Honda
STEPWGN
A Stepwgn egy közepes méretű MPV a Honda kínálatában 1996-óta.
Honda Stepwgn
1. generáció 1996 - 2001
Az 1995-ben a Tokyo Motor Show-n még F-MX-nek koncepció autóként mutatták be, majd 1996 Május 8.-án bemutatták a Stepwgn-t. Az autóval az alacsonyabb árkategóriában indultak, mégis tágas teret biztosítva. A gyermekek védelmét szolgálta az is, hogy az oldalajtó, csak a biztonságos oldalon volt elhelyezve (országtól függő), ezzel meggátolva, hogy a gyerek a szembe sávba kiszálljon véletlenül. Motorja egy 2 literes soros 4 hengeres DOHC erőforrás volt. Előszeretettel használták taxinak. Felszereltségét tekintve elérhető volt SRS légzsákokkal, ABS-el, szervokormánnyal is. Az autót eleinte sok kritika érte a karosszéria merevséget illetően, melyet később igyekeztek kijavítani.
Technikai adatok
2.0 | |
Motor | Soros 4 hengeres DOHC 16 szelepes PGM-FI |
Kapacitás | 1997cc |
Sűrítési arány | 9.2:1 |
Teljesítmény | 125Le/5500rpm |
Maximális Nyomaték | 181Nm/4200rpm |
Önsúly |
1430-1580kg |
Legnagyobb sebesség | 165km/h |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4605/1965/1830 mm |
Csomagtér | |
Fogyasztás | 8.9l/100km |
Honda Stepwgn
2. generáció 2001 - 2005
A második generáció 2001 április 5.-én került bemutatásra. Az autó család és gyermek központú mikrobuszként lett tervezve, mindkét oldal kapott már tolóajtót. Kétféle motorral lehetett megvásárolni, egy 2 literes és egy 2.4 literes DOHC i-VTEC motorral. Akár 8 személyt is lehetett szállítani benne 3 sor üléssel. Igény esetén akár 4 kerék meghajtással is rendelhető volt.
Technikai adatok
2.0 | 2.4 | |
Motor | Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI | Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI |
Kapacitás | 1998cc | 2354cc |
Sűrítési arány | 9.7:1 | 9.6:1 |
Teljesítmény | 118kw/160le/6500rpm | 119kw/162le/6000rpm |
Maximális Nyomaték | 191Nm/4000rpm | 220Nm/3600rpm |
Önsúly |
1530-1680kg |
|
Legnagyobb sebesség | ||
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4705/1695/1815 mm | 4705/1695/1815 mm |
Csomagtér | ||
Fogyasztás | 7.7-9.1liter/100km |
Honda Stepwgn
3. generáció 2005 - 2009
A haramdik generáció külső méretei zsugorodtak, ám a belső tér mérete megmaradt. Motorjai továbbra is 2 illetve 2.4 literes DOHC i-vtec motorok. Utóbbi már CVT fokozatmentes automata váltóval is elérhető. Értékesítése sokat javult, mivel formavilága megváltozott, és kellemesebb látványt nyújt az utakon mint elődjei doboz formája, akár Európában is lehetett volna értékesíteni, ám ez elmaradt sajnos.. Az autó összkerék-meghajtást kapott.
Technikai adatok
2.0 | 2.4 | |
Motor | Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI | Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI. |
Kapacitás | 1998cc | 2354cc |
Sűrítési arány | 9.6:1 | 9.7:1 |
Teljesítmény | 114kw/160le/6000rpm | 119kw/162le/6000rpm |
Maximális Nyomaték | 188Nm/4500rpm | 220Nm/3600rpm |
Önsúly |
1500-1630kg |
|
Legnagyobb sebesség | ||
Gyorsulás 0-100 km / h | ||
Hossz / szélesség / magasság | 4630/1695/1770 mm | 4630/1695/1770 mm |
Csomagtér | ||
Fogyasztás | 7.6-8.6l | 8.2-8.9l |
Honda Stepwgn
4. generáció 2009 - 2015
A negyedik generációnál teljesen újratervezték a modellt. Nőtt a magassága és a hossz egyaránt. Felszereltség terén már 7(!!!) szint közül tudtunk válogatni (G, GL, L, Li, Spada S, Spada Z és Spada Zi. A 2,4 literes motor kikerült a palettáról, és a helyét a 2 literes R20a1 váltotta. A modell elérhető két kerék és összkerekes hajtással is.
Technikai adatok
2.0 | |
Motor | Soros 4 hengeres SOHC i-VTEC 16 szelepes. R20a1 |
Kapacitás | 1997cc |
Sűrítési arány | 10,5:1 |
Teljesítmény | 110kw/150le/6200rpm |
Maximális Nyomaték | 190Nm/4197rpm |
Önsúly |
1580-1730kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4690/1695/1815 mm |
Csomagtér | |
Fogyasztás | 7.6-8.6l |
Honda Stepwgn
5. generáció 2015 - ...
Az ötödik generáció 2015 áprilisában mutatkozott be, szigorúan Japán belpiacos modellként (JDM). Válaszul az aktuális Nissan Serena, Toyota Noah modellekre. Formája a korának megfelelő Honda jellegzetes vonalakat hordozza, de egy igazán érdekes megoldást is tartogat az autó hátulja, ami nem más, minthogy kétféleképpen nyitható a hátsó ajtó. Egyszer felfelé mint egy teherautó, egyszer pedig az egyik oldala, de nem az autó széle, hanem középvonala felé. Ezt a Honda "Waku Waku" kapunak hívja. Ami ennél is érdkesebb, hogy megkapta a civicből is ismert 1.5 literes i-VTEC turbo motort 150 lóerővel és 203Nm nyomatékkal és ezt egy CVT fokozatmentes váltóval megfejelve. Belső kialakítsa az autónak 6 személye, 3 sorban 2 ülés, úgy, hogy a második sor közt el lehet sétálni a leghátsó sorhoz. Felszereltsége igazán pazar, hiszen minden rendelhető hozzá, honda connect multimédia, Honda Sense aktív biztonsági csomag, LED fényszórók, bőr belső stb stb.... Igazi kis városi mindenes.
Technikai adatok
1.5 i-VTEC Turbo | |
Motor | L15BF 4 hengeres i-VTEC Turbo motor |
Kapacitás | 1496 ccm ( 73x89,4mm) |
Sűrítési arány | 10,6:1 |
Teljesítmény | 110kw/150le/5500rpm |
Maximális Nyomaték | 203Nm/1600-5000rpm |
Önsúly |
1630-1770kg |
Legnagyobb sebesség | |
Gyorsulás 0-100 km / h | |
Hossz / szélesség / magasság | 4690/1695/1840-1855 mm |
Csomagtér | |
Fogyasztás | 17km/liter 5.9liter/100km |