Mi az a EXlink?

Sokan gondolják, hogy nem lehetséges, de mégis megcsinálta a Honda: Nagyobb teljesítmény, kevesebb fogyasztás. Az alapja James Atkinson 1898-as termodinamikai szabadalma, melyet továbbgondolt a Honda. Jelenleg csak a Honda kínál ilyen motort sorozatgyártású autóban.
 




Miként működik?
Az EXlink motort, a hagyományos Otto motortól egy speciális szerkezeti elem különbözteti meg, melyet a főtengely, és a hajtókar közé építettek be, mely megváltoztatja a lökethosszt gyújtás és kipufogási ütemnél. A háromszög alakú alkatrész mozgását, egy főtengelyről hajtott excentrikus tengely szabályozza, mely csapágyazott lengőkarral kapcsolódik az elemhez. A szerkezet fordulatszáma pont fele akkora mint a motor fordulatszáma. Ezzel a technológiával sikerült elérni, hogy sűrítéskor 12,2:1 legyen a kompresszióviszony, és 110 köbcenti a hengerűrtartalom, míg munkavégzési fázisban 17,6:1 a kompresszióviszony, és 163 köbcenti a hengerűrtartalom. Ezzel egyedülálló energiahatékonyságot értek el, ötvözve a változó szelepvezérléssel. Valamint a jobb termikus hatásfok, és a kisebb súrlódás, és a munkavégzési ütemben közel 90 fokot bezáró hajtókarnak is köszönhetően, jelentős fogyasztás és káros anyag kibocsájtás csökkenést értek el.
A motort elsőkörben a Japán (JDM) és USA (USDM) belpiacokon Honda Fit-ben (nálunk Honda Jazz-ként ismert a Fit) kerül sorozatgyártásba. az 1.3 literes benzines i-VTEC motor (99Le és 119Nm) KOMBINÁLT fogyasztása mindössze 3,8Liter/100km, míg az 1,5 literes i-VTEC motor (110Le és 134Nm), elektromotorral és és duplakulpungos 7 fokozatú váltóval szerelve eléri KOMBINÁLT fogyasztásban a 2,75 literes fogyasztást 100km távon. Európai piacra is hamarosan megérkeznek azok a Jazzek amik ilyen motorral vannak szerelve.

Működése videókkal illusztrálva:
Forrás: http://world.honda.com/

Kattints a lejátszás gombra!