Honda
STEPWGN

A Stepwgn egy közepes méretű MPV a Honda kínálatában 1996-óta.
 

Honda Stepwgn
1. generáció 1996 - 2001

 

 

Az 1995-ben a Tokyo Motor Show-n még F-MX-nek koncepció autóként mutatták be, majd 1996 Május 8.-án bemutatták a Stepwgn-t. Az autóval az alacsonyabb  árkategóriában indultak, mégis tágas teret biztosítva. A gyermekek védelmét szolgálta az is, hogy az oldalajtó, csak a biztonságos oldalon volt elhelyezve (országtól függő), ezzel meggátolva, hogy a gyerek a szembe sávba kiszálljon véletlenül.  Motorja egy 2 literes soros 4 hengeres DOHC erőforrás volt. Előszeretettel használták taxinak. Felszereltségét tekintve elérhető volt SRS légzsákokkal, ABS-el, szervokormánnyal is. Az autót eleinte sok kritika érte a karosszéria merevséget illetően, melyet később igyekeztek kijavítani.


Technikai adatok
 

  2.0
Motor Soros 4 hengeres DOHC 16 szelepes PGM-FI
Kapacitás 1997cc
Sűrítési arány 9.2:1
Teljesítmény 125Le/5500rpm
Maximális Nyomaték 181Nm/4200rpm
Önsúly

1430-1580kg

Legnagyobb sebesség 165km/h
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4605/1965/1830 mm
Csomagtér  
Fogyasztás 8.9l/100km

 

 

Honda Stepwgn
2. generáció 2001 - 2005

 

 

A második generáció 2001 április 5.-én került bemutatásra. Az autó család és gyermek központú mikrobuszként lett tervezve, mindkét oldal kapott már tolóajtót. Kétféle motorral lehetett megvásárolni, egy 2 literes és egy 2.4 literes DOHC  i-VTEC motorral. Akár 8 személyt is lehetett szállítani benne 3 sor üléssel. Igény esetén akár 4 kerék meghajtással is rendelhető volt.

Technikai adatok
 

  2.0 2.4
Motor Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI
Kapacitás 1998cc 2354cc
Sűrítési arány 9.7:1 9.6:1
Teljesítmény 118kw/160le/6500rpm 119kw/162le/6000rpm
Maximális Nyomaték 191Nm/4000rpm 220Nm/3600rpm
Önsúly

1530-1680kg

Legnagyobb sebesség    
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4705/1695/1815 mm 4705/1695/1815 mm
Csomagtér    
Fogyasztás 7.7-9.1liter/100km

 

 

Honda Stepwgn
3. generáció 2005 - 2009

 

 

A haramdik generáció külső méretei zsugorodtak, ám a belső tér mérete megmaradt. Motorjai továbbra is 2 illetve 2.4 literes DOHC i-vtec motorok. Utóbbi már CVT fokozatmentes automata váltóval is elérhető. Értékesítése sokat javult, mivel formavilága megváltozott, és kellemesebb látványt nyújt az utakon mint elődjei doboz formája, akár Európában is lehetett volna értékesíteni, ám ez elmaradt sajnos.. Az autó összkerék-meghajtást kapott.

 

Technikai adatok
 

  2.0 2.4
Motor Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI Soros 4 hengeres DOHC i-VTEC 16 szelepes PGM-FI.
Kapacitás 1998cc 2354cc
Sűrítési arány 9.6:1 9.7:1
Teljesítmény 114kw/160le/6000rpm 119kw/162le/6000rpm
Maximális Nyomaték 188Nm/4500rpm 220Nm/3600rpm
Önsúly

1500-1630kg

Legnagyobb sebesség    
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4630/1695/1770 mm 4630/1695/1770 mm
Csomagtér    
Fogyasztás 7.6-8.6l 8.2-8.9l

 

 

 

Honda Stepwgn
4. generáció 2009 - 2015

 

 

A negyedik generációnál teljesen újratervezték a modellt. Nőtt a magassága és a hossz egyaránt. Felszereltség terén már 7(!!!) szint közül tudtunk válogatni (G, GL, L, Li, Spada S, Spada Z és Spada Zi. A 2,4 literes motor kikerült a palettáról, és a helyét a 2 literes R20a1 váltotta. A modell elérhető két kerék és összkerekes hajtással is.

 

Technikai adatok
 

  2.0
Motor Soros 4 hengeres SOHC i-VTEC 16 szelepes. R20a1
Kapacitás 1997cc
Sűrítési arány 10,5:1
Teljesítmény 110kw/150le/6200rpm
Maximális Nyomaték 190Nm/4197rpm
Önsúly

1580-1730kg

Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4690/1695/1815 mm
Csomagtér  
Fogyasztás 7.6-8.6l

              

 

Honda Stepwgn
5. generáció 2015 - ...

 

 

Az ötödik generáció 2015 áprilisában mutatkozott be, szigorúan Japán belpiacos modellként (JDM). Válaszul az aktuális Nissan Serena, Toyota Noah modellekre. Formája a korának megfelelő Honda jellegzetes vonalakat hordozza, de egy igazán érdekes megoldást is tartogat az autó hátulja, ami nem más, minthogy kétféleképpen nyitható a hátsó ajtó. Egyszer felfelé mint egy teherautó, egyszer pedig az egyik oldala, de nem az autó széle, hanem középvonala felé. Ezt a Honda "Waku Waku" kapunak hívja. Ami ennél is érdkesebb, hogy megkapta a civicből is ismert 1.5 literes i-VTEC turbo motort 150 lóerővel és 203Nm nyomatékkal és ezt egy CVT fokozatmentes váltóval megfejelve. Belső kialakítsa az autónak 6 személye, 3 sorban 2 ülés, úgy, hogy a második sor közt el lehet sétálni a leghátsó sorhoz. Felszereltsége igazán pazar, hiszen minden rendelhető hozzá, honda connect multimédia, Honda Sense aktív biztonsági csomag, LED fényszórók, bőr belső stb stb.... Igazi kis városi mindenes.

Technikai adatok
 

  1.5 i-VTEC Turbo
Motor L15BF 4 hengeres i-VTEC Turbo motor
Kapacitás 1496 ccm ( 73x89,4mm)
Sűrítési arány 10,6:1
Teljesítmény 110kw/150le/5500rpm
Maximális Nyomaték 203Nm/1600-5000rpm
Önsúly

1630-1770kg

Legnagyobb sebesség  
Gyorsulás 0-100 km / h  
Hossz / szélesség / magasság 4690/1695/1840-1855 mm
Csomagtér  
Fogyasztás 17km/liter 5.9liter/100km