Honda
Odyssey
Az igazi JDM csapatszállító. Nálunk soha nem forgalmazott, de mégis kedvelt típus más országokban.
Honda Odyssey
1. generáció 1994 - 1999
Az ötlet az autó megalkotására a 90-es évek elején Japánban merült fel, a gazdasági válság kapcsán, hogy kisméretű családi autót alkossanak. A válság miatt az adószabályokkal is foglalkoztak, így figyeltek a méretekre, hogy elkerüljék a 25%-os adó fizetését. 1990-ben a 20 fős tervezőcsapat élén Kunimichi Odagaki-val, a Honda kutatási és fejlesztési központjának főmérnökével elindultak Amerikába, hogy felmérjék az ottani igényeket. Ekkor vették fontolóra a V6-os erőforrásokat. Tovább dolgoztak a kisbusz tervein, többek közt kieszelték a harmadik sor dönthetőségét, és a minimális belső magasságot 1.2 méterben állapították meg. 1991 áprilisában, endedélyt kaptak a project megvalósítására, azaz prototípus létrehozására. 1994 október 20.-án megindult a gyártás, és el is nyerte az év autója címet Japánban. 1997-es évre, majdnem többet adtak el, mint a Civic-ből, konkrétan több mint 300 000 db-ot (!!!). Akkori autós magazinokban a megbízhatóságát az összes modell fölé emelték. Japánban összkerékhajtással is kapható volt. (4wd) Valamint kétzónás klíma, napfénytető is szerepelt a Japán listán.
Technikai adatok
2.2 | 2.3 | 3.0 | |
Motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes | Soros 4 hengeres 16 szelepes VTEC motor | V6 24 szelepes DOHC VTEC motor |
Kapacitás | 1985cc | 2300cc | 3000cc |
Sűrítési arány | |||
Teljesítmény | 149Kw / 200Le | ||
Maximális Nyomaték | |||
Önsúly | 1970Kg | 2000Kg | 2030Kg |
Legnagyobb sebesség | |||
Gyorsulás 0-100 km / h | |||
Hossz / szélesség / magasság | 4780 / 1800 / 1640 mm | 4780 / 1800 / 1640 mm | 4780 / 1800 / 1640 mm |
Csomagtartó | |||
Gyári gumiabroncsok |
Honda Odyssey
2. generáció 1999 - 2004
Japán
Amerika
A második generáció külön vonalon indult el Amerikában és Japánban egyaránt. Az amerikai modell még nagyobb lett, és jobban hasonlított a chryler modellekre, az ottani piaci igényeknek megfelelően. Reklámjaiban sokat idéztek a 2001es Space Odyssey (Űr Odüsszeia) filmből. Motorja 210 lóerős V6-os lett kizárolag 3.5 literes változatban, a régebbi sor4 motorokkal. Két tolóajtóval szerelték fel, és síkba dönthető hátsó üléssorral. Eleinte VHS késöbb DVD lejátszós szórakoztató berendezések is bekerültek. Japán piacon szintén növelték az autó méretét. Formailag az előző generációhoz sokban hasonlított. Kapott Honda S-matic (tiptronic) automata váltót is, továbbra is 2 és 4 kerék meghajtással is elérhtő maradt. Belsőt teljesen felfrissítették, váltó a középkonzolra került. Kiadtak Japánban egy sportos "absolut" változatot is, mely sportos keményített futóművet, 17" kerekeket kapott. 2003-ban egy enyhe modelfrissítést kapott, ami leginkább a hűtőmaszkot érintette, valamint víztiszta lámpákat kapott elől és hátul.
Technikai adatok
2.3 | 3.5 | |
Motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes VTEC motor | V6 24 szelepes DOHC VTEC motor |
Kapacitás | 2300cc | 3471cc |
Sűrítési arány | 10:1 | |
Teljesítmény | 157Kw / 210Le | |
Maximális Nyomaték | 311Nm/4300rpm | |
Önsúly | 2040Kg | 1955kg |
Legnagyobb sebesség | 205km/h | |
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4780 / 1800 / 1640 mm | Amerika: 5110/1920/1770 mm |
Csomagtartó | 1079liter | |
Gyári gumiabroncsok | 225/60r16 |
Honda Odyssey
3. generáció 2004 - 2008
Japán
Amerika
A harmadik generáció is eltérő formavilággal rendelkezik, bár az Amerikai modell megtartotta a külső méreteket, csupán a szélessége növekedett meg. Tartalmazott már elektronikus menetstabilizátort is. Kényelmi extrák közé sorolható még, az automatikus hátsó ablakokat árnyékoló roló, valamint 60/40 arányban dönthető hátsó üléssor. A motor továbbra is 3.5 literes V6-os erőforrás, de most már 255 lóerős teljesítményre volt képes. Amerikában ez a modell jelenleg is kapható, és negyedik generációt még csak tervezik, előre láthatólag 2011-es megjelenéssel.
Másként történt a Japán vonalon. Teljes mértékben újratervezték a harmadik generációt, hisz az előző még mindig a 95-ös platformra épült. 2003 végén mutatták be, de leginkább 2004-től volt kapható. Felépítménye továbbra is 5 ajtós maradt, de kinézete sokkal inkább autó jellegű lett, sőt mondhatni hatalmas rajongótáborra tett szert az igazán sportos formával. Sokan az egyik legszebb Honda típusként tartják számon. Japánban megjelent a 2.5 literes 160lóerős K20A i-VTEC motor is, melyet a CR-V és Accord is hasznát. Az összkerekes változat csak automata váltóval volt kapható, amíg a kétkerékmeghajtású CVT fokozatmentes váltóval is kapható volt. V6os motor kiesett a kínálatból, helyére érkezett a K24A motor sportos változata mely 200lóerős volt, és és csak automata váltóval volt elérhető 2 és 4 kerék meghajtással. Akkora siker lett ez a modell, hogy Ausztráliában az Odyssey érte el minden idők legjobb értékesítését a 2005-ös évben.
Technikai adatok
3.5 | 2.4 | 2.4 | |
Motor | V6 24 szelepes DOHC VTEC motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor |
Kapacitás | 3471cc | 2400cc | 2400cc |
Sűrítési arány | 10:1 | ||
Teljesítmény | 255Le/5750rpm | 118kw/160le | 147Kw / 200Le |
Maximális Nyomaték | 339Nm/5000rpm | ||
Önsúly | 2030Kg | 2080Kg | |
Legnagyobb sebesség | |||
Gyorsulás 0-100 km / h | |||
Hossz / szélesség / magasság | Amerika: 5133/1958/1778 mm |
4780/1829/1800mm | 4780/1829/1800mm |
Csomagtartó | |||
Gyári gumiabroncsok | 235/65R16 |
Honda Odyssey
4. generáció 2008 - 2013 (japán)
4. generáció 2011 - 2017 (USA)
Japán
Amerika
A negyedik generáció csak Japánban mutatkozott be Motorja K24A8 DOHC i-VTEC. Két teljesítménnyel volt kapható, mivel a gyengébb 173 lóerős változatban csak a szívó oldal volt i-VTEC, a 206 Le változatban mindkét tengely. Váltókat illetően az 5 sebességes automata és a fokozatmentes CVT volt elérhető. Ez a változat ausztráliában a legnépszerűbb minivan volt a magán vásárlók között.
Technikai adatok
2.4 | |
Motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor |
Kapacitás | 2354cc |
Sűrítési arány | 9.7:1 |
Teljesítmény | 124kw/166Le/6000rpm |
Maximális Nyomaték | 200Nm/4000rpm |
Önsúly | 2040Kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4878 / 1800 / 1550 mm |
Csomagtartó | |
Gyári gumiabroncsok |
A negyedik generációs Odyssey 2010-es Chichago-i autóshow keretein belül mutatkozot be és nyűgözte le a közönséget a szélesebb karosszériával az alacsonyabb tetővonallal. Ennél a modellnél is, mint ebben az időben a legtöbb esetében a Honda igen magas arányban használt (autó súlyának több mint 59%) magas szakítószilárdságú fémeket 390 - 1500Mpa közötti értékben. A felszereltsége igazán pazar, példaként említendő a 12 hangszórós 650W teljesítményű hangrendszer, a hangvezérelt GPS navigáció beépített merevlemezzel, HDMI bemenettel, DVD lejátszóval, illetve az autóba épített hűtő. Világításrol HID xenon gondoskodik a legkisebb kerék amivel pedig árulták, az is 17" volt. Váltója automata 2013-ig 5 majd később 6 sebességes. Motorja 3.5literes V6-os J35Z8, 248 lóerővel és 340Nm nyomatékkal.
Technikai adatok
3.5 V6 | |
Motor | 6 hengeres 24 szelepes SOHC i-VTEC motor |
Kapacitás | 3471 ccm |
Sűrítési arány | 10,5:1 |
Teljesítmény | 185kw/248Le/5700rpm |
Maximális Nyomaték | 340Nm/4800rpm |
Önsúly | 1967kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 5154 / 2012 / 1737 mm |
Csomagtartó | 1087 liter |
Gyári gumiabroncsok |
Honda Odyssey
5. generáció 2013 - ... (japán)
5. generáció 2017 - ... (USA)
Japán
Amerika
Az ötödik generáció ismét a K24 DOHC i-VTEC motort kapta (K24W) de már direkt befecskendezéssel, az "earth dreams" verziót. Ez a motor képes volt a 14km/liter fogyasztásra, ami egy ekkora autónál nem rossz, főlegaz egyetlen elérhető CVT automata váltóval. Bemutatása 2013 Októberében történt és az értékesítés már Novemberben elkezdődött. Az új design mellett érdemes megmelíteni az olyan megoldásokat, minthogy mindkét tolóajtó elektromos mozgatású lett az autón (ami egyébként japánban hatalmas divat, szóval inkább a piachoz alkalmazkodás volt ez). Két varriáció volt az ülések számára, 7 illetve 8 személyes kivitelben. Ez a generáció több piacon is a Honda Elysion modellt váltotta fel, ám a kínai piacon pont alapjául szolgál az újabb Elysionnak másik fronttal. A facelift során 2017-ben egy tucatnyi biztonsági berendezést is hozzáadtak, mint a sávtartó, adaptív tempomat, valamit egyéb aktív ütközés elkerülő rendszert (Honda sense).
Technikai adatok
2.4 | |
Motor | Soros 4 hengeres 16 szelepes DOHC i-VTEC motor |
Kapacitás | 2356 ccm |
Sűrítési arány | 10.1:1 |
Teljesítmény | 130kw/174Le/6200rpm |
Maximális Nyomaték | 225Nm/4000rpm |
Önsúly | 2040Kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4830 / 1820 / 1685 mm |
Csomagtartó | |
Gyári gumiabroncsok |
Az ötödik generációs Odyssey 2017-ben mutatkozott be az Észak-Amerikai autó kiéllításon. A gyártás Alabamában történik és a Honda első olyan modellje mely a 10 sebességes automatával is elérhető (meg a régebbi 9 sebességes ZF 9HP váltóval is. Az autó hosszab, magasabb és némileg picit keskenyebb lett mint elődje. A Honda nagy figyelmet fektett arra, hogy a karosszéria merevségét tovább növelje, konkrétan +44%-ot sikerült elérni azzal, hogy ultra nagy szakítószilárdságú anyagokat használtak a gyártás során. Sőt, ezzel még az autó súlyát is sikerült csökkenteni az elődjéhez képest 34 kilóval. Természetes a biztonsági arzenált tovább növeli a Honda Sense aktív biztonsági csomagja, mely adaptív sávtartó tempomattól kezdve a gyalosog figyelő rendszeren át mindent tartalmaz.
Technikai adatok
3.5 V6 | |
Motor | 6 hengeres 24 szelepes SOHC i-VTEC motor |
Kapacitás | 3471 ccm (89x93mm) |
Sűrítési arány | 11,5:1 |
Teljesítmény | 209kw/280Le/6000rpm |
Maximális Nyomaték | 355Nm/4700rpm |
Önsúly | 1975 (9AT) 2070kg (10AT) |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 5161 / 1994 / 1735 mm |
Csomagtartó | 929 liter |
Gyári gumiabroncsok | 235/60R18, 235/55R19 |