Honda
S500 - S600 - S800

A XX. század második felének üde színfoltja ezek a kis roadsterek, melyek a típusmegjelöléssel azonos löktérfogatú motorral száguldoztak.

 

Honda S500
1963 - 64

 

 

A Honda második autója a T360 kisteher után. 1963-ban igen korszerűnek bizonyult a motorja, melyet a motorkerékpár gyártásból tanult tapasztalataikkal fejlesztettek ki. Dupla vezérműtengelyes és 4 karburátoros motorok voltak ezek, és 9500as fordulatszámig pörgethetők.  A sorozatgyártásba kerülő darab 531cc löktérfogatú volt és 44lóerőt teljesített 8000-es fordulaton.

 

Honda S600
1964 - 66

 

 

1964 márciusában megjelent az S600 modell mely sokban hasonlított elődjére, ám nagyobb szerepet kaptak a lámpák és rácsok. Motorja szintén duplavezérműtengelyes (DOHC) vízhűtéses négyhengeres soros 4 karburátors benzinmotor. Hengerűrtartalma 606cc. Ezzel az erőforrással elérték az 57 lóerős teljesítményt 8500-as fordulaton, illetve a 145km/h végsebességet. Ez volt az első igazán nagy tömegek számára forgalmazott autó a Honda kínálatában. S500al ellentétben ez már balkormányos kivitelben is készűlt. Létezett egy SM600 modell is mely speciális szineket takart, rádiót, szivargyújtót, fűtést, jobban kipárnázott üléseket.
 

 

Honda S800
1966 - 1970

 

 

Az S800 as model 1965-ben a Tokyo Motor Show kereteiben mutatkozott be, mint a Honda roadster. Ez volt a cég image autója. Coupe és roadster kivitelben is kapható volt. A 791 cc löktérfogatú 70 lóerős (/8000rpm) motorral akár 160 km/h sebességre is képes volt. 1967-ben a leggyorsabb 1 literes autó volt a világon köszönhetően a magas fordulatszámon pörgő motorjának. Tárcsafék lépett az eddigi első dobfék helyére a sportautókat követve. Az Amerikai piacra szánt darabokon megjelentek az oldalsó lámpák, valamint a biztonsági üveg is, bár hivatalosan soha nem exportálták. 1970-re 11536 S800-as talált gazdára. Az S sorozat 1999-ben éledt újra az S2000 modellel.

Technikai adatok
 

  S500 S600 S800
Motor

négyhengeres négyütemű motor , alumínium vízhűtéses , DOHC , 4 karburátors dupla vezérműtengelyes

Kapacitás 492cc 606cc 791cc
Sűrítési arány 9.5:1 9.5:1 9.2:1
Teljesítmény 40Le / 8000rpm 57Le / 8500rpm 67Le / 7570rpm
Maximális. Nyomaték      
Őnsúly 530 kg 720 kg 760 kg
Legnagyobb sebesség 130km/h 145km/h 160km/h
Hossz / szélesség / magasság 3195 / 1295 / 1146 mm 3300 / 1430 / 1200 mm 3335 / 1400 / 1215 mm