. A gyártás Alabamában történik és a Honda első olyan modellje mely a 10 sebességes automatával is elérhető (meg a régebbi 9 sebességes ZF 9HP váltóval is. Az autó hosszab, magasabb és némileg picit keskenyebb lett mint elődje. A Honda nagy figyelmet fektett arra, hogy a karosszéria merevségét tovább növelje, konkrétan +44%-ot sikerült elérni azzal, hogy ultra nagy szakítószilárdságú anyagokat használtak a gyártás során. Sőt, ezzel még az autó súlyát is sikerült csökkenteni az elődjéhez képest 34 kilóval. Természetes a biztonsági arzenált tovább növeli a Honda Sense aktív biztonsági csomagja, mely adaptív sávtartó tempomattól kezdve a gyalosog figyelő rendszeren át mindent tartalmaz.

 

Technikai adatok
 

  3.5 V6
Motor 6 hengeres 24 szelepes SOHC i-VTEC motor
Kapacitás 3471 ccm (89x93mm)
Sűrítési arány 11,5:1
Teljesítmény 209kw/280Le/6000rpm
Maximális Nyomaték 355Nm/4700rpm
Önsúly 1975 (9AT) 2070kg (10AT)
Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 5161 / 1994 / 1735 mm
   
Csomagtartó  929 liter
Gyári gumiabroncsok  235/60R18, 235/55R19