Honda EV Plus
A Honda EV Plus, az Insight elődje. Az első NiMH akkumlátoros forgalomba került teljesen elektromos autó. Kis darabszáma miatt inkább egy publikus Insight tesztnek mondható, az egyébként teljes mértékben működőképes autó, mely több mint 300 páldányban került az utakra.
Honda EV Plus
1996 - 1999
Az első közúti forgalomban megjelent Honda, már NiMH (nikkel-metál-hibrid) akkumlátorral. A General Motors EV1 ével egyidőben jelent meg. Rendszere akkoriban ultra-modernnek számított. Az autó lelke egy 49kW-os elektromotor volt, mely 66 Lóerőnek felel meg. Feltöltése 8 órát vett igénybe 220 voltos hálózatról. Maximális sebessége 130km/h felett volt picivel. Gyorsulása 0-50km/h ra 4,9 másodperc volt, az apró 4 személyes kisautónak. Hatótávolsága pedig 160 kilométer volt (80% os merülés) ideális esetben. A fékezési energiát pedig visszatöltötte az akkumulátorba. Felszereltség része volt a Xenon első fényszórók, a hőszivattyús klíma, fűthető szélvédő, és hidegebb tájakon elektromos olajradiátor is segített az utastér fűtésében.
Ennél is érdekesebb maga az autó ára, vagyis annak története. Az autót csak bérelni engedte a Honda, havi 455$-ért cserébe. Bár terjedtek olyan információk, hogy az autó ára 53900$, de a Honda soha nem adott el belőle, még ha volt is vevő. Ez az értékesítés, nagyon hasonlít a General Motors EV1 autójához, hiszen azokat amikor visszavonták, apró darabokra zúzták. Szerencsére kinézetre nem hasonlítottak, mert a GM autója inkább hasonlított egy lapos kacsára. Az EV Plus is visszavonásra került 1999-ben, de bizonyos alkatrészeit, mint első futómű, újrahasznosították a Honda első hidrogénes autóinak prototípusaiban.
Technikai adatok
EV Plus | |
Kapacitás |
Akkumulátoros |
Kapacitás | ismeretlen |
Teljesítmény | 49kW / 66Le |
Hatótáv | 160km |
Önsúly | 1630kg |
Legnagyobb sebesség | 135km/h |
Gyorsulás 0-50 km/h | 4.9s |
Hossz / szélesség / magasság | 4050 / 1750 / 1630 |