Honda
Az NSX sikerét követve, a Honda piacra dobott egy kétszemélyes 240 lóerős hátsókerekes sportautót. Sikere hatalmas volt.
Honda S2000
1999 - 2009
Az S2000 az 50. évfordulóra készült, 1999 áprilisában érkezett a kereskedésekbe. Tipusszámát a motor hengerűrtartalmáról kapta (2000cc), folytatva az S500/600/800 vonalat az 1960-as évekből. Fennállása alatt több módosítás is történt, így az eredeti változat kapott egy AP1 alvázkódot, a módosított pedig egy AP2 alvázkódot. A módosításokba beletartozott a motor, sebességváltó és felfüggesztés áttervezése is, bár kinézetük nagyon hasonló. Szerkezetileg egy 1995-ös Tokyo Motor Show keretein belül bemutatott SSM nevű koncepció autóval egyeznek, melyben egy 2 literes motor hajtott egy hátsókerekes roadstert 50:50 súlyeloszlással. Különlegessége az alváznak, hogy tartalmaz egy X alakú merevítést, melytől az ütközési biztonság, és a karosszéria merevsége is sokat javult.
AP1:
Az első s2000 típus 1999-2003 között. Ormotoros, hátsókerékhajtású elrendezést kapott, valamint egy 2 literes (F20C) soros 4 hengeres DOHC-VTEC motor hajtotta, mely akár 237-250 lóerős volt a célpiactól függően, mindezek mellett 207Nm nyomatékkal rendelkezett. A motorhoz egy hatfokozatú manuális váltómű kapcsolódott, egy önzáró differenciálművel. Honda azt állította, hogy ez a legnagyobb teljesítményű szívó motor 2 literes hengerűrtartalommal. Felfüggesztése kettős keresztlengőkaros lett. Elektromos rásegítésű kormány is jár hozzá. A gyári 16" könnyűfém kerekeire Bridgestone Potenza S-02 gumik kerültek az alapfelszereltség részeként. 2001-ben alig változott valamicskét, de a Honda továbbfejlesztette a rádiót, valamint a digitális óra a műszerfalon jelenik meg. 2002-ben a hátsó műanyag ablakot üveg cserélte le, integrált ablakfűtéssel. valamint a hátsó lámpákat is áttervezték némileg, valamint felülírták a motorvezérlő elektronikát (ECU) is. 2003-ig a Takanezawa-i üzemben gyártották (az NSX mellett), és az AP2-vel költözött át a gyártás a Suzuka-i üzembe.
AP2:
Egy ráncfelvarrot S2000 lényegében, mely ezt az alvázkódot kapta. Gyárilag már 17" könnyűfém kerekekkel és Bridgestone RE-050 gumikkal érkezett. Csökkentették a túlkormányzottságot, átalakították a lengéscsillapítókat, a futómű geometriát megváltoztatták a kanyarstabilitás növelésének érdekében, ezen kívül kozmetaikai beavatkozások történtek a karosszériát illetően. A motort is érte változás, mégpedig F22C1 lett, 2157ccm-el. Csúcsnyomatéka ezáltal 6%-kal nőtt 220Nm-re. Teljesítménye azonos maradt a korábbi F20C erőforrással azonban a motor az eddigi 8000es szabályzás helyett 9000-es fordulatig pörgethető maradt. Megváltozott még a sebességváltó, az első négy fokozat rövidebb lett. 2006-ban megjelent az elektronikus gázpedál is a autóban, melyen kívül a könnyűfém felni kínálat is növekedett, valamint a belső tér színkombinációk is gyarapodtak.
Technikai adatok
AP1 | AP2 | |
Motor | Soros 4 hengeres DOHC VTEC F20c | Soros 4 hengeres DOHC VTEC F22c1 |
Kapacitás | 1997cc | 2157cc |
Sűrítési arány | 11.7:1 | |
Teljesítmény | 237Le / 8000rpm | 240Le / 7800rpm |
Maximális Nyomaték | 207Nm / 7500rpm | 220Nm / 7500rpm |
Önsúly | 1320kg | 1320kg |
Legnagyobb sebesség | 241km/h | 241km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | 6.4s | 6.2s |
Hossz / szélesség / magasság | 4140 / 1760 / 1290 mm | 4140 / 1760 / 1290 mm |
Gyári abroncsok | 205/55R16 | 205/45R17 |
ÉS EGY KIS ÉRDEKESSÉG!
Avagy az SSM tanulmányautó 1995-ből :)