Honda

C széria


 

Az Honda 6 hengeres (V6) motorjai. Több mint 25 éve vannak jelen 1984 óta. Gyártották 2 literestől egészen 3.5 literes változatig. Három családra bontható.
C20, C20at, C25 és a C27-es motor keresztben helyezkedik el.
C30A és C32B keresztben helyezkedik el hátúl
C32A és C35A pedig hosszirányban szerelt.


 

 C20A  
1985-ben a Honda Legendben mutatkozott be, kizárólag Japán belpiacon (JDM). SOHC.
Befecskendezés .
Lökettérfogat 2 liter
Furat .
Löket .
Teljesítmény 145Le(108kW)
Nyomaték .
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC  
ECU kódja .
Váltó: .



 

C20AT  
Szintén csak Japánban (JDM) forgalmazott 1989-es Legend motor, amikor is a Honda egy változó geometriájú turbóval szerelte fel a motort. A Honda ezzel is bizonyitott, hisz az elsők közt alkalmazott ilyen megoldást. A turbó lapátjait, egy 8bites processzor ellenőrizte, és állította a sebességhez. Az ára viszont nagyon borsos volt, ezért ritka darab. SOHC.
Befecskendezés .
Lökettérfogat 2liter
Furat .
Löket .
Teljesítmény 190Le(140kW)
Nyomaték .
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   


 

 C25A  
Kizárólag Észak-Amerikában forgalmazták a 86 és 87 között Acura Legendben, illetve Európában is a Rover 825 Szedánban. SOHC.
Befecskendezés .
Lökettérfogat 2.5liter
Furat .
Löket .
Teljesítmény 151Le (112kW)
Nyomaték .
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   







 

 C27A  
SOHC 2.7 literes motor, melyet sok modellben láthattunk.
1987-1990 Honda Legend 176Le
1987-1990 Honda Legend 176Le
1987 Acura Legend Coupe 161Le (120kW)
1988-1990 Acura Legend 161Le (120kW)
1995-1997 Honda Accord 170Le (128kW)
1989-1991 Rover 827/Sterling/Vitesse 177Le
1990-1991 Rover 827/Sterling/Vitesse 168Le
1990-1995 Rover 827/Sterling/Coupe 168Le
   
   
   

C30A

A Honda NSX motorja. DOHC VTEC. 201kW (270Le) teljesítményre képes 285Nm nyomaték mellett. Ez volt az első motor az USA területén, ahol a Honda a VTEC változó szelepvezérlést alkalmazta.
A C30 motorhoz a hajtókarok titánból készültek, és egyben ez az első titán hajtókaros tömeggyártású jármű is. A könnyű hajtókar lehetővé tette a nagyobb fordulatszám elérését, miközben szilárdsága a hagyományos acél hajtókarokkal megegyezett. A blokk alumíniumból készült. Két vezérműtengely 24 szeleppel és váltózó szelepvezérléssel működött. A redline 8000RPM-nél kezdődik, de a motor könnyűszerrel elforog 9000RPM-ig akár. A motor a költséges előállítás miatt csak az NSX-be kerülhetett be. Létezett egy gyengébb változat is, ahol a vezérműtengely különbözött, így az csak 252 lóerős volt.

A motorból bár nem tömeggyártásban de létezett egy GT spec NSX. Ez a motort a Mugen cég átdolgozta, valamint kapott egy turbófeltöltőt. Bár hivatalos adatok nincsenek, állítólag az 500 lóerőt is túllépi a teljesítménye.

A motort 91 és 2005 között alkalmazták a Honda/Acura NSX modellekben.

 

 


 

 C32A  
Az Acura legend és TL motorja. Kétféle teljesítménnyel, melyet a vezérműtengely módosításával értek el.

C32A1

1991-1995 Acura Legend szedán 200Le (155kW)
1991-1992 Acura Legend Coupe 200Le (155kW)

C32A6

1996-1998 Acura 3.2TL  200Le (155kW)
C32A5
1994-1995 Acura Legend GS
230LE (170kW/279Nm)
1993-1995 Acura Legend LS és L
230LE (170kW/279Nm)
1993-1998 Honda Inspire
230LE (170kW/279Nm)
   
   




C32B


 

A C30 NSX motor átdolgozott változata. 290Lóerő és 304Nm nyomaték leadására képes a motor. Megnövelték a hengerűrtartalmat, és 3.2 literes lett így a motor. Módosítottak a dugattyúkon, valamint az alumínium blokkot megerősítették az FRM (Fiber Reinforced Metal)  anyaggal, melyben szénszálas anyaggal van erősítve ötvözve a blokk. A szelepek 32mm-esek lettek, melyek a C30A motorénál egy milliméterrel nagyobbak.



 

C35A  
Acura 3.5RL és Honda Legendben használt motor. 1996-tól egészen 2004-ig.
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 3,5liter
Furat .
Löket .
Teljesítmény 210-225Le(155-170kW)
Nyomaték .
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja