Honda

A mindig is egyedi formával rendelkező, rengeteg technikai újdonságot tartalmazó Honda coupe. Példának okáért a 4 kerék kormányzást is ehhez a modellhez fejlesztették.



Honda Prelude
1. generáció 1978 - 1983

 

 

Az első generációs Honda Prelude a második generációs Civic alapjaira épült, képeken a hasonlóság látható is. Elindította azt a sorozatot, mert sokáig a Honda zászlóshajója volt a sportkupé piacon, az NSX megérkezéséig. Hajtásláncot az Accordtól örökölte. A karosszéria a klasszikus alacsony, és széles coupe formát követi. Az igazi jó eladási számokat viszont nem hazájában Japánban érte el, hanem külföldön, több mint 313 000 db kelt el belőle a gyártás 4 éve alatt. A Prelude a Civic és Accord szerkezetével ellentétesen, az alváz egybeöntésével sokkal nagyobb torziós merevséget ért el. Az első felfüggesztés McPherson rendszerű volt, amíg a hátsó a Lotus által tervezett "chapman strut" rendszerű volt. Ezzel is próbálták az elsőkerékhajtású autókra jellemző alulkormányozottságot, valamint a hátsó megcsúszást. Motorválaszték egy darabból tevődött össze, ez pedig az Accord-ból ismert 1.6literes CVCC motor volt.


Technikai adatok
 

  1.6
Motor Soros 4 hengeres SOHC 8 szelepes motor
Kapacitás 1590cc
Sűrítési arány 8.4:1
Teljesítmény 59kw / 80Le / 5300rpm
Maximális Nyomaték 126Nm / 3500rpm
Önsúly 920Kg
Legnagyobb sebesség 162Km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 13.8s
Hossz / szélesség / magasság 4090 / 1635 / 1295 mm
Gyári abroncsok 175/70R13

 

Honda Prelude
2. generáció 1983 - 1987

 

 

A második generáció 1983-ban mutatkozott be, eleinte csak egy 1.8 literes 12 szelepes dupla karburátoros motorral, mely 110 lóerőt teljesített, majd megjelent egy 2 literes DOHC 16 szelepes PGM-FI modellel, mely Európába csak 86 után érkezett. Érdekesség, hogy ameddig a Japán belpiacos (JDM) B20A motor 160 lóerő teljesítményű volt, addig az Európai B20A1 társa csupán 137 lóerőt teljesített. Ez volt az első prelude generáció ahol megjelent a pop-up, azaz a felnyíló fényszoró. A kétliteres motor érkeztével enyhe modellfrissítés érkezett, mivel a motorháztetőt át kellet alakítani, mert nem fért el a régi erőforrás helyén, valamint színre fújt lett minden lökhárító, és hátsó lámpák is módosultak. Maga korában nagyon fürge autónak számított kis súlya (1025kg) és nagy teljesítményének(kétliteres motorral) köszönhetően. Kabrióként is árulták.


Technikai adatok
 

  1.8 2.0
Motor 4 hengeres SOHC 12 szelepes dupla karburátors 4 hengeres DOHC 16 szelepes PGM-FI
Kapacitás 1817cc 1944cc
Sűrítési arány 9.5:1 9.5:1
Teljesítmény 77Kw / 105Le / 5500rpm 101Kw / 137Le / 6000rpm
Maximális Nyomaték 152Nm / 4000rpm 170Nm / 5000rpm
Önsúly 1016kg 1060kg
Legnagyobb sebesség 181km/h 202km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 10.2s 8.3s
Hossz / szélesség / magasság 4295 / 1690 / 1295 mm 4295 / 1690 / 1295 mm
Csomagtartó 315liter 315liter
Gyári gumiabroncsok 185/70R13 195/560R14

 

 

Honda Prelude
3. generáció 1987 - 1992

 

 

A harmadik generációs Prelude a nagy klasszikus, utoljára szerepel a felnyíló első lámpákkal. Kabrióként is megvásárolható volt. Motorjai 2 literesek voltak, azonban teljesítményük és felépítésük is eltért. Az egyik motor 12 szelepes 109 lóerős, a másik pedig 16 szelepes DOHC 140 lóerős volt. Tervezésekor figyelembe vették, hogy akkor ez legyen a világ legalacsonyabb motorháztető vonalú autója, ezzel is javítva a kilátáson, valamint az üzemanyag felhasználáson is. Belső térből való körbetekinthetősége 326 fokos volt, ebből adódóan sokan "baby nsx"-nek becézték, nem beszélve a sok egyezésről, mint például a hátsó lámpák kialakítása is az NSX-et idézte. Fontos megjegyezni, hogy a harmadik generációs Prelude volt az első olyan autó mely 4WS azaz négykerék- kormányzással volt felszerelve. A 4WS-nek köszönhetően 1988-ban egy szlalom versenyen elverte az összes Lamborghinit, Ferrarit,  és Porschét.

Japánban Prelude NIX ként DOHC motorrral volt kapható. Itt lényegi különbség még, hogy nem felnyíló lámpát, hanem az Accord jellegű csík lámpát kapta meg:

Prelude INX (JDM)

Technikai adatok
 

  2.0 2.0
Motor 4 hengeres SOHC 12 szelepes Karburátoros 4 hengeres DOHC 16 szelepes PGM-FI
Kapacitás 1944cc 1958cc
Sűrítési arány 9.1:1 9.4:1
Teljesítmény 80kw / 109Le / 5800rpm 103kw / 140Le / 6000rpm
Maximális Nyomaték 154Nm / 4000rpm 175Nm / 4500rpm
Önsúly 1110kg 1155kg
Legnagyobb sebesség 183km/h 205km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 10.4s 8.6s
Hossz / szélesség / magasság 4460 / 1695 / 1295 mm 4460 / 1695 / 1295 mm
Gyári gumiabroncsok 185/70R13 195/60R14

 

 

Honda Prelude
4. generáció 1992 - 1996

 

 

A Sportosság és a dinamizmus jellemzi külsejét, és motorkínálatát is a negyedik generációnak. A 133 lóerős felfrissített 16 szeleps SOHC motor mellett VTEC rendszerű motor is megjelent a kinálatban, a 2.2VTi, egy 185 lóerős motorral. Ezen kivül a 2.3 literes 160 lóerős motor is a kínálat részét képezte, ám híres hibája (elég hamar csapágy problémák lépnek fel) miatt még 96 előtt kivonták a gyártásból. Érdekes, hogy értékesítése nem sikerült olyan jól mint az előző generációé. A felnyíló fényszórókat teljes egészében száműzték, helyettük elegáns csíklámpák került beépítésre. Minden VTEC és SE modell kapott bőr belsőt. A műszerfal igen nagy különlegessége volt ennek a generációnak, hiszen a teljes első konzolt végigérte, a Japán modellekben ezt plazma világítású számlapokkal fokozták, aminek következtében, csak a gyújtás ráadása után jelent meg a műszerfali információk. Japánban még kapható volt a műszerfalba épített TV készülék is. Az autó súlyeloszlása példás: elöl 58% hátul 42%.

Technikai adatok

  2.0 2.3 2.2 VTEC
Motor 4 hengeres soros motor, SOHC , 16 szelepes 4 hengeres soros motor, DOHC , 16 szelepes, dupla vezérműtengely 4 hengeres soros motor, DOHC , VTEC , 16 szelepes , dupla vezérműtengely
A motor típusa F20A H23A H22A
Kapacitás 1997ccm 2259cc 2157ccm
Sűrítési arány 9.5:1 9.8:1 10.0:1
Teljesítmény 133le / 98 kw / 5300rpm 160le / 118kw / 5800rpm 185le / 136kw  / 6800rpm
max . Nyomaték 179Nm / 5000rpm 209Nm / 4500rpm 212Nm / 5300rpm
Tára 1220 kg 1250 kg 1305 kg
Legnagyobb sebesség 201 km/h 217 km/h 228 km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 9,2 sec 7,7s 7,5s
Hossz / szélesség / magasság 4440 mm / 1765 mm / 1290 mm
Gyári  gumiabroncsok 195/65 R14 89 H 205/55 R15 87 V
Fogyasztás ( 90/120/város / vegyes )  l/100 km 6,6 / 8,3 / 10,8 / 8,6 6,8 / 8,6 / 11,0 / 8,8 6,9 / 8,6 / 10,9 / 8,8

 

 

Honda Prelude
5. generáció 1997 - 2001

 

 

Az ötödik és egyben utolsó Prelude generáció. Súlyeloszlása 63/37% ! Gyárilag már 16" könnyűfém kerekekkel érkezett. Jellegzetes első lámpája a mai napig könnyen megkülönböztethetővé teszi az autók sokasága közt. Motorkínálata 3 darabból áll, bár nálunk csak kettőt forgalmaztak a 2 literes SOHC-t és a 2.2 literes VTi-t. Európa más országaiban a 220 lóerős Type-S is a szalonokba került. Lámpáival a múlt generációk felnyíló lámpáit szerette volna megidézni. Továbbra is elérhető a 4 kerék kormányzás, mint rendelhető opcio. 2000-ben a 2.2 literes DOHC motort továbbfejlesztették, igy 185 lóerő helyett 200lóerő lett a teljesítménye.
 


JDM SiR



Technikai adatok
 

  2.0 2.2 VTEC
Motor 4 hengeres soros motor, SOHC , 16 szelepes 4 hengeres soros motor, DOHC , VTEC , 16 szelepes, dupla vezérműtengely
A motor típusa F20A H22A
Kapacitás 1997ccm 2157ccm
Sűrítési arány 9.5:1 10.0:1
Teljesítmény 133le / 98 kw / 5300rpm 185le / 136kw  / 6800rpm
2000 után: 147kw / 200Le / 7000rpm
max . Nyomaték 179Nm / 5000rpm 206Nm / 5300rpm
Tára 1290 kg 1355 kg
Legnagyobb sebesség 201 km/h 228 km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 9,2s 7.5s
Hossz / szélesség / magasság 4545 mm / 1750 mm / 1315 mm
Gyári  gumiabroncsok 205/50 R16 87 V
Fogyasztás ( 90/120/város / vegyes )  l/100 km 6,5 / 8,3 / 10,6 / 8,5 6,9 / 8,6 / 10,8 / 8,8